Na standardní verzi se spalovacími motory si ještě počkáme. Prozatím nám tedy Opel oficiálně ukazuje novou generaci Corsy v čistě elektrické specifikaci.
Design nové, v pořadí už šesté generace Opelu Corsa není po nedávném úniku fotek žádným překvapením a model si udržuje celkem zdrženlivý vzhled bez jakýchkoliv výstředností. Po technické stránce je navíc také všechno podle plánu, jelikož mluvíme o sourozenci již uvedeného Peugeotu 208 postaveném na identické platformě CMP francouzského koncernu PSA.
Namísto klasické varianty se spalovacím motorem nám však Opel nejprve detailněji představuje očekávanou elektrickou verzi Corsa-e. K zástavbě obecně těžkého elektrického ústrojí se automobilce hodí, že novou konstrukcí a využitím lehčích dílů karoserie zhubla nová Corsa až 108 kg oproti starému modelu. Přesnější info o hmotnosti elektrické verze si ale Opel zatím drží v tajnosti.
Každopádně víme, že rozměrově si novinka udržuje zhruba stejné rozměry vůči odchozí generaci s uváděnou délkou 4,06 metru. Linie střechy je ale nižší o 48 mm a řidič uvnitř sedí o 28 mm níže. Objem zavazadlového prostoru taky ještě nevíme. Bez ohledu na elektrické či spalovací ústrojí pak bude nová Corsa prodávána výhradně s pětidveřovou karoserií.
Po vzoru identické platformy si pochopitelně Corsa-e vypůjčuje od elektrického Peugeotu e-208 i stejné pohonné ústrojí. Očekávejte tedy elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 N.m, přičemž baterie o kapacitě 50 kWh má zajistit dojezd až 330 kilometrů na jedno nabití (WLTP). Zajímavostí je, že Peugeot u e-208 uvádí oficiálně dojezd o 10 km vyšší.
Na 100 km/h se Corsa-e dostane za 8,1 vteřiny. Dobu nabíjení Opel prozatím zmiňuje v případě rychlonabíječky, se kterou lze dosáhnout 80% kapacity akumulátoru za 30 minut. Stav nabíjení mohou majitelé sledovat i přes aplikaci v chytrém telefonu.
Uvnitř se před řidičem ukazuje digitální přístrojový štít, standardem je poté 7palcový displej infotainmentu (10palcový za příplatek). Ve výbavě nové Corsy se dále objevují i adaptivní LED Matrix světlomety, adaptivní tempomat, monitorování slepého úhlu, funkce rozpoznávání značek nebo parkovací asistent.
Detailnějšího pohledu na novou Corsu se spalovacími motory se teprve dočkáme. Určitě nás ale čeká podobná nabídka francouzských jednotek jako v Peugeotu 208 – zážehový 1,2litrový tříválec, naladěný na 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní), zatímco vznětovou jednotku nejspíš zastane 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 75 kW (100 koní).
Objednávky Corsy-e plánuje Opel spustit již v následujících týdnech. Prvních vozů se zákazníci dočkají před koncem letošního roku. Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.