Nový motor 1.6 CDTI i pro Opel Astra GTC

Opel rozšiřuje paletu modelů, které pohání nový vznětový motor 1.6 CDTI. Nyní se dostal pod kapotu Opelu Astra GTC, kde samozřejmě nahradí pohonnou jednotku 1.7 CDTI (96 kW/130 k). Ta už kultivovaností příliš neodpovídá zvyklostem moderní doby.

Stejně jako u pětidveřového hatchbacku bude nový motor k dispozici v nejsilnějším provedení o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 320 Nm. Spíše než akcelerace z 0 na 100 km/h za 10,2 s a maximální rychlost 198 km/h bude našince zajímat spotřeba.

Technika | Život řidiče | Palivo

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Opel Astra GTC 1.6 CDTI má spotřebovat 4,1 l na 100 km, ale jak všichni víme, realita se bude od normovaného cyklu měření spotřeby trochu lišit. Českou cenu Opel zatím nezveřejnil, ale očekáváme, že zachová stejnou politiku jako u pětidveřového hatchbacku. V něm stojí nový diesel o 8000 korun víc než jednotka 1.7 CDTI.

V nabídce nadále zůstane o dvacet koní slabší verze motoru 1.7 CDTI a také dvoulitrový diesel 2.0 CDTI včetně vrcholného naftového provedení BiTurbo s výkonem skoro dvou stovek koní.

Opel Corsa 1.229
Rok výroby: 2008
Stav: 86 854 km
Cena: 74 000 Kč
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 229 000 Kč
Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2011
Stav: 157 271 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků