Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

Společnost Ford Motor Company oznámila, že nový Ford Mustang dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za méně než 5 sekund. Žádný velkosériový vůz, který kdy Ford v Evropě nabízel, neakceleroval rychleji.

Ford zároveň prozradil, že nový Mustang si již objednalo více než 2 200 evropských zákazníků. Je to poprvé v půlstoleté historii modelu, kdy se Mustang prodává také v Evropě.

Zákazníci se mohou rozhodnout pro vidlicový osmiválec 5,0 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 Nm, popřípadě pro hospodárnější 2.3 EcoBoost s parametry 233 kW (317 k) a 432 Nm.

Mustang Fastback 5.0 V8 se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhne rychlosti 100 km/h již za 4,8 sekundy od rozjezdu. To je nejlepší hodnota ze všech v Evropě nabízených modelů značky Ford od malosériového supersportu Ford GT z roku 2005. Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s manuální převodovkou pokoří metu 100 km/h za 5,8 s.

Charakter Mustangu lze přizpůsobit aktuálním podmínkám a rozpoložení řidiče prostřednictvím přepínatelných jízdních režimů. Mimo veřejné komunikace lze používat funkce Track Apps, které monitorují jízdní výkony vozu. Mustang s motorem 5.0 V8 disponuje také funkcí Launch Control regulující míru protáčení zadních kol tak, aby se vůz co nejrychleji rozjel z místa. V zatáčkách může nový Mustang dosáhnout příčného zrychlení až 0,97 g.

Mustang s novým motorem 2.3 EcoBoost zvládne sprint 0-100 km/h za 5,8 s, má kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km a emise CO2 179 g/km.*

Radost z jízdy i na závodní dráze

Na evropské trhy bude nový Ford Mustang sériově dodáván se sportovním paketem, který obsahuje výkonnější brzdy a účinnější chlazení. Na sportovním jízdním projevu se podílí i vyspělá konstrukce podvozku a karoserie.

Jednotlivé jízdní režimy se přepínají tlačítky na středové konzole. Zvolený režim se promítne do nastavení elektronického stabilizačního systému AdvanceTrac, plynového pedálu, řízení a případně i samočinné převodovky. K dispozici jsou režimy Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom lze ještě přizpůsobit odezvu elektrického posilovače řízení, jenž dává na výběr z módů Normal, Comfort a Sport.

Funkce sdružené pod názvem Track Apps umožňují řidiči sledovat jízdní výkony vozu. K jejich ovládání slouží tlačítka na volantu a údaje se zobrazují v přístrojovém štítu. K dispozici je akcelerometr a měření zrychlení a brzdného výkonu – to zaznamená brzdnou dráhu i čas potřebný k zastavení ze zvolené rychlosti.

Funkce Launch Control, která je k dispozici v Mustangu s motorem 5.0 V8 a manuální převodovkou, drží při úplném sešlápnutí plynového pedálu otáčky motoru v rozmezí 3 000-4 500 ot./min. Po uvolnění spojky reguluje točivý moment na zadních kolech tak, aby zajistila maximální záběr pneumatik a tím co nejrychlejší rozjezd z místa. Další funkcí vyhrazenou pro osmiválec je Line Lock. Ta aktivuje přední brzdy, aby mohl řidič zahřát zadní pneumatiky protáčením.

O ideální rovnováhu mezi sportovním chováním a jízdním komfortem se stará nezávislé zavěšení kol, tvořené vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravou „Integral Link“ vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy. Díky tomu mohli konstruktéři použít rozměrné, výkonné brzdy a zachovat zpětnou vazbu řízení.

Karoserie je o 28 procent tužší než u předcházející generace Mustangu. Zásluhu na tom má kromě jiného použití vysokopevnostních ocelí, laserového svařování a hydraulického tváření. Vyšší pevnost karoserie přitom znamená lepší ovladatelnost i komfort odpružení a vyšší úroveň bezpečnosti.

K zajištění přesného a jistého ovládání vozu přispívá rovněž rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 54:46 (5.0 V8), respektive 53:47 (2.3 EcoBoost). Kapota motorového prostoru, přední blatníky a součásti zavěšení, hnacího řetězce i brzd jsou vyrobené z hliníku.

Klasický design a moderní výbava

Nový Ford Mustang je nabízen v karosářských variantách Fastback a Convertible, na výběr je manuální i samočinná převodovka. Klasické designové prvky jako trojrozměrné třídílné zadní svítilny, charakteristická lichoběžníková maska nebo „žraločí“ profil čelní stěny odkazují do historie tohoto legendárního modelu.

Ford Mustang pro evropské trhy se vyrábí v továrně Flat Rock v americkém Michiganu. Sériová výbava obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, LED zadní svítilny a zadní difuzor. To ale není vše.

Sériově se v Evropě bude dodávat rovněž audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8“ dotykovou obrazovkou. Na výběr je 10 odstínů laku karoserie.

Ford Mustang lze na evropském trhu objednávat výhradně v provozovnách Ford Store. První vozy by měly dorazit k prodejcům v červenci. To platí i v České republice, kde lze americkou ikonu objednat za ceny od 880 000 Kč.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků