Nový Peugeot 2008, kompaktní SUV značky

Peugeot 2008 přišel na trh v roce 2013 se silnými argumenty. Zákazníci oceňují zejména jeho eleganci a dynamické vlastnosti. Objem prodeje průběžně roste a výroba ve světě postupně stoupla na 515 000 kusů . V Evropě se úspěch zhmotňuje umístěním mezi třemi nejlepšími vozy segmentu. Své místo v „TOP 3“ Peugeot 2008 pevně drží už od svého uvedení na trh.

Pro dosažení těchto výsledků využil Peugeot 2008 svých předností, zejména výrazného a přitažlivého vzhledu. Robustnost, která se každodenně osvědčuje v provozu, je posílena širšími blatníky, vertikální přední maskou a ochrannými prvky pod karoserií. Sílu vozu 2008 symbolizuje i odstín Červená Ultimate.

Verze Access, Active a Allure doplňuje nová verze GT Line, která je společná pro celou  modelovou řadu Peugeot a nabídku doplňuje o sportovní elegantní červeno-černý motiv.[1]

Pocity, které zažívá řidič vozu Peugeot 2008, jsou jedinečné. Návykové. Peugeot i-Cockpit® ztělesňuje intuitivnost, mrštnost a bezpečnost. Systém Grip Control zajišťující optimální pohyblivost dodává vozu 2008 univerzálnost použití na všech typech terénu. Systém je kombinován se speciálními pneumatikami Mud & Snow, které lze používat jako zimní pneumatiky.

Peugeot 2008 je vybaven systémem Mirror Screen, který funguje na bázi technologie MirrorLinkTM a Apple Carplay®, zpětnou parkovací kamerou a systémy Active City Brake a Park Assist, které jsou v tomto segmentu vzácné.

Jedinečný dynamický výkon je patrný u všech verzí. Motory Euro 6 zajišťují vysokou úroveň potěšení z jízdy a současně jsou úsporné. Čtyři motory jsou ve svém segmentu „Best in Class“, a to včetně motoru 1.2 l PureTech 130 k S&S se šestistupňovou manuální převodovkou.

PEUGEOT 2008, shrnutí

Kompaktní SUV PEUGEOT 2008 je velmi výrazným modelem. Nabízí příkladný dynamický výkon a jedinečný a návykový zážitek z jízdy.

Design má v sobě zakódované principy segmentu, k nimž přidává sílu a robustnost. Široké blatníky, vertikální maska chladiče a ochranné lišty chrání karoserii i posádku. Z tvaru střechy se střešním nosičem, lišty lemující zadní dveře a spojleru vyzařuje sofistikovaný design.  

Černá maska světlometů a světla ve tvaru drápů v 3D ukazují již při pohledu zvenku, že vůz je vybaven moderními technologiemi. Osvětlení uvnitř podtrhuje luxus materiálů s důrazem na detail.

Nová verze výbavy GT Line nabízí sportovní elegantní design v červeno-černém provedení. Tato verze objevující se u celé nabídky vozů Peugeot je v souladu se strategií posunu k vyšším kategoriím vozů. [[2]]

Modulární zadní lavice dělitelná v poměru 1/3-2/3 umožňuje měnit objem zavazadlového prostoru od 410 do 1400 litrů.

Kabina Peugeot i-Cockpit® poskytuje pocity, které jsou v tomto segmentu jedinečné. Řidič si může vychutnat intuitivní a bezpečné řízení.

Systém Grip Control zajišťující optimální pohyblivost je k dispozici u benzínového i dieselového motoru, s manuální i automatickou převodovkou. Je spojen se speciálními pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které jsou certifikované jako zimní pneumatiky. Vůz tak nabízí univerzální použití ve všech ročních obdobích.

Funkce Mirror Screen umožňuje duplikovat obsah kompatibilního telefonu využívajícího protokol  MirrorLinkTM[1] ou Apple Carplay®[2] na dotykovém displeji vozu.

Peugeot 2008 usnadňuje cestování v městském provozu. Systém Active City Brake předchází nehodám nebo snižuje jejich závažnost. Park Assist automatizuje parkovací manévry. Zpětná kamera ukazuje tvar vozu na displeji a usnadňuje tak manévrování s vozem.

Pohon zajišťují motory Euro 6 PureTech a BlueHDi s manuálními i automatickými převodovkami. Výkony motorů jsou v rozmezí od 82 do 130 k, emise dosahují 90 až 114 gramů CO2/ km. Agregáty BlueHDi splňují emisní normu Euro 6 díky exkluzivnímu spojení systému SCR, což je nejúčinnější technologie na trhu, a filtru pevných části s aditivem. Čtyřem motorům patří v tomto segmentu označení „Best in Class“, včetně nového motoru 1.2 l PureTech 130 k S&S se šestistupňovou manuální převodovkou.

Velmi atraktivní SUV

Nové SUV PEUGEOT 2008 má silnou osobnost, která vyvolává touhu vyrazit za dobrodružstvím. Na všech typech silnic čiší z jeho inovativního vzhledu síla. Charakteristická vertikální přední maska má uprostřed mřížky vytvořené z malých plošek zasazeno logo značky Peugeot. Výrazně tvarovaná lišta je v místě, kde se setkává s horizontální kapotou, zkosená, pro dynamický a atraktivní vzhled. Na elegantně tvarované střeše je umístěný střešní nosič. Křivka střechy přesahuje zadní sedadla a dává vyniknout originálnímu zakončení horní hrany dveří. Ty vypadají jako zasazené do karoserie a zdůrazňují prodloužení křivky až k zadnímu spojleru, navazujícího na linii střechy. Výklopná záď sahá až k nízkému nákladovému prahu (výška pouze 60 cm) a k zadnímu nárazníku. Ten je součástí pevného černého ochranného pásu, který se táhne podél celého vozu. Pro ochránění celé karoserie spojuje přední a zadní nárazník, které jsou opatřeny ochrannými lištami a širšími blatníky.

Schopnost dokonale propracovat a propojit jednotlivé prvky je v souladu se sofistikovaným charakterem dílů horní části: podokenních lišt, střešního nosiče, lišt dveří a spojleru. Dokládají posun značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím vozů.

Zvýšená světlá výška je umocněna kontrastem vůči spodní části. Ostré linie a křivky karoserie podtrhují nové odstíny Červená Ultimate (poprvé se objevila u vozu 308 GTi Peugeot Sport) a Smaragdová Crystal. Zákazník má tak na výběr devět odstínů, z toho pět metalických. Nabídka zahrnuje také standardní a perleťové laky.

Dynamiku vozu 2008 zdůrazňuje jeho elegantní světelný podpis. Přední světlomety zasazené do karoserie nabízejí „kočičí“ pohled a výrazně technologickou chromově-černou masku. Nová zadní světla s  typickým tvarem lvích drápů jsou v teplých barvách s výrazným 3D efektem. Tato atraktivní zadní světla obklopují dveře prostorného a funkčního zavazadlového prostoru. Jeho objem se díky modulární lavici dělitelné v poměru 1/3-2/3 může během okamžiku změnit ze 410 na 1400 litrů. Pro sklopení opěradla stačí stisknout tlačítko v jeho horní části, sedadla se pak automaticky překlopí. Zavazadlový prostor je praktický až do posledního detailu, je opatřen háčky pro uchycení předmětů a dvěma odkládacími přihrádkami na bocích, jedna je vybavena upínacím popruhem, druhá síťkou. Další úložný prostor o objemu 22 litrů se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru.

Kabina vozu je v tomto segmentu jedinečná a okamžitě okouzlí kvalitním provedením a uspořádáním. Elegantní technologické osvětlení odhalí vybrané luxusní materiály. V rámci příplatkové výbavy může být volant potažený prošitou kůží, který ladí s manžetou řadicí páky, pákou ruční brzdy a dveřními opěrkami.

Řidiče usazeného do pohodlného sedadla obklopuje světlo, které sem zvenku proniká velkou prosklenou plochou. Střecha může být opatřena panoramatickým oknem s osvětleným okrajem nebo laserově opracovaným podsvíceným stropem.

Každý člen posádky má k dispozici řadu dobře řešených odkládacích přihrádek, které se snadno používají díky přednímu a zadnímu stropnímu osvětlení s LED diodami: kapsy v předních dveřích, přihrádka před sedadlem spolujezdce, přihrádka s držákem na nápoje vedle řadicí páky, uzavřená schránka ve středové konzole, kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel atd. Celkový objem odkládacích přihrádek činí 24 litrů. Klíče, telefony a další předměty každodenní potřeby tak na palubě nové 2008 vždy najdou své místo.

Posun směrem k luxusnějším verzím automobilů provází i nový stupeň výbavy. Vedle verzí Access, Active a Allure se objevuje nová verze GT Line[[3]], která je společná všem klíčovým modelům v nabídce Peugeot a vyznačuje se sportovně elegantním stylem. GT Line používá exkluzivní 17'' kola Eridan s  leskle černým diamantovým výbrusem. Chromované prvky standardní výbavy jsou nahrazeny leskle černými u lišty masky chladiče, lišt mlhovek, krytů vnějších zpětných zrcátek a střešního nosiče. Plošky mřížky maska chladiče jsou v černě chromované úpravě s červeným nápisem Peugeot, v zadní části je koncovka výfuku opatřena nerezovou lištou. A konečně na předním i zadním blatníku je umístěno logo GT Line.

Dynamický styl pokračuje i v kabině. Po otevření dveří se objeví nerezové prahy s nápisem Peugeot, hliníkové pedály a červeně obšité koberečky. Head-up displej je okroužen řadou červených LED diod, připomínajících „RedLine“ vzhled dotykového displeje. Červené prošití se objevuje na sedadlech a zadní lavici, na dveřních loketních opěrkách, řadicí páce, páce ruční brzdy a kompaktním volantu. Volant a páka ruční brzdy jsou potažené plnohodnotnou kůží. Bezpečnostní pásy mají stejné červené lemování, jaké zdobí madla předních dveří.

Vůz přinášející jedinečné pocity

Značka při koncipování svého kompaktního SUV hodně myslela na to, jak zákazníkům zajistit co nejlepší zážitek. Vyvrcholením tohoto procesu je globální ovládání všech prvků řízení díky kabině Peugeot i-Cockpit®, která symbolizuje jízdní vlastnosti vozu Peugeot 2008: intuitivnost, mrštnost a bezpečnost.

Peugeot i-Cockpit® zajišťuje řidiči nerušený výhled, zaručuje mu pozornost a soustředění. Řidič se za volantem cítí příjemně a bezpečně, řízení se stává opravdovým potěšením. Peugeot i-Cockpit® dodává chuť usednout za volant, novou chuť plně využít vlastností vozu.

Není nutné spouštět oči ze silnice, snadné ovládání kompaktního volantu zajišťuje přesné řízení a instinktivní spojení s vozovkou. Vůz se pohybuje zcela přirozeně. Kompaktní volant také přináší mnohem uvolněnější pozici při řízení, neboť paže leží blíž u sebe, ruce jsou níž a k řízení je nutné menší úsilí. Informace o řízení vozu 2008 jsou soustředěny do osy pohledu řidiče na displej na čelním skle obkroužený modrými LED diodami. Tato novinka usnadňuje ovládání vozu.

Řidič levou rukou spouští a nastavuje tempomat a omezovač rychlosti, pravou rukou ovládá mobilní telefon přes 7'' dotykový displej a funkci Mirror Screen. Na displej přenáší obraz také couvací kamera a zobrazuje se na něm i funkce systému Park Assist. Pravá ruka řidiče snadno ovládá systém Grip Control, na kterém lze nastavit jeden z pěti režimů. Díky kabině Peugeot i-Cockpit® je řízení jedinečným zážitkem. 

Systém Grip Control, jehož kruhový ovladač se nachází na středové konzole, rozšiřuje rozsah využití vozu 2008 i na podmínky, kdy se vůz dostane na náročnější povrch. Tento patentovaný systém funguje ruku v ruce s velkorysou světlou výškou (16 cm) a v kombinaci s pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které jsou certifikované jako zimní pneumatiky. Vůz tak nabízí skutečně univerzální využití ve všech ročních obdobích.

Multifunkční a flexibilní Grip Control působí na přední kola a optimalizuje pohyblivost vozu v  závislosti na terénu. Systém nechává řidiči volbu režimu:

  • režim Standard je určen pro řízení v běžných podmínkách s nízkou mírou prokluzu;
  • režim Sníh přizpůsobí okamžitě prokluz každého předního kola konkrétním podmínkám přilnavosti. Jakmile vozidlo dosáhne 50 km / hod, systém se přepne do režimu Standard;
  • režim Terén umožňuje klidnou jízdu na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva …). Usnadňuje rozjezd vozidla ve zvláštních podmínkách přenesením maxima točivého momentu na kolo s  větší přilnavostí. Působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL) a je zvláště vhodný pro nezpevněné cesty. Je aktivní do rychlosti 80 km / hod;
  • režim Písek zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí. Tento režim je funkční až do rychlosti 120 km/hod, potom se přepne do režimu Standard;
  • režim ESP Off Off nechává řidiči volnost odpojit až do rychlosti 50 km/hod elektronický systém kontroly stability a Grip Control a převzít úplnou kontrolu nad pohybem vozu.  

Grip Control je k dispozici u motorů s výkonem alespoň 100 k, bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou, s 16’’ nebo 17’’ pneumatikami. Využívá kapacitu vozu 2008, jehož dynamické chování teď můžete využít na všech typech povrchu. Tento výkon umožňuje nízká hmotnost, která začíná na pouhých 1045 kg, a čtyři typy nápravového systému. Pružiny, tlumiče, zkrutný stabilizátor, přední náprava a zadní příčný nosník byly specificky definovány tak, aby všechny motory dosáhly těch nejlepších dynamických výsledků. Řízení je přizpůsobeno každému typu odpružení a prostřednictvím kompaktního volantu předává optimalizované a ucelené informace o jízdě.

Technologické SUV

Technologie na palubě vozu Peugeot 2008 usnadňují každodenní život. Patří mezi ně funkce Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLinkTM[1] nebo Apple Carplay®[2], která zobrazuje na dotykovém displeji obsah chytrého telefonu řidiče. Řidič má tak intuitivní a bezpečný přístup k aplikacím v telefonu. Ze zřejmých bezpečnostních důvodů závisí tento přístup na tom, zda vůz jede, nebo stojí. Při jízdě jsou k dispozici pouze aplikace související s řízením. Mezi doposud vyvinuté aplikace patří Start MyPeugeot nabízející palubní dokumentaci k vozu v digitální formě, iCoyote, aplikace, pomocí které si řidiči sdělují informace o provozu a nebezpečí na silnici, nebo Parkopedia, která pomáhá najít místo na zaparkování. [[4]]

K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění v městském provozu v případě rizika srážky. Toto zařízení pomáhá snížit závažnost nehody nebo se jí dokonce úplně vyhnout. K tomu slouží laserový senzor s krátkým dosahem (technologie LIDAR) umístěný v horní části čelního skla, která dokáže detekovat překážky, jako je stojící auto nebo auto jedoucí ve stejném směru a ve stejném jízdním pruhu.

V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/hod. automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².

Systém Park Assist¸který automatizuje parkovací manévry, využívá kompaktnosti vozu 2008 pro usnadnění cest po městě. Řidič si po aktivaci funkce zvolí na dotykovém displeji typ manévru, který chce provést, tedy podélné nebo příčné parkování. Ultrazvuková čidla poté změří velikosti volných parkovacích míst a oznámí řidiči první vhodné místo. Park Assist pak vůz zaparkuje pomocí elektrického posilovače řízení, řidič kontroluje jen rychlost vozu a jeho okolí. Při couvání zobrazuje zadní kamera obrys vozu na displeji pomocí barevných čar.

Při vyjíždění z parkovacího místa stačí opět pustit Park Assist, a to i ve svahu, kde systém použije funkci  Hill Assist (asistent pro rozjezd do svahu).

Motory Euro 6 využívají nízké hmotnosti a profilovaného tvaru vozu SUV Peugeot 2008 a umožňují použití na všech typech povrchů, při skutečně rekordně nízké spotřebě a emisích CO2. Ty se pohybují od 90 do 114 g/km, zejména díky čtyřem motorům, které jsou ve svém segmentu Best in Class.

Nová generace tříválcových benzínových motorů PureTech již své přednosti prokázala. Tyto mimořádně lehké motory PureTech zajišťují potěšení z jízdy a současně nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Ve srovnání s čtyřválcovým motorem podobného výkonu je atmosférická verze je o 21 kg lehčí a přeplňovaná verze o 12 kg lehčí.

Přeplňovaná verze je vybavena vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) a  turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min). Motor vyvíjí s ohledem na zdvihový objem vysoký točivý moment, 205 Nm při 1750 ot/min u verze 110 k a 230 Nm u verze 130 k. Motor PureTech navíc poskytuje výjimečnou akceleraci, konstantní výkon až do 6500 ot/min a vynikající akustický komfort.

Všestranný tříválcový motor může být spojen se třemi převodovkami: 5stupňovou manuální, 6stupňovou manuální nebo 6stupňovou automatickou. V tomto případě jde o novou automatickou převodovku značky Aisin s označením EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6). Jeho technologie Quickshift zaručuje díky plynulému a rychlému řazení vynikající požitek z jízdy. V důsledku snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky jsou navíc u tohoto motoru významně sníženy emise CO2.

Nabídku benzínových motoru SUV 2008 tvoří pět motorů[[5]]:

  • 1.2 PureTech 82 k, manuální pětistupňová převodovka, 4,9 l/100 km, 114 g CO2/km,
  • 1.2  PureTech 82k , manuální pětistupňová převodovka, 4,4 l/100 km, 102 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110 k S&S,  manuální pětistupňová převodovka, 4,4 l/100 km, 103 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110 k S&S, automatická šestistupňová převodovka (EAT6), 4,8 l/100 km, 110 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu,
  • 1.2 PureTech 130 k S&S,  manuální šestistupňová převodovka, 4,8l/100 km, 110 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu.

Dieselový motor 1.6 BlueHDi v sobě unikátním způsobem spojuje technologii SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných části s aditivem. Tento motor přináší radost z řízení a současně rekordně nízkou spotřebu, bez ohledu na verzi: 75, 100 a 120 k.

Technologie SCR je nejúčinnější technologií na trhu, pokud jde o zpracování oxidů dusíku (NOx). Je jediná, která je schopná snížit oxidy dusíku o 90 %. Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů. Filtr pevných částic s aditivem likviduje až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších. Tento účinný systém snižování emisí NOx současně umožňuje optimalizovat emise CO2 a spotřebu paliva až o 4 % oproti motorům Euro 5.

Nabídku dieselových motorů u SUV 2008 tvoří šest motorů, které všechny vykazují emise nižší než 100 g/km:

  • 1.6 BlueHDi 75 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km soit 97g de CO2/km, Best in Class ve svém segmentu,
  • 1.6 BlueHDi 100 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 97 g CO2/km,
  • 1.6 BlueHDi 100 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 3,5 l/100 km, 90 g CO2/km, verze s nízkou spotřebou,
  • 1.6 BlueHDi 100 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 3,6 l/100 km, 95 g CO2/km,
  • 1.6 BlueHDi 100 k S&S, pilotovaná šestistupňová převodovka, 3,6 l/100 km, 95 g CO2/km,
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 96 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu

#PEUGEOT2008 v segmentu kompaktních SUV hraje významnou roli. Okouzluje svou schopností exkluzivním způsobem kombinovat robustnost a sofistikovanost. Jeho kabina Peugeot i-Cockpit®, technologická výbava a příkladné jízdní vlastnosti jsou zárukou jedinečných pocitů. Řízení vozu Peugeot 2008 přináší mimořádnou radost z jízdy.


[1] Modelová řada se může lišit dle zemí určení

[2] Apple Carplay® je komunikační protokol společnosti Apple.

[[2]] Modelová řada se může lišit dle zemí určení

[1] MirrorLinkTM je komunikační protokol, který vyvinulo Car Connectivity Consortium, spojující hlavní výrobce automobilů a elektronických výrobků a vývojáře aplikací.

[2] Apple Carplay® je komunikační protokol společnosti Apple.

[3] Modelová řada se může lišit dle zemí určení

[1] MirrorLinkTM je komunikační protokol, který vyvinulo Car Connectivity Consortium, spojující hlavní výrobce automobilů, mobilních telefonů a vývojáře aplikací.

[2] Apple Carplay® je komunikační protokol značky Apple.

[1] MirrorLinkTM je komunikační protokol, který vyvinulo Car Connectivity Consortium, spojující hlavní výrobce automobilů, mobilních telefonů a vývojáře aplikací.

[4] Dostupnost aplikací se může lišit dle zemí určení.

[1] MirrorLinkTM je komunikační protokol, který vyvinulo Car Connectivity Consortium, spojující hlavní výrobce automobilů, mobilních telefonů a vývojáře aplikací.

[5] Nabídka motorizací se může lišit dle zemí určení.

Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 148 344 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 193 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 156 444 km
Cena: 150 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků