Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Před časem přišla na český trh nová Astra s karoserií kombi. Jak přesně si stojí v porovnání s konkurencí a jak se změnila oproti předchozí generaci?
Seznam kapitol
  1. Nový Opel Astra ST vs. konkurence: Interiér
  2. Nový Opel Astra ST vs. konkurence: Zavazadelník

Předchozí generace Opelu Astra s karoserií kombi se mohla pochlubit několika nej. V porovnání s přímou konkurencí šlo totiž o rozměrově největší automobil. Přestože to na pohled tak nevypadá, stará Astra ST byla dokonce delší než Škoda Octavia a nabídla nejvyšší karoserii. V interiéru a v zavazadelníku ale tuto svou výhodu nedokázala úplně využít. 

Možná si vzpomenete na náš velký test jedenácti kombíků nižší střední třídy, kde se při měření interiéru ukázalo, že jde navzdory nejdelší karoserii o jeden z nejméně prostorných automobilů. Otázka je tedy jasná. Jak se Astra ST mezigeneračně změnila? A jak si nově stojí vedle konkurence? 

Testy | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Interiér, prostor, zavazadelník

Ještě delší než dříve

Prvenství týkající se délky si nové kombi na trhu ujít nenechalo. A co víc, karoserie se ještě trochu protáhla (+4 mm), takže teď nový Sports Tourer na délku přesahuje 4,7 m. Naopak z šířky karoserie Opel ubral pět milimetrů, z výšky 25 mm (Astra je ale pořád nejvyšší v segmentu) a překvapivě, navzdory obecným trendům, byl zkrácen i rozvor náprav. Ten inženýři zmenšili o 23 mm. Přesto nová Astra pořád po stránce rozvoru patří do horní poloviny tabulky. 

Základní rozměry všech konkurentů najdete níže.

Testovaný vůz Délka
 
Šířka
 
Výška
 
Rozvor
 
Ford Focus Kombi 4 556 1 823 1 505 2 648
Honda Civic Tourer 4 535 1 770 1 465 2 595
Hyundai i30 kombi 4 485 1 780 1 500 2 650
Kia Cee'd SW 4 505 1 780 1 485 2 650
Opel Astra ST 4 698 1 814 1 535 2 685
Peugeot 308 SW 4 585 1 804 1 470 2 730
Seat Leon ST 4 535 1 819 1 454 2 636
Škoda Octavia Combi 4 659 1 814 1 465 2 686
Toyota Auris Touring Sports 4 560 1 760 1 475 2 600
Volkswagen Golf Variant 4 562 1 799 1 481 2 635
Nový Opel Astra ST 4 702 1 809 1 510 2 662

Jak je na tom s interiérem?

Tohle je samozřejmě důležitější otázka, především vzhledem k tomu, jak prostorná byla předchozí Astra, kterou také najdete pro porovnání v našich tabulkách. Začínáme první řadou sedadel. 

Co se týká šířky v úrovni loktů, tam patřila stará Astra k tomu nejlepšímu, nicméně ta nová je o tři centimetry užší, což jí posunulo na úroveň Toyoty Auris, Fordu Focus nebo Hondy Civic. Evidentně se ale zvětšil prostor pro hlavu, kde současná generace nabízí téměř nejvíce ze všech. Vůbec největší hodnotu pak novinka nabídne v případě délky sedáku.

Testy | Toyota | Kombi

Test Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic: Na pohodu

To je dáno tím, že testovaný exemplář měl příplatkové sedačky AGR, které nabízejí možnost sedák vpředu prodloužit. Výška opěradla jako takového se ale nezměnila. 

Testovaný vůz
 
Šířka v úrovni loktů
 
Prostor od sedáku po strop vpředu 
 
Délka sedáku vpředu 
 
Výška opěradla vpředu
 
VW Golf 150 cm 100 cm 49 cm 64 cm
Opel Astra 149 cm 99 cm 51 cm 62 cm
Hyundai I30 148 cm 98 cm 51 cm 65 cm
Kia Cee'd 148 cm 103 cm 52 cm 63 cm
Peugeot 308 148 cm 101 cm 53 cm 62 cm
Seat Leon 148 cm 109 cm 52 cm 65 cm
Škoda Octavia 148 cm 99 cm 50 cm 64 cm
Toyota Auris 147 cm 98 cm 50 cm 60 cm
Ford Focus 146 cm 101 cm 52 cm 64 cm
Honda Civic 146 cm 97 cm 47 cm 58 cm
Nový Opel Astra  147 cm 103 cm 54 cm 62 cm

Co zadní cestující?

Vzadu se naopak nový Opel Astra co do šířky v úrovni loktů zlepšil přesně o dva centimetry, čímž se dostal na úroveň těch nejlepších. S podélným prostorem měřeným od sedáku k přednímu opěradlu je to ale složitější, protože náš megatest jsme měřili podle Dalibora, který si nastavil sedadlo řidiče ve všech autech na sebe, ale který se s novou Astrou nesetkal. Sedadlo řidiče, od kterého jsme měřili podélný prostor, bylo u nové Astry nastavené na mě. Dalibor měří na výšku 180 cm, já mám o deset centimetrů více. 

Testy | Opel | Hatchbacky

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

I přes tuto skutečnost je nová Astra vzadu zdánlivě prostornější ve srovnání s tím, co nabízí starší generace kombinovaná s blíže posunutým sedadlem řidiče. Jak se dočtete níže, tohle je dáno kratším zadním sedákem. Když sečteme podélný prostor a délku sedáku vzadu (v tabulce je nám reprezentuje sloupec „teoretický prostor“), dostaneme rozdíl pouze dva centimetry ve prospěch staré generace. Jsem si ale jistý, že sedadlo řidiče mívám běžně posunuté oproti Daliborovi minimálně o pět centimetrů více dozadu, což naznačuje, že novinka skutečně vzadu nabídne více také pro kolena cestujících. 

Testovaný vůz
 
Šířka v úrovni loktů vzadu
 
Teoretický prostor
 
Podélný prostor
 
Kia Cee'd 146 cm 73 cm 24 cm
Honda Civic 145 cm 69 cm 23 cm
Škoda Octavia 145 cm 75 cm 30 cm
Hyundai i30 144 cm 74 cm 26 cm
Seat Leon 144 cm 71 cm 25 cm
Nový Opel Astra* 145 cm 64 cm 19 cm
VW Golf 143 cm 71 cm 22 cm
Opel Astra 142 cm 66 cm 17 cm
Peugeot 308 142 cm 73 cm 25 cm
Toyota Auris 142 cm 69 cm 21 cm
Ford Focus 141 cm 71 cm 22 cm

Níže jsou ještě další měřené údaje. Menším zklamáním je kratší zadní sedák, o němž už byla řeč. Výšku od sedáku po strop neuvádíme u nové Astry záměrně, protože v době od megatestu jsme metodiku měření trochu pozměnili a hodnoty by tak nebyly úplně porovnatelné. Z testu ale mohu směle prohlásit, že prostor pro hlavu vzadu určitě patří mezi nejsilnější zbraně nového Opelu Astra ST

A jak je na tom zavazadelník? To najdete v další kapitole. 

Testovaný vůz
 
Délka sedáku
 
Výška opěradla
 
Výška od sedáku po strop
 
Kia Ceed 49 cm 60 cm 97 cm
Honda Civic 46 cm 65 cm 93 cm
Škoda Octavia 45 cm 66 cm 97 cm
Hyundai i30 48 cm 64 cm 96 cm
Seat Leon 46 cm 64 cm 94 cm
Nový Opel Astra 45 cm 66 cm -
VW Golf 49 cm 68 cm 96 cm
Opel Astra 49 cm 62 cm 96 cm
Peugeot 308 48 cm 66 cm 95 cm
Toyota Auris 48 cm 62 cm 91 cm
Ford Focus 49 cm 57 cm 97 cm
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2009
Stav: 52 136 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.896
Rok výroby: 2004
Stav: 162 542 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.598
Rok výroby: 1997
Stav: 166 330 km
Cena: 25 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků