Nový Nissan Sunny: jen pro rozvojové země

Slavné jméno Sunny se vrací do nabídky Nissanu. Zrovna jeho návratu se zřejmě nedočkáme, samotného vozu ale ano.

Magnetem expozice značky Nissan na osmém mezinárodním autosalonu v Šanghaji se stal zcela nový kompaktní sedan se staronovým označením Sunny. Měl by se stát silným hráčem v nižší střední třídě na trzích rozvojových zemí, kde se na rozdíl od Evropy malé vozy s klasickou tříprostorovou karoserií těší mimořádné popularitě. Podle Nissanu se novinka začne prodávat nejprve v Číně (již od ledna roku 2011) a následovat má dalších 170 trhů po celém světě, nicméně je jasné, že na většině z nich ponese jiné jméno.

Vyobrazený vůz je podle automobilky zcela novým, „globálním“ sedanem, setkat bychom se s ním tedy měli i v Evropě. Pod jakým jménem, to zatím nevíem. Tisková zpráva se přímo nezmiňuje o názvu Versa, ale zdá se být pravdě podobným, že právě Versa bude jednou z inkarnací nového Sunny.

Pod jeho celkem hodnotně působící karoserií se skrývají mechanické skupiny minivozu Micra, což naznačuje již pohled do interiéru s takřka identickou palubní deskou. Ačkoli se má Sunny začít prodávat již za několik týdnů, detailů známe zatím jen málo. Pod kapotou bude usazen zážehový čtyřválec HR15DE s objemem 1,5 l doplněný bezstupňovou převodovkou Xtronic CVT, na přední nápravě najdeme konvenční vzpěry McPherson, vzadu pak jednoduchá vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Pro čínský trh se bude Sunny vyrábět v místní továrně Huadu Plant, ceny mají začínat v přepočtu okolo 220 tisíc Kč.

Jméno Sunny se v nabídce Nissanu objevuje již bezmála půl století a svého času byly tyto vozy dobře známým jevem i našich silnic. Svoji kariéru zahájilo v roce 1966 s představením modelu Datsun 1000, v Evropě a Japonsku název Sunny zanikl, ale dále pokračuje třeba v Africe. Až do generace B11 vozy Sunny patřily do nižší třídy, pozdější řady již mířily o třídu výše. Od roku 1982 byly všechny tyto stroje osazovány novou generací motorů Nissan A. V současnosti je jméno Sunny obvykle používáno pro exportní verze modelu Nissan Pulsar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Nissan Sunny
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků