Nový Prius, průkopník s atraktivním vzhledem

Světová premiéra čtvrté generace vozu Toyota Prius se uskuteční na nadcházejícím autosalonu IAA ve Frankfurtu. Nový model opět posouvá možnosti nových technologií a dokládá úspěch hybridního pohonu, jenž vyvinula Toyota. 

Nový Prius vychází ze silných stránek a úspěchů svých předchůdců. I on nastaví nové parametry při měření spotřeby paliva, emisí i celkové hospodárnosti aut. Každá generace tohoto modelu přinášela ve všech jmenovaných oblastech zlepšení. Nejnovější vozy však znamenají doposud nejvýraznější posun. Tento výsledek je pouze jedním z několika aspektů průkopnického vozu, který v průběhu let přicházel s řadou dalších inovací a zvyšoval svoji atraktivitu pro řidiče. 

Nový Prius, poháněný plně hybridním hnacím ústrojím nové generace od Toyoty, přináší výrazný posun ve spotřebě paliva mimo město a dokáže majitelům nabídnout i mnohem vyšší požitek z jízdy. Akcelerace je nyní hladší a za vyšších rychlostí je vůz také tišší. Auto vykazuje lineárnější charakter s lepší koordinací zrychlování a otáček motoru. 

Dynamické schopnosti nového vozu vycházejí z možností první globální platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Vůz díky ní získal nižší těžiště, které znamená lepší ovladatelnost a vyšší stabilitu. Designéři dostali „volnější ruku“, což vedlo ke snížení počtu křivek. Nový Prius získal atletičtější profil a celkově atraktivnější zevnějšek. Platforma TNGA se projevuje i v interiéru. Ten charakterizují skvělé obestavění prostoru, výborná poloha za volantem, vysoká úroveň pohodlí a pocit bezpečí. Zlepšení se dotklo také zavazadlového prostoru, který se zvětšil díky menší hybridní baterii s vyšší energetickou hustotou v kombinaci s novou zadní nápravou s dvojitými lichoběžníky, jež nyní nijak do úložného prostoru nezasahují. 

Prius nadále zůstává velvyslancem značky Toyota a je symbolem toho nejlepšího z nových technologií zvyšujících úroveň bezpečnosti, funkčnosti, výkonu a pohodlí. 

Prioritou je i nadále bezpečnost. Z toho důvodu je podvozek platformy TNGA optimalizován tak, aby v případě srážky vykazoval mimořádnou odolnost. V novém Priusu se balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense rozšířil o adaptivní tempomat řízený radarem a funkci detekce chodců v rámci bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS). 

Plně hybridní hnací ústrojí prošlo výraznou modernizací s cílem zlepšit spotřebu paliva, snížit hmotnost a dosáhnout lepší jízdní dynamiky. Zevrubné konstrukční změny motoru přinesly tepelnou účinnost na úrovni přes 40 procent, což je celosvětově nejlepší výsledek mezi zážehovými jednotkami. Zmenšily se další součásti hybridní soustavy pohonu a současně došlo k optimalizaci jejich uspořádání. To opět přispělo k posunutí těžiště celého vozidla blíže k zemi. Nový hybridní akumulátor typu NiMH je nyní kompaktnější s výrazně vyšší odolností a má lepší parametry dobíjení. 

Všechny provedené změny a použité inovace jsou poněkud v rozporu se zažitým pohledem na to, jak by měl eko-automobil jezdit i vypadat. Nový Prius je v tomto ohledu opět průkopníkem. Demonstruje ryzí přínosy technologie plně hybridního pohonu od Toyoty. Tyto výhody budou průběžně využívány i v nových generacích dalších hybridních modelů značky.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků