Nový Opel Astra bude i jako kombík, kabrio a OPC

Pozornost fanoušků značky Opel se v posledních týdnech soustředí na pětidvéřové provedení stěžejního modelu Astra, o němž jsme vás podrobně informovali na tomto místě. Tím ale všechno teprve začíná, neboť další karosářské varianty na sebe zřejmě nenechají dlouho čekat

Ačkoli kombík a kabriolet se zdají být hotovou věcí, těšit se podle nových informací můžeme i na třídveřvý hatchback, jenž však bude navržen v podstatně agresivnějším duchu než stávající „pětidvířko“. Tento třídveřový kompakt bude jako stvořený pro očekávanou výkonnou modifikaci OPC (Opel Performance Center), na kterou si však počkáme až do roku 2011. Inženýři od Opelu mají v plánu strávit nějakých 600 hodin v aerodynamickém tunelu, aby vozu zajistili optimální přítlak při zachování nízkých odporů. Přední nárazník bude například zaoblen a tvarován tak, aby směroval proud vzduchu přímo k předním brzdám a skrze kola nerušeně do stran z útrob vozu ven. Zvláštní tvarování zadních světlometů má navíc usnadnit stékání vzduchu z boků vozu a střechy k zajištění jeho laminárního proudění. 

U Opelu se opravdu snaží, neboť je jasné, že Astra je pro její další budoucnost klíčová. Prostředkem k efektivím výpadům proti renomované konkurenci Golfu, Focusu, ale i Fiesty, bude totiž jistě i rozsah nabízených verzí včetně těch karosářských.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Opel Astra
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků