Nový odklad: modernizace dálnice D1 začne až příští rok

Ředitelství silnic a dálnic nepřímo přiznalo potíže v tendrech na modernizaci dálnice D1. Státní investor oznámil, že posouvá termín pro zaslání cenové nabídky na 12. listopad. To už se ale mělo podle původních plánů na D1 pracovat, obálky se měly otevírat 1. října.

Fakticky padla možnost, že se s modernizací hlavní dopravní tepny začne ještě letos. Deník E15 o problémech informoval už před týdnem, ŘSD ale ujišťovalo, že se žádné termíny měnit nebudou.

 

„Uchazeči tak budou mít delší časový prostor pro řádné podání nabídek a zadavatel tímto krokem minimalizuje možné riziko podání námitek,“ zdůvodnila aktuální posun uzávěrky mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

 

O posun prý požádal jeden z uchazečů poté, co ŘSD před deseti dny změnilo obchodní podmínky pěti tendrů. Reagovalo tak na velkou vlnu nespokojenosti mezi firmami, jejichž zástupci označili obchodní podmínky za paskvil. Vadil například požadavek na pevný termín odevzdání díla i v případě, že práce přeruší samo ŘSD. Nebo že správce stavby nebude mít žádnou rozhodovací pravomoc.

Sporný byl i harmonogram, podle kterého betonování vychází na zimní měsíce. Řada firem se proto chystala hnát soutěže až k antimonopolnímu úřadu. Zatím není jasné, zda nové podmínky soutěžitele uspokojily.

Tendry jsou nyní ve druhém kole, ve hře je 13 firem včetně největších, jako je Metrostav, Skanska či Eurovia CS. O modernizaci nejstarší české dálnice rozhodl rezort dopravy loni v červnu, tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků