Nový Opel Corsa ecoFlex jezdí za 3,7 litru na sto

Představitelé automobilky Opel uvedli před víkendem novou Corsu s přívlastkem ecoFlex, což je neklamným znakem toho, že majiteli se tento vůz odvděčí nízkou spotřebou a planetě zas nízkými emisemi. Tak to vypadá alespoň na papíře a jelikož jsme tento model z pochopitelných důvodů zatím neměli možnost vyzkoušet, musíme vycházet pouze z oficiálních informací naservírovaných přímo od výrobce.

Opel Corsa ecoFlex disponuje 1,3litrovým dieselovým agregátem CDTi s výkonem 95 koní, čímž překonala doposud nabízenou 75 koňovou verzi. A i navzdory 28 procentnímu nárůstu výkonu se kombinovanou spotřebu podařilo ještě snížit a to o celých 10 procent. Jak jsme již uvedli v nadpisu, Corsa ecoFlex si na sto kilometrů kombinovaného provozu vystačí s přibližně 3,7 litry nafty, na jeden kilometr pak připadá 99 gramů emisí CO2. Pro dosažení těchto působivých čísel byla Corsa vybavena „delší” převodovkou, aerodynamickými doplňky vč. zmenšení otvorů pro vstup vzduchu a pneumatikami o rozměru 175/70 s nižším valivým odporem.
Závěrem už jenom dodejme, že vůz se u nás ukáže od ledna, zvládne maximální rychlost 177 km/h a na zrychlení z nuly na 100 km/h mu postačí 12,3 sekundy. Obě čísla (a zejména to druhé) jsou ale vzhledem k takřka sto koním výkonu na vůz velikosti Corsy hodně slabá. Inu dlouhé převody a „defensivní” motor management udělají své...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa ecoFlex
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek