Nový Opel Astra Sports Tourer: poprvé živě

Kombiverze nové Astry přichází na náš trh. Máme pro vás živé snímky z české půdy i podrobnější specifikace.

Jakmile Astru Sports Tourer spatříte poprvé, bude vám jasné, že toto auto bude patřit na našem trhu mezi nejelegantnější kombíky nižší střední třídy. Na první pohled se vám bude zdát, že jde o jakousi zmenšeninu Insignie, ve skutečnosti se však Astra vyznačuje kolmějším zadním oknem a svítilnami, z nichž se pouze část vyklápí vzhůru.

Přesto je vstupní otvor do zavazadlového prostoru široký a jeho práh je v rovině s podlahou. Řešení svinovací roletky nebude znalcům BMW neznámé a v dané situaci je považujeme za mimořádně praktické. Při otevření výklopné zádě vyjede směrem vzhůru v drážkách posledních sloupků, čímž se přístup zlepší i bez nutnosti svinutí. Pakliže je považujete za skutečně nezbytné, stačí roletku stáhnout do vodorovných kolejnic a normálním způsobem sbalit, popřípadě snadným způsobem vyjmout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tím ale drobná „kouzla“ v zavazadlovém prostoru Opelu Astra Sports Tourer nekončí. Zadní část bytelné podlahy ukrývá poměrně velký prostor pro odkládání drobností, v okolí podběhu zadních kol najdeme řadu dalších schránek. V rozích zavazadelníku jsou oka pro uchycení sítě. Po stranách se nachází výklopné háčky na menší tašky a světlení, ale především tlačítka dálkového odjišťování opěráků zadních sedadel. Ty jsou nesouměrně děleny a jednoduše přepadnou vpřed na sedáky. Plocha sice není zcela rovná, ale postrádá jakýkoliv práh a navíc není třeba zasouvat hlavové opěrky. Kromě výše pospaného je Astra kombi s honosným názvem Sports Tourer v podstatě identická s výchozím hatchbackem, který jsme pro vás testovali naposledy na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také nabídka výbavových verzí a výhradně čtyřválcových pohonných jednotek je prakticky identická s hatchbackem. Paleta motorů je tedy skutečně rozsáhlá, vyznavači „benzínu“ mají k dispozici atmosféricky plněné motory 1,4i/74 kW a 1,6i/85 kW, nicméně pozornosti čtenářů je třeba doporučit především přeplňované agregáty 1,4 Turbo/103 kW a 1,6 Turbo/132 kW.

Zájemci o „diesel“ nemají volbu o mnoho snazší, k mání jsou vznětové motory common-rail 1,3 CDTI/70 kW, 1,7 CDTI ve verzích 81 a 92 kW a 2,0 CDTI naladěný na 118 kW. V současnosti Opel nabízí Astru Sports Tourer v rámci „zaváděcí akce“ se slevami od 46 000 do 68 000 Kč, takže novinku pořídíte za ceny od 357 900 Kč. Aktuální akční ceník nové Astry kombi si můžete stáhnout zde (PDF, 512 kB).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Astra Sports Tourer je k dispozici ve výbavových stupních Essentia, Enjoy, Sport a Cosmo. Již ta základní zahrnuje například rádio, klimatizaci s manuálním ovládáním, čelní a boční airbagy, elektrické ovládání předních oken a vyhřívaných zrcátek, střešní ližiny, denní svícení nebo stabilizační soustavu ABS.

Enjoy přidává lepší audiosoustavu s ovládáním na volantu, tempomat, aktivní opěrky předních sedadel či hlavové opěrky, zatímco vrcholné provedení Sport/Cosmo (druhé zmíněné je zhruba o 6 000 Kč dražší než Sport) se vyznačuje automatickou dvouzónovou klimatizací, kůží potaženým volantem, elektrickou parkovací brzdou, mlhovkami, palubním počítačem, litými koly, dešťovým senzorem nebo jednodotykovým, výše popsaným sklápěním zadních opěradel. Podobně jako v případě hatchback lze i kombíky ve středním úrovni Enjoy opatřit speciální sadou, jež za 8 900 Kč nabízí palubní počítač, přední mlhovky, kožený volant a klimatizaci s automatickou regulací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz na snímcích má výbavu Cosmo a pod kapotou zážehový motor 1,4 Turbo/103 kW, který jsme pro vás důkladně vyzkoušeli v testu červeného pětidveřového hatchbacku. Nad rámec stupně Cosmo je opatřen adaptivními tlumiči Flex Ride a adaptivními xenonovými světlomety (dohromady + 40 000 Kč), metalízou (+ 14 300 Kč), elektricky sklopnými zrcátky (+ 2 000 Kč), zatmavenými zadními okny (+ 4 500 Kč), elektrickým ovládáním zadních oken (+ 11 500 Kč), dvojitou poslahou zavazadelníku (+ 800 Kč) a osmnáctipalcovými litými koly (+ 8 000 Kč). K základní ceně tohoto modelu 467 900 Kč je tak třeba přičíst dalších 81 100 Kč.

Tento Opel Astra Sports Tourer je nyní k vidění v brněnském dealerství Renocar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra Sports Tourer
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Opel Zafira 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 121 500 km
Cena: 84 000 Kč
Opel Astra 1.389
Rok výroby: 2000
Stav: 145 231 km
Cena: 25 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků