Nový Peugeot 207: malý Francouz dospěl (první dojmy)

Malé vozy jsou v naších končinách velkým hitem a to nejen proto, že často slouží jako rodinný vůz. Peugeot nyní představil v České republice nástupce legendárního modelu 206 a my jsme byli u toho. Jaká je jedna z nejočekávanějších letošních novinek své třídy?
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Krátké představení, Interiér
  2. Jízdní dojmy, Nafta vs. Benzin, Technika a technické parametry motorů, Ceny a výbavy
  3. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Peugeot před nedávnem oficiálně představil svůj nový model 207, který je přirozeným nástupcem veleúspěšné dvěstěšestky. Tímto ovšem život Peugeotu 206 nekončí, vůz bude ještě nějakou dobu souběžně vyráběn a Peugeot plánuje ještě vyrobit okolo půl milionu kusů. Konečné číslo se pak zastaví na 5,8 milionech vyrobených dvěstěšestek, čímž jasně překoná model 205.

Nový Peugeot 207 tak má nelehký úkol - musí navázat na model 206, který se stal v Evropě šestkrát po sobě nejprodávanějším vozem B segmentu a třikrát po sobě nejprodávanějším vozem v Evropě vůbec. Najít odpověď, zda se mu to podaří, je prozatím nemožné, ovšem první dojmy a první bližší seznámení mnohé napověděly.

Trochu menší 307

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Velkou změnou, kterou si vynutila doba zvětšování, jsou rozměry modelu 207. Nová generace pořádně povyrostla a je to opravdu znát. Těch dvacet centimetrů navíc ovšem přineslo daleko více, než by se od malého vozu čekalo. Modelová řada 2xx poprvé překročila magickou hranici čtyř metrů a velmi se přiblížila většímu modelu 307. Zda je to dobře nebo ne, nechám na každém z vás. Velké vnější rozměry zde znamenají i znatelně větší vnitřní prostor, přesto ale nechápu důvody, proč malé vozy neustále zvětšovat a ubírat jim tak význam malé "nákupní tašky". V městě je každý centimetr délky znát a dvacet centimetrů se občas prostě nikam neschová.

Peugeot 207 měří na délku slušných 4010 mm a zařadil se tak mezi největší vozy svého B segmentu. Na šířku pak povyrostl na 1 720 mm, na výšku na 1 473 mm a rozvor se zvětšil na slušných 2 540 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další óda na Peugeot 207, nyní hromadně zepředu a zezadu. 

Peugeot bez pořádného úsměvu není pravým Peugeotem, což dokazuje i malá dvěstěsedmička. Široký úsměv je jedním z pilířů designu a Peugeot se může chlubit originálním prvkem, který jej okamžitě identifikuje. Při čelním pohledu se může v kombinací tmavého úsměvu, velkého znaku Peugeotu, jakoby přivřených světlometů a odstávajících zrcátek zdát, že se na nás dvěstěsedmička doslova culí. Velkou novinkou jsou také netradičně tvarované přední světlomety, které výrazně přesahují linii vozu a vystupují nad zbytek okolní karosérie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Typický úsměv v kombinaci s dalšími prvky působí mile --- Přední světlomety mají velmi netradiční tvarování. 

Předchůdce modelu 207 byl často neprávem nazýván "autem pro ženy" a mnoho mužů se pak nechtělo s tímto vozem identifikovat. Pokud zde nějaký muž trpí na podobné komplexy, pak si může do seznamu možných vozů zapsat i model 207. Pokud byla dvěstěšestka takto chápána, pak celkový design 207 je výrazně dospělejší, což ubralo sice dávku křehkosti, ale přidalo na důstojnosti a agresivitě. Sám Peugeot svůj model popsal jako šelmu čekající na skok a tento popis tomto modelu velmi dobře sednul. Jak pětidvéřová, tak třídvéřová varianta působí nejen dospěle díky svým rozměrům a podobnosti s modelem 307, ale také velmi dynamicky díky tvarování karosérie a mohutnějším zadním blatníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 působí nejen dospěleji, ale také daleko agresivněji.

Detaily pak dotvářejí celkový dojem. Mezi ty nejdůležitější určitě patří i zadní světlomety, ktaré nejsou ani tak zajímavé tvarově, jako spíše svým provedením. Světlo zpátečky je totiž schováno pod děrovaným krytem a tak vypadají jako LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ani Peugeot se nevyhnul vnějším zpětným zrcátkům na stopce. Ty jsou umístěny poměrně nízko, téměř se spodní hranou okna, ale má to svůj velmi praktický význam. Takto umístěná zrcátka nebrání v bočním výhledu, což v dnešní době velmi protažených A sloupků je velmi přínosné a navíc nízko položené zrcátko lépe zobrazí situaci za vozem nejen ve větší vzdálenosti, ale i těsně za vozem. Malým zpestřením je pak směrové světlo na patce zpětného zrcátka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Módně, ale prakticky jsou provedeny vnější zpětná zrcátka.

Pokud si půjdete prohlédnou novinku k prodejci, jistě si všimnete dvojího provedení přední masky a také tvarování mřížky chladiče (úsměvu). Pokud se pozorně podíváte na snímky, všimnete si, že pod znakem Peugeotu lze spatřit dvojí "přeliv" přes přední okraj vozu. Ten menší (červený model) je k dispozici u běžných modelů, ten větší je pak součástí výbav Sporty a GT a má za úkol ještě více zvýraznit sportovní duch vozu. Jiná je i mřížka chladiče, umístění mlhových světel a u vyšších výbav také chybí černé otěrové lišty na nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malý a velký "přeliv" určuje stupeň výbavy.
 

Po opravdu blízkém seznámení s Peugeotem 207 můžu řici, že celkový design vozu se povedl a Peugeot velmi dobře navázal na model 206. Novinka je sice na první pohled větší, což určitě ubralo na významu malých vozů, na druhou stranu větší rozměry umožnily dosadit nové prvky, který malý model udělaly dospělejším.

Interiér

Uvnitř vozu nastala doslova revoluce. Peugeot vsadil na větší možnost individualizace a pro zákazníky připravil širokou nabídku prvků, které umožní interiér přestavět k obrazu svému. Jedná se o dekorativní prvky, mezi kterými si může zákazník zvolit. Všechny výbavy mají však jedno společné - zajímavý povrch palubní desky, ale také jiných ploch. Palubní deska je potažena zvláštním tenkým, ale měkkým materiálem s povrchovým drážkováním. Tím působí interiér i v základní verzi poměrně honosně. K tomuto povrchu si pak může zákazník zvolit dekorace dle výbavy a to z imitace hliníků, nebo u výbavy Sporty a GT z karbonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Drážkovaný povrch palubní desky působí drahým dojmem --- Imitace z hliníku a karbonu závisí na výbavě.

Celá palubní deska a její tvarování nenabídne oku velké, rovné plochy, které jsou v této třídě často k vidění. Středový panel je zboku lemován a je vůči bočnímu rámování mírně utopen. Na středovém panelu se dle výbavy objevují specifické ovládací prvky. Napříč výbavami zde najdete klasiku, tedy ovládání ventilace a klimatizace, autorádia a tlačítka některých specifických prvků. Na přání lze středový panel osadit changerem na 6 CD, pokročilým ovládáním autorádia a navigace, ovládáním dvouzónové klimatizace a další...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska působí jako ve větších vozech --- Středový panel je osazen klasickými ovládači, které doplňuje zvolené prvky výbavy.

Velmi příjemný je volant, který i v základní verzi nabídne solidní tloušťku věnce a příjemný neklouzavý a měkčený povrch. Za ním se schovává přístrojová deska s rychloměrem a otáčkoměrem. Malou pochvalu zaslouží ponechání ukazatele teploty chladící kapaliny, který u některých verzí doplňuje i teploměr oleje. I zde platí, že s různým stupněm výbavy se mírně mění vzhled budíků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 nabídne řidiči povedený volant --- Budíky mají podbarvení dle stupně výbavy.

Informační displej palubního počítače, případně navigace je umístěn uprostřed palubní desky nad středovým panelem. I základní palubní počítač nabízí široké spektrum užitečných informací a v případě pořízení navigačního systému získáte i barevnou LCD obrazovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Palubní počítač a displej navigace najdete nad středovým panelem. 

Velmi důležitý je také vnitřní prostor. Pokud se někde projevilo zvětšení vnějších rozměrů a rozvoru nejvíce, je to v prostornosti interiéru. Peugeot 207 nabízí opravdu dost místa na všech pěti místech a to i v případě třídvéřové verze. Proti minulé generaci si budete připadat jako ve voze o třídu větším. Při své výšce 188 jsem si našel bez problému dobrou polohu za volantem a pak jsem neměl problém usadit se sám za sebe. V případě 3D modelu je přístup na zadní sedadla poměrně dobrý a nedělal mi žádné problémy. Peugeot nabízí i sedadla v kombinaci látka-kůže, ovšem pouze k výbavě GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnitřní prostor je v Peugeotu 207 vskutku dobrý a je odpovědi, proč takový nárůst rozměrů. 

První dojmy a první kontakt s Peugeotem 207 byl velmi pozitivní. Nový design, který se odklonil od původního modelu 206 a přešel do mírně unifikovaného kabátu díky "úsměvu" a hlavně nabízí nové agresivnější a sportovnější tvary, přinesl čerstvý vítr. Pokud měl někdo pocit, že model 206 je pro ženy, tak u dvěstěsedmičky můžu s klidným svědomím říci, že jeho design si najde místo jak u žen, tak u mužů. Nový interiér také působí daleko dospěleji, povrchová úprava i u základních verzí je velmi kvalitní a příjemná a velké množství dekorací a doplňků pak uspokojí téměř každého. Osobně na mně zapůsobila francouzská novinka velmi pozitivně a mírná nenápadnost a přitom dynamický nádech a některé detaily mi docela učarovaly.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2005
Stav: 174 524 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 307 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 121 455 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 307 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 129 617 km
Cena: 75 000 Kč