Nový Opel Corsa ecoFlex jezdí za 3,7 litru na sto

Představitelé automobilky Opel uvedli před víkendem novou Corsu s přívlastkem ecoFlex, což je neklamným znakem toho, že majiteli se tento vůz odvděčí nízkou spotřebou a planetě zas nízkými emisemi. Tak to vypadá alespoň na papíře a jelikož jsme tento model z pochopitelných důvodů zatím neměli možnost vyzkoušet, musíme vycházet pouze z oficiálních informací naservírovaných přímo od výrobce.

Opel Corsa ecoFlex disponuje 1,3litrovým dieselovým agregátem CDTi s výkonem 95 koní, čímž překonala doposud nabízenou 75 koňovou verzi. A i navzdory 28 procentnímu nárůstu výkonu se kombinovanou spotřebu podařilo ještě snížit a to o celých 10 procent. Jak jsme již uvedli v nadpisu, Corsa ecoFlex si na sto kilometrů kombinovaného provozu vystačí s přibližně 3,7 litry nafty, na jeden kilometr pak připadá 99 gramů emisí CO2. Pro dosažení těchto působivých čísel byla Corsa vybavena „delší” převodovkou, aerodynamickými doplňky vč. zmenšení otvorů pro vstup vzduchu a pneumatikami o rozměru 175/70 s nižším valivým odporem.
Závěrem už jenom dodejme, že vůz se u nás ukáže od ledna, zvládne maximální rychlost 177 km/h a na zrychlení z nuly na 100 km/h mu postačí 12,3 sekundy. Obě čísla (a zejména to druhé) jsou ale vzhledem k takřka sto koním výkonu na vůz velikosti Corsy hodně slabá. Inu dlouhé převody a „defensivní” motor management udělají své...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa ecoFlex
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků