Kapitoly článku:
Ano, my víme, že v reálném světě bude veliké SUV s naftovým šestiválcem jezdit za deset. Určitě to ví také Volkswagen a jasné je to zřejmě i potenciální klientele. Jenže podle tabulkové hodnoty spotřeby a na ni navazujících emisí CO2 se v mnoha státech EU odvozují daně.
Facelift Volkswagenu Touareg jsme si představili již dříve. Nový motor 3.0 TDI nahrazuje stejnojmennou jednotku, která disponovala výkonem 180 kW (245 k) a která si ve velkém SUV vzala 7,2 litru nafty na 100 km. Nový motor nejen že snížil spotřebu na 6,6 l/100 km, ale ještě posílil na 193 kW (262 k). Hodnota emisí CO2 nyní dosahuje 174 g/km.
Změny na Touaregu jsou vskutku jen kosmetické, to hlavní se děje pod kapotou a ve výbavě na přání
Motor 3.0 TDI teď samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6 a k tomu potřebuje i systém AdBlue, tedy vstřikování technické močoviny do výfuku.
Spotřebě pomáhají třeba snížené třecí ztráty v pohonném mechanismu nebo funkce odpojení motoru od automatické převodovky při sundání nohy z plynu. Tu možná znáte i z Passatů a Golfů, ve kterých si řidič může nastavit, zda vyřazování automatu po sundání nohy z plynu chce nebo ne.