Nový motor pro Fabii: 1.2 12V 47 kW

Společnost Škoda Auto zahajuje dodávky vozů řady Fabia s benzínovým motorem 1.2 12V HTP/47 kW. Tento nový agregát nahrazuje v nabídce doposud vyráběný motor 1.4 MPI/50 kW.

Motor 1.2 12V HTP/47 kW je dalším představitelem zcela nové generace pohonných jednotek vyvinutých a vyráběných firmou Škoda Auto ve spolupráci s koncernem Volkswagen. Prvním motorem uvedené řady, který Škoda Auto zavedla na trh již v srpnu 2002 byla verze 1.2 HTP/40 kW, která nahradila agregáty starší konstrukce 1.0 MPI/37 kW a 1.4 MPI/44 kW a stala se základní motorizací modelové řady Fabia.

Motor Škoda 1.2 12V HTP/47 kW vychází se stejné konstrukce, jako již do vozů Fabia montovaný agregát 1.2 HTP/40 kW. Jde o  řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec s rozvodem OHC, se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem, který eliminuje vibrace od klikového mechanizmu. Díky uvedené pokrokové konstrukci se vyznačuje nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během. Hlava a blok válců jsou vyrobeny z hliníkové slitiny, což se projevuje na nízké hmotnosti agregátu. K dalším přednostem nové generace motorů Škoda patří zejména vysoká hodnota a příznivý průběh točivého momentu již při nízkých otáčkách (zkratka HTP – High Torque Performance) a příznivá spotřeba paliva. Nový motor 1.2 12V HTP/47 kW se od verze 1.2 HTP/40 kW odlišuje použitím čtyřventilové techniky, která umožňuje dosažení vyššího výkonu a tím svižnější a pružnější jízdu i při vyšších rychlostech.

Motor 1.2 12V HTP má zdvihový objem 1198 ccm (což vůz v ČR zařazuje do kategorie s nižší sazbou povinného ručení), dosahuje maximálního výkonu 47 kW při 5400 ot./min a maximálního točivého momentu až 112 Nm při 3000 ot./min. Všechny motory Škoda nové generace splňují s rezervou emisní normu EU 4, která v zemích EU začíná platit až v roce 2005.

Automobil Škoda Fabia 1.2 12V HTP/47 kW dosahuje maximální rychlosti 160 km/hod při příznivé hodnotě kombinované spotřeby 5,9 l/100 km. Průměrná spotřeba mimo město je přitom 5,1 l/100 km a ve městě 7,6 l/100 km (podle normy EU 99/100).

Prodejní cena automobilu Škoda Fabia Classic 1.2 12V HTP/47 kW je 294.900 Kč (včetně DPH), cena modelu Škoda Fabia Combi Classic 1.2 12V HTP/47 kW je 304.900 Kč a Škoda Fabia Sedan Classic 1.2 12V HTP/47 kW 309.900 Kč. Nový motor se montuje i do užitkové verze Fabia Praktik, doporučená prodejní cena tohoto modelu je 334.400 Kč včetně DPH (274.098 Kč bez DPH).

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2008
Stav: 133 938 km
Cena: 90 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2003
Stav: 106 092 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2009
Stav: 119 313 km
Cena: 75 000 Kč
Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon

Říká se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Mazda6 a Škoda Superb to jednoznačně dokazují. I když oba míří do stejného segmentu, v praxi se od sebe dost výrazně liší.

9.  2.  2016 | Lukáš Dittrich | 129 příspěvků
Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

Land Rover Defender

Trh s automobily se neustále mění, ale odjakživa jsem byl zvyklý na to, že když se podívám do ceníků Land Roveru, vždy tam najdu Defender. Tahle jistota je minulostí. Po šedesáti osmi letech...

4.  2.  2016 | Lukáš Dittrich | 23 příspěvků
Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Ojeté Hyundai ix35

Nošovické SUV bylo nahrazeno novou generací pojmenovanou Tucson. Model ix35 tak nyní čeká bazarová kariéra.

2.  2.  2016 | Dalibor Žák | 54 příspěvků