Nový Opel Astra teď už oficiálně: Mínus 200 kg a výbava z luxusních aut

Opel Astra je o dva metráky lehčí a dorazil s novou generací motorů. Dostal také bohatou bezpečnostní a funkční výbavu.
Seznam kapitol
  1. Opel Astra
  2. Fotogalerie: Opel Astra

Opel reaguje na dopolední únik fotografií a vypouští kompletní sadu fotek a informací k nové generaci Opelu Astra. Nový model je od základu úplně nový a s minulou generací nemá prakticky nic společného.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Astra je sice o trochu menší, ale uvnitř by mělo být více místa. Důležité ale bude, jak se projeví výrazné snížení hmotnosti. Doufejme, že se na ovladatelnosti podepíše pozitivně

Zásadní rozdíl je v použité platformě. Opel Astra stojí na modulární platformě D2XX, kterou používá koncern General Motors. Nejen díky tomu je nová Astra výrazně lehčí. Opel uvádí, že minimální mezigenerační rozdíl hmotnosti je 120 kg. Celkem ale může být Astra lehčí až o 200 kg v závislosti na motoru a výbavě.

Video | Zajímavosti | Tajné | Hatchbacky | Frankfurt 2015 | Opel

Nový Opel Astra zhubne až 200 kg. Přijede už do Frankfurtu

Například karoserie je lehčí o 20 % a místo původních 357 kg váží jen 280 kg. Na podvozku a šasi bylo ušetřeno dalších 50 kg, přitom Astra používá osvědčený systém se vzpěrami MacPherson vpředu a Wattovým přímovodem vzadu. Podle Opelu spojuje tento typ nápravy výhody kompaktní stavby vlečené nápravy s funkcí nezávislého, ale prostorově náročného zavěšení.

Nová Astra je dlouhá 4,37 metru a je o 5 cm kratší než minulá generace. Je i o 2,6 cm nižší, takže je vysoká 1,46 m. Opel uvádí, že se podařilo dosáhnout součinitele odporu vzduchu cd=0,30, což sice není zázračná hodnota, ale na hatchback to není špatné. I přes menší vnější rozměry má být Astra větší uvnitř a třeba na zadních sedadlech může být o 35 mm více místa v podélném směru pro nohy. Interiér je i širší v oblasti ramen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Astra dostane spoustu bezpečnostních a asistenčních systémů (například sám zaparkuje) a také nově řešený interiér s centrálním dotykovým displejem. Samozřejmostí bude kompatibilita s chytrými telefony

Nižší hmotnost snad bude znát na ovladatelnosti a spotřebě paliva. Té mají pomoci i downsizované motory nové generace. Benzínový základ tvoří přeplňovaný tříválec 1.0 SIDI o výkonu 77 kW (105 k), nad ním je úplně nový motor 1.4 Turbo. Je celohliníkový a jen jeho blok je o 10 kg lehčí než tomu bylo u minulé generace motoru 1.4 Turbo. Novinka debutuje s výkonem 107 kW (145 k) a točivým momentem 250 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1800 až 4000 ot./min.

Na vrcholu je pak motor 1.6 SIDI s výkonem 147 kW (200 k) a samozřejmě by to nešlo bez dieselů. Jednotka 1.6 CDTI bude dostupná v několika verzích o výkonech od 70 kW (95 k). Přesné specifikace motorů a jejich spotřeby paliva oznámí Opel později před zářiovým autosalonem ve Frankufrtu, kde se novinka ukáže veřejnosti.

Testy | Kombi | Opel

Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?  

Jak už jste si mohli všimnout na prvních uniklých fotkách, Opel přepracoval interiér s cílem zjednodušit ergonomii a ovládání. Uprostřed palubní desky je teď multifunčkní dotykový displej a celkově je tu mnohem méně tlačítek. Systém IntelliLink R 4.0 je kompatibilní se zařízeními Apple a Android, Astra má i asistenční systém On Star.

Velkou novinkou mají být plně automatická inteligentní LED světla, která upravují paprsek tak, aby nebyl oslněn protijedoucí řidič. Ta fungují s kamerou Opel Eye a Astra může mít i rozpoznávání dopravních značek, systém pro udržení v jízdním pruhu, protikolizní systém, automatické parkování, couvací kameru a spoustu dalšího.

Z příplatků pak jmenujme třeba ortopedická sedadla, která dostala dokonce lékařský certifikát. Stejný prý mají jen příplatkové sedačky v Mercedesu třídy S. Za příplatek mohou mít sedadla vedle vyhřívání i aktivní ventilaci. Automobilka uvádí, že chce do segmentu C s novou Astrou přinést výbavu, která je obvyklá jen u luxusních prémiových vozů. Bude se za ni ale připlácet.

Následující kapitola
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků