Nový Range Rover Sport: lehčí, úspornější, rychlejší

Na trh se chystá nová generace Range Roveru Sport. Má být lehčí, úspornější, rychlejší, prostě po všech stránkách lepší a především má také důkladně zatopit svým konkurentům.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sportovnější Range Rover,
  2. Sedm luxusně, Head-up displej poprvé
  3. Fotogalerie

Range Rover Sport se poprvé objevil v roce 2004 coby koncept Stormer. O rok později už přišlo sériové provedení, které prodělalo v roce 2010 facelift. Celkově Land Rover uvádí od roku 2005 do roku 2013 400 000 prodaných kusů. Nová generace má určitě na co navazovat a podobně jako u nového Range Roveru, také u tohoto menšího sourozence si dali u Land Roveru hodně záležet.

SUV | Video | Premiéry | Land Rover

Nový Range Rover Sport je tu. Nabídne sedm míst a dvě verze pohonu 4x4

Cílem bylo postavit auto, které bude více Range Rover a zároveň bude také více sportovní. Ve středu zájmu se octila ještě nižší hmotnost, o lepší stabilita jízdy, nižší spotřeba paliva, respektive vyšší účinnost. Vyjádřeno čísly je nová generace RR Sport lehčí o 420 kg, úspornější až o 24% a nabídne o třetinu lepší jízdní vlastnosti.

Sportovnější Range Rover

Nový Sport stojí na základech Range Roveru, nicméně změn je více než dost. Vpředu najdeme dvojité lichoběžníkové zavěšení, vzadu víceprvkovou nápravu. Na rozdíl od vrcholu značky Land Roveru má Sport jiné pružiny, větší stabilizátory, nižší světlou výšku, přepracovanou geometrii kol, rozdíly bychom také našli na ramenech a tak dále. Všechny tyto úpravy na podvozku mají zajistit ostřejší reakce a větší stabilitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kvůli lepším jízdním vlastnostem dostal Range Rover Sport přepracované obě nápravy. Vzadu nechybí aktivní samosvorný diferenciál.

Zajímavé jízdní vlastnosti pak ještě vylepší zadní aktivní samosvorný diferenciál. Land Rover slibuje jeho reakce rychlejší o 30%, než co bylo k vidění u jakéhokoliv předchozího Range Roveru. Posilovač řízení je elektrický a také on by měl být sportovnější. Navíc britská novinka nabídne kromě známých režimů systému Terrain Response ještě mód Dynamic a ten upraví kromě odpružení nebo reakcí motoru právě také chování posilovače řízení.

SUV | Off-roady | První svezení | Land Rover

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

Jak už asi víte, Range Rover Sport dorazí na trh s možností výběru dvou pohonů všech kol. První používá planetový diferenciál doplněný o vícelamelovou spojku a redukci. V takovém případě jsou standardně poháněné obě nápravy v poměru 50/50. Redukce pracuje s poměrem 2.93:1. Jednodušší alternativou je mezinápravový diferenciál Torsen. Tento systém je o 18 kilogramů lehčí a standardně používá rozložení v poměru 42/58 ve prospěch zadní nápravy. Dopředu lze dostat až 63% točivého momentu, dozadu pak 77%. Preference zadní nápravy není náhodná, Sport by tak měl získat dynamičtější chování v zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na výběr jsou dva druhy pohonu všech kol. Planetový diferenciál s redukcí, nebo mezinápravový diferenciál Torsen.

Podobně jako u velkého Range Roveru, také Sport se může pochlubit tím, že jeho kola se při jízdách v terénu mohou pohybovat nahoru a dolu v rozsahu až 546 mm. Touareg podle toho, co uvádí Land Rover nabídne 476 mm, Mercedes GL 329 mm. Když přijde na věc, zvládne nový Land rover projet až 850 mm hlubokou vodu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sportovnější Range Rover,
  2. Sedm luxusně, Head-up displej poprvé
  3. Fotogalerie
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků