Nový motor pro Fabii: 1.2 12V 47 kW

Společnost Škoda Auto zahajuje dodávky vozů řady Fabia s benzínovým motorem 1.2 12V HTP/47 kW. Tento nový agregát nahrazuje v nabídce doposud vyráběný motor 1.4 MPI/50 kW.

Motor 1.2 12V HTP/47 kW je dalším představitelem zcela nové generace pohonných jednotek vyvinutých a vyráběných firmou Škoda Auto ve spolupráci s koncernem Volkswagen. Prvním motorem uvedené řady, který Škoda Auto zavedla na trh již v srpnu 2002 byla verze 1.2 HTP/40 kW, která nahradila agregáty starší konstrukce 1.0 MPI/37 kW a 1.4 MPI/44 kW a stala se základní motorizací modelové řady Fabia.

Motor Škoda 1.2 12V HTP/47 kW vychází se stejné konstrukce, jako již do vozů Fabia montovaný agregát 1.2 HTP/40 kW. Jde o  řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec s rozvodem OHC, se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem, který eliminuje vibrace od klikového mechanizmu. Díky uvedené pokrokové konstrukci se vyznačuje nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během. Hlava a blok válců jsou vyrobeny z hliníkové slitiny, což se projevuje na nízké hmotnosti agregátu. K dalším přednostem nové generace motorů Škoda patří zejména vysoká hodnota a příznivý průběh točivého momentu již při nízkých otáčkách (zkratka HTP – High Torque Performance) a příznivá spotřeba paliva. Nový motor 1.2 12V HTP/47 kW se od verze 1.2 HTP/40 kW odlišuje použitím čtyřventilové techniky, která umožňuje dosažení vyššího výkonu a tím svižnější a pružnější jízdu i při vyšších rychlostech.

Motor 1.2 12V HTP má zdvihový objem 1198 ccm (což vůz v ČR zařazuje do kategorie s nižší sazbou povinného ručení), dosahuje maximálního výkonu 47 kW při 5400 ot./min a maximálního točivého momentu až 112 Nm při 3000 ot./min. Všechny motory Škoda nové generace splňují s rezervou emisní normu EU 4, která v zemích EU začíná platit až v roce 2005.

Automobil Škoda Fabia 1.2 12V HTP/47 kW dosahuje maximální rychlosti 160 km/hod při příznivé hodnotě kombinované spotřeby 5,9 l/100 km. Průměrná spotřeba mimo město je přitom 5,1 l/100 km a ve městě 7,6 l/100 km (podle normy EU 99/100).

Prodejní cena automobilu Škoda Fabia Classic 1.2 12V HTP/47 kW je 294.900 Kč (včetně DPH), cena modelu Škoda Fabia Combi Classic 1.2 12V HTP/47 kW je 304.900 Kč a Škoda Fabia Sedan Classic 1.2 12V HTP/47 kW 309.900 Kč. Nový motor se montuje i do užitkové verze Fabia Praktik, doporučená prodejní cena tohoto modelu je 334.400 Kč včetně DPH (274.098 Kč bez DPH).

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 185 476 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků