Nový rekord: elektromobil i-MiEV ujel 220 km na jedno nabití

České zastoupení automobilky Mitsubishi přineslo zprávu, že elektromobil i-MiEV dokázal urazit 220 kilometrů na jedno nabití. Vzdálenost údajně znamená absolutní rekord dojezdu pro i MiEV. Má to ale háček. Za vším je tým novinářů z internetového magazínu Autó Pult.

Že ten magazín neznáte? Nedivíme se. Je totiž v maďarštině.

Testované vozidlo nebylo před jízdou nijak upraveno, s výjimkou zvýšení tlaku vzduchu v pneumatikách z předepsaných 2,5 barů na 2,8 barů. V průběhu experimentu seděly ve vozidle dvě osoby a v zavazadlovém prostoru byla zavazadla o hmotnosti cca 200 kg, bylo vybaveno povinnou výbavou. Posádka jela v běžných podmínkách z Budapešti k Balatonu, průměrná rychlost 50 km/h.  

Zajímavé, nicméně jistě zajímavější by bylo vyzkoušet s elektromobilem jeho možnosti u nás, kde přece jen to není taková placka jako po cestě z Budapešti k Balatonu. Dobrou příležitostí by mohla být prezentace vozu v ČR (podle našich informací je to ale zatím v nedohlednu); kuriózní ve srovnání s Citroenem a Peugeotem, které vozy C Zero a iOn už nabízejí.

Co třeba, kdyby se tak tyto tři značky spojily, a uspořádaly první elektrorallye v Česku, to by teprve bylo… 

Klepněte pro větší obrázek

 

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků