Nový motor pro Fabii: 1.2 12V 47 kW

Společnost Škoda Auto zahajuje dodávky vozů řady Fabia s benzínovým motorem 1.2 12V HTP/47 kW. Tento nový agregát nahrazuje v nabídce doposud vyráběný motor 1.4 MPI/50 kW.

Motor 1.2 12V HTP/47 kW je dalším představitelem zcela nové generace pohonných jednotek vyvinutých a vyráběných firmou Škoda Auto ve spolupráci s koncernem Volkswagen. Prvním motorem uvedené řady, který Škoda Auto zavedla na trh již v srpnu 2002 byla verze 1.2 HTP/40 kW, která nahradila agregáty starší konstrukce 1.0 MPI/37 kW a 1.4 MPI/44 kW a stala se základní motorizací modelové řady Fabia.

Motor Škoda 1.2 12V HTP/47 kW vychází se stejné konstrukce, jako již do vozů Fabia montovaný agregát 1.2 HTP/40 kW. Jde o  řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec s rozvodem OHC, se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem, který eliminuje vibrace od klikového mechanizmu. Díky uvedené pokrokové konstrukci se vyznačuje nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během. Hlava a blok válců jsou vyrobeny z hliníkové slitiny, což se projevuje na nízké hmotnosti agregátu. K dalším přednostem nové generace motorů Škoda patří zejména vysoká hodnota a příznivý průběh točivého momentu již při nízkých otáčkách (zkratka HTP – High Torque Performance) a příznivá spotřeba paliva. Nový motor 1.2 12V HTP/47 kW se od verze 1.2 HTP/40 kW odlišuje použitím čtyřventilové techniky, která umožňuje dosažení vyššího výkonu a tím svižnější a pružnější jízdu i při vyšších rychlostech.

Motor 1.2 12V HTP má zdvihový objem 1198 ccm (což vůz v ČR zařazuje do kategorie s nižší sazbou povinného ručení), dosahuje maximálního výkonu 47 kW při 5400 ot./min a maximálního točivého momentu až 112 Nm při 3000 ot./min. Všechny motory Škoda nové generace splňují s rezervou emisní normu EU 4, která v zemích EU začíná platit až v roce 2005.

Automobil Škoda Fabia 1.2 12V HTP/47 kW dosahuje maximální rychlosti 160 km/hod při příznivé hodnotě kombinované spotřeby 5,9 l/100 km. Průměrná spotřeba mimo město je přitom 5,1 l/100 km a ve městě 7,6 l/100 km (podle normy EU 99/100).

Prodejní cena automobilu Škoda Fabia Classic 1.2 12V HTP/47 kW je 294.900 Kč (včetně DPH), cena modelu Škoda Fabia Combi Classic 1.2 12V HTP/47 kW je 304.900 Kč a Škoda Fabia Sedan Classic 1.2 12V HTP/47 kW 309.900 Kč. Nový motor se montuje i do užitkové verze Fabia Praktik, doporučená prodejní cena tohoto modelu je 334.400 Kč včetně DPH (274.098 Kč bez DPH).

Škoda Superb 1.8
Rok výroby: 2003
Stav: 152 314 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 167 231 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Superb 2.5
Rok výroby: 2004
Stav: 190 869 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků