Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotřebu pod 5 l/100 km

Značka Audi představila na sympóziu motorářů ve Vídni novou verzi známého přeplňovaného čtyřválce. Jako první ji dostane příští generace modelu A4.

Na novou generaci Audi A4 si ještě několik měsíců počkáme. Jednu z jeho technických novinek ale známe už dnes. Automobilka totiž na Vienna Motor Symposium představila vylepšený motor 2.0 TFSI a prozradila, že s ním počítá právě pro novou A4. Má to být nejhospodárnější benzinový dvoulitr ve své kategorii.

Klepněte pro větší obrázek
Nová verze motoru 2.0 TFSI bude mít premiéru v nové A4

Po známým označením 2.0 TFSI se stále skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec, ovšem se zajímavými parametry. Výkon 140 kW (190 k) ani točivý moment 320 Nm dech neberou, víc tato jednotka nabízí i v Octavii RS. Zajímavější jsou tyto hodnoty ve vztahu ke kombinované spotřebě. Ta nemá přesáhnout 5,0 l/100 km. (Pro zajímavost, současné Audi A4 2.0 TFSI s předním pohonem má udávanou spotřebu 5,9 l/100 km, dodává se ovšem ve 165kW verzi.)

Tajné | Kombi | Audi | Sedany | Audi A4

Známe motory, které se představí pod kapotou Audi A4 nové generace

Konstruktéři dosáhli snížení spotřeby zkrácením doby sání při částečném zatížení a dřívějším uzavřením sacích ventilů – ty se nyní zavírají daleko před dolní úvratí pístů. Při částečném zatížení se navíc používá nepřímý předvstřik paliva, který přispěje k optimálnímu utvoření směsi.

Podle Stefana Knirsche, vedoucího vývoje motorů u Audi, má novinka při částečném zatížení spotřebu menšího motoru, přičemž ve vysokém zatížení umožňuje využít potenciál daného zdvihového objemu. 

Testy | Sportovní auta | Kupé | Audi

Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Nový motor váží pouze 140 kg a využívá technických řešení známých z moderních „downsizovaných“ benzínových agregátů, jako je 1.0 EcoBoost od Fordu nebo 1.2 PureTech od Peugeotu: jmenovitě dělenou chladicí soustavu nebo sběrné potrubí integrované do hlavy válců. Zmíněné malé jednotky se však vesměs vyznačují tím, že v reálném provozu nejsou tak senzačně úsporné, jak naznačují hodnoty získané v nerealistickém měřicím cyklu. Uvidíme, jak na tom bude Audi.

Audi A6 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 149 414 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.393
Rok výroby: 2006
Stav: 88 030 km
Cena: 165 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 164 989 km
Cena: 325 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků