Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotřebu pod 5 l/100 km

Značka Audi představila na sympóziu motorářů ve Vídni novou verzi známého přeplňovaného čtyřválce. Jako první ji dostane příští generace modelu A4.

Na novou generaci Audi A4 si ještě několik měsíců počkáme. Jednu z jeho technických novinek ale známe už dnes. Automobilka totiž na Vienna Motor Symposium představila vylepšený motor 2.0 TFSI a prozradila, že s ním počítá právě pro novou A4. Má to být nejhospodárnější benzinový dvoulitr ve své kategorii.

Klepněte pro větší obrázek
Nová verze motoru 2.0 TFSI bude mít premiéru v nové A4

Po známým označením 2.0 TFSI se stále skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec, ovšem se zajímavými parametry. Výkon 140 kW (190 k) ani točivý moment 320 Nm dech neberou, víc tato jednotka nabízí i v Octavii RS. Zajímavější jsou tyto hodnoty ve vztahu ke kombinované spotřebě. Ta nemá přesáhnout 5,0 l/100 km. (Pro zajímavost, současné Audi A4 2.0 TFSI s předním pohonem má udávanou spotřebu 5,9 l/100 km, dodává se ovšem ve 165kW verzi.)

Tajné | Audi | Kombi | Sedany | Audi A4

Známe motory, které se představí pod kapotou Audi A4 nové generace

Konstruktéři dosáhli snížení spotřeby zkrácením doby sání při částečném zatížení a dřívějším uzavřením sacích ventilů – ty se nyní zavírají daleko před dolní úvratí pístů. Při částečném zatížení se navíc používá nepřímý předvstřik paliva, který přispěje k optimálnímu utvoření směsi.

Podle Stefana Knirsche, vedoucího vývoje motorů u Audi, má novinka při částečném zatížení spotřebu menšího motoru, přičemž ve vysokém zatížení umožňuje využít potenciál daného zdvihového objemu. 

Testy | Audi | Sportovní auta | Kupé

Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Nový motor váží pouze 140 kg a využívá technických řešení známých z moderních „downsizovaných“ benzínových agregátů, jako je 1.0 EcoBoost od Fordu nebo 1.2 PureTech od Peugeotu: jmenovitě dělenou chladicí soustavu nebo sběrné potrubí integrované do hlavy válců. Zmíněné malé jednotky se však vesměs vyznačují tím, že v reálném provozu nejsou tak senzačně úsporné, jak naznačují hodnoty získané v nerealistickém měřicím cyklu. Uvidíme, jak na tom bude Audi.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků