Nový Opel Astra bude i jako kombík, kabrio a OPC

Pozornost fanoušků značky Opel se v posledních týdnech soustředí na pětidvéřové provedení stěžejního modelu Astra, o němž jsme vás podrobně informovali na tomto místě. Tím ale všechno teprve začíná, neboť další karosářské varianty na sebe zřejmě nenechají dlouho čekat

Ačkoli kombík a kabriolet se zdají být hotovou věcí, těšit se podle nových informací můžeme i na třídveřvý hatchback, jenž však bude navržen v podstatně agresivnějším duchu než stávající „pětidvířko“. Tento třídveřový kompakt bude jako stvořený pro očekávanou výkonnou modifikaci OPC (Opel Performance Center), na kterou si však počkáme až do roku 2011. Inženýři od Opelu mají v plánu strávit nějakých 600 hodin v aerodynamickém tunelu, aby vozu zajistili optimální přítlak při zachování nízkých odporů. Přední nárazník bude například zaoblen a tvarován tak, aby směroval proud vzduchu přímo k předním brzdám a skrze kola nerušeně do stran z útrob vozu ven. Zvláštní tvarování zadních světlometů má navíc usnadnit stékání vzduchu z boků vozu a střechy k zajištění jeho laminárního proudění. 

U Opelu se opravdu snaží, neboť je jasné, že Astra je pro její další budoucnost klíčová. Prostředkem k efektivím výpadům proti renomované konkurenci Golfu, Focusu, ale i Fiesty, bude totiž jistě i rozsah nabízených verzí včetně těch karosářských.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Opel Astra
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 152 734 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků