Nový Renault Espace chce konkurovat Volvu XC60 [první dojmy]

V květnu dorazí do českých showroomů první exempláře v pořadí již páté generace modelu Espace, která si myslí i na zákazníky toužící třeba po Volvu XC60. Čím (nejen) je hodlá oslovit?
Seznam kapitol
  1. CMF základem, Stále bude bodovat prostorem
  2. R-Link a další, Pod kapotou pouze šestnáctistovky, Tři výbavy a cena od 769 000 Kč
  3. Fotogalerie

Letos tomu je přesně třicet let od doby, kdy se na trhu objevila první generace modelu Espace. Renault jejím uvedením v podstatě založil segment velkoprostorových automobilů. Nicméně se tak stalo de facto náhodou.

Za tímto konceptem totiž stojí automobilka Talbot, která s vývojem první generace začala. Následně se do projektu vložila společnost Matra a posléze bylo vše nabídnuto k prodeji. Nabídku dostala nejprve společnost PSA, která neprojevila zájem. Chytl se až Renault. 

Retro | Video | Kombi | Fascinace | Renault

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Aktuálně míří na trh v pořadí už pátá generace a ta bude navazovat na přibližně 1,3 milionu prodaných exemplářů od roku 1984. Nicméně Renault koncepci vozu oproti těm předchozím změnil. Už se nejedná o čistokrevné MPV, z auta se stalo cosi na pomezí několika kategorií. Kam konkrétně patří, to vlastně ani Renault přesně neví. Jisté je jedno - je to crossover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Espace chce být moderní, a tak se vydal směrem k SUV. Výsledek je mix mnoha kategorií. Jednoduše, velký crossover...

Tím, že vůz pořádně nikdo nikam nechce zařadit, se celkem špatně hledají přímí konkurenti. Renault na tiskové konferenci zmínil třeba Volvo XC60, tedy menší SUV. My bychom zrovna Volvo jako konkurenci neviděli, ale to je evidentně věc názoru. Nedělejme si ovšem situaci složitější, než je. Espace pořád zůstává především velkoprostorovým automobilem. Jen má nově vyšší podvozek.

CMF základem

Základem tohoto modelu je modulární platforma CMF, kterou už nasadil Nissan na modely Pulsar, Qashqai a X-Trail. Espace je vlastně první Renault vybavený tímto základem, který si budeme moci pořídit. Druhým modelem pak bude samozřejmě Kadjar, což je převlečený Qashqai.

Video | SUV | Design | Premiéry | Renault

Renault představil model Kadjar. Prohlédněte si ho na prvních fotkách

Co se rozměrů týká, odpovídá délka nového Espace délce předchozí generace Grand Espace. Celkově tedy měří 4857 mm. Oproti svému předchůdci ale novninka nabídne větší rozvor (+16 mm), delší přední převis (+12 mm) a naopak kratší zadní převis (-28 mm). Snižovala se také celková výška (-69 mm) přestože světlá výška podvozku je větší.

Auto proto ve finále vypadá úplně jinak než jeho předchůdce a od pohledu byste možná tipovali, že je nový Espace menší než čtvrtá generace. Může za to hlavně menší boční profil. Design je přirozeně otázkou názoru, já sám za sebe musím přiznat, že se mi vůz velmi líbí. Je nesrovnatelně dynamičtější, elegantní, zkrátka pěkný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design se povedl. Nový Espace působí mnohem dynamičtějším dojmem. Bude se líbit. 

Stále bude bodovat prostorem

Interiér mě mile překvapil. Espace chce oslovit i zájemce o něco z prémiové kategorie a podle toho to uvnitř také vypadá. Takto na první setkání se zdá být vše v naprostém pořádku (zpracování, materiály) a přímo výborná jsou sedadla, která nabízejí prvotřní komfort plus masážní funkce nebo vyhřívání. Dojem vylepšují také rozměrné a těžké dveře. Ty za sebou zavřete jen s decentním klapnutím.

Testy | Hatchbacky | Renault

Test Renault Twingo 1.0 SCe: Co je malé, to je hezké

Hlavním argumentem ovšem bude pro Espace stále prostor. Co do podélného a příčného směru není co řešit. V první řadě je místa na rozdávání, v té druhé, která nabízí tři samostatná a posuvná sedadla, taktéž. Potěší i zcela rovná podlaha, ale na výšku je přeci jen znát, že se zde ustoupilo designu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě výšky ve druhé řadě sedadel není na téma prostoru co řešit. Všude je ho dostatek. Vzadu najdete trojici samostatných posuvných sedadel. 

Se svými 190 cm to mám vzadu s prostorem pro hlavu dost akorát. Kdokoliv menší si ovšem nebude mít na co stěžovat. Komu nestačí základní pětimístná verze, ten může sáhnout po sedmimístné konfiguraci. Za tu připlatí 30 000 Kč bez ohledu na zvolenou výbavu.

Zavazadelník nabízí v základu objem 680 až 785 litrů (podle pozice zadních sedadel) pro pětimístnou verzi. Sedmimístné uspořádání začíná na objemu 247 litrů, pokud sedadla ve třetí řadě sklopíte, dostanete se na hodnotu 614 - 719 l. Maximum pro pětimístnou variantu je 2101 l, u sedmimístné verze 2035 litrů. Po sklopení sedadel dostanete absolutně rovnou ložnou plochu.

Nový Espace dostal celkem zajímavou vychytávku týkající se variability interiéru. Sklápět sedadla totiž můžete pomocí tlačítek ze zavazadleníku, kdy se uvolní elektronicky ovládaná pojistka. Nejprve se stáhne opěrka hlavy, pak se sklopí opěradlo. Můžete sklápět po jednom, nebo vše na jednou. Sklopit sedadla ale lze i z místa řidiče, a to přes dotykovou obrazovku systému R-Link. Jednodušší už to opravdu být nemůže. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. CMF základem, Stále bude bodovat prostorem
  2. R-Link a další, Pod kapotou pouze šestnáctistovky, Tři výbavy a cena od 769 000 Kč
  3. Fotogalerie
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 95 174 km
Cena: 160 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 117 526 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Scénic 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 133 896 km
Cena: 148 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků