Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

117 komentářů

adrian
24. října • 13:01

kolko to zerie oleja?? kedze tsi su tym zname

Ján
26. prosince • 8:31

Nevie náhodou niekto či ma tento motor GPF filter, ďakujem.

Martinecko
1. září • 18:50

Ano, vsetky koncernove motory budu mat od 1.9.2018

dzelo
17. srpna • 10:35

WW nikdy žádný pořádný motor neudělá všechno jsou to šunty na pár použití. Kdepak jsou ty časy poctivých TDI!

Antiautomat
15. srpna • 9:55

..zaujimave je to *without turbo* podla obrazku. Zeby sa chystala jednoducha atmo verzia? Do takej dajme tomu fabie alebo rapidky by to bolo super. Ostatne je mozne, ze vsetky tie ostatne *vychytavky* nebudu dostupne pri vsetkych verziach.

Takurcite
16. srpna • 11:11

Ano, vzdyt se opakovane psalo, ze 1.5 ctyrvalec by mel byt i atmosfericky a bez turba. Sice uplne nechapu, do ceho se bude nabizet, kde v nabidce bude figurovat, jestli vubec v EU bude, ale ten motor je tak koncipovany, ze proste lze delat s turbem i bez, 3 nebo 4 valce, proste modularni. Melo by to byt pro vyrobce (uz tusim, ze pro zakazniky moc ne :) ) levnejsi.

Antiautomat
16. srpna • 16:53

...tak s tym turbom a bez neho, to tu neavno bolo, znamy 1.8 20v.
Po technickych zmenach /niekde v polovici cyklu/ vyborny motor. Je moze ze to dopadne tak, ze pojde /tak ako atmosfericka jednasestka/ na rusky a azijsky trh. A tunajsi motorista bude lizat zasa labu.

honza
15. srpna • 11:32

Obrázek demonstruje možnosti celé konstrukční řady. Ta jednoduchá atmo verze s MPI jezdí jako litrový tříválec např. v Citigu.

Terminator3
15. srpna • 8:49

Zlatý HTP... :-|

Cechystan
15. srpna • 8:25

To bude zase pruser. Ještě vzpomínám na ty oslavné články na HTP a 1.2Tsi a twin u 1.4Tsi... Nakonec šlo jen o technické panoptikum. A jiné to nebude ani v tomto případě. Hnojvagen prostě motory neumí.

tom
15. srpna • 16:09

A kolik jsi toho najel s twinem vyrobenym po roce 2008, kdy dostal lepe dimenzovane komponenty?

Ic3
14. srpna • 23:25

V grafu je 130 ps a 175 Nm při 5252 rpm, to je přece matematicky nesmysl, ne? Dělaj z nás blbce, nebo mi něcu uniká?

Jirka
15. srpna • 18:03

No mě to sedí. Výkon se rovná (2Pí*Moment * otáčky)/60. Po dosazení a vypočtení vychází 96,199 kW, což je 130,794 koní.

Vana666
15. srpna • 6:49

Sice takový graf nikde nevidím ale co je podle tebe na těch číslech tak nesmyslného ?

honza
15. srpna • 9:31

Zkouší, kdo je tady kvalifikovaný diskutér. Souřadnice momentu a otáček asi těžko odečetl z grafu s takovou přesností...

rákos
14. srpna • 17:31

To se zase rozsype po pár tisících kilometrů. :D

josephko
14. srpna • 13:08

Pre Octávku aj Golfa to bude ideálny motor. Len dúfam, že jeho cena nebude na úrovni dieslu a že sa bude dať prerobiť na LPG.

Honza
14. srpna • 15:01

Vzhledem k tomu, že má na obrázku uvedeno MPI a DI tedy dva vstřiky na jeden válec stejně jak to má 1.8 TSI tak dodělat LPG bude velmi náročné (asi jen vstřik kapané fáze do válce což je pálka která se nevrátí), takže spíš časem bude fabrická verze 1.5 TGI ale na CNG bych spíš očekávalobecně přímovstřik a turbo jsou předělat na LPG ale náklady jsou příliš vysoké aby se vyplatili

honza
14. srpna • 21:02

Obrázek prezentuje možnosti celé řady, nikoliv typu 1.5 TSI. Jinak by z něj také vyplývalo, že motor občas má je jeden litr, tři válce a bývá i bez turba... Myslím, že dva vstřikovací systémy budou nadále dominantou top verzí, tedy 2.0 TSI, když 1.8 TSI bude nahrazena právě 1.5 TSI, která míří do nižších pater.

Honza
14. srpna • 22:59

Souhlasím s tím že druhý vstřik na válec vzhledem k ceně je pravděpodobnější u výkonnějších variant 1.5 TSI, na druhou stranu všechny turbo verze budou mít 100% přimostřik (DI) a atmosféry nejspíš taky, i když zde existuje jakási velmi malá šance že nevýkoné atmo splní EUnormy i jen s MPI, ale jinak se jeví jako pravděpodobné že MPI bude pouze doplněk (DI) pro lepší plnění EU norem a reálně nižší spotřeby ... ale z hlediska LPG at už bude pouze DI nebo DI + MPI z hlediska dodělávání LPG to bude velmi problematické, stačí jen kouknout co na 1.4 TGI je vše jinak, takže líp pak už vyjde počkat na origo fabrickou 1.5 TGI at už bude na CNG nebo nedejbože (u VW) LPG

honza
15. srpna • 1:16

Myslím, že MPI nějaké zvláštní problémy s emisemi nemají, to spíše naopak je problém s DI kvůli sazím, viz nedávná informace o filtrech už i pro benzíny. Dojem, že MPI by nějaké problémy mít měly, vytváří masové rozšíření DI. Avšak já bych řekl, že to není kvůli emisím, ale kvůli novým možnostem, které DI umožňuje. Ruku do ohně v otázce emisí bych za to nedal, snad až na ty saze. V problematice zplynování motorů se vyznám málo. Očekávám, že vtip leží i v takovém detailu, jako např. zajištění střídavého přísunu obou paliv do jednoho vysokotlakého systému.

honza
14. srpna • 13:12

FSI motory se docela úspěšně brání přestavbám na LPG, co jsem si všiml. Popravdě, z voleje nedokáži říci, co za tím vězí.

honza
14. srpna • 12:55

Nevíte někdo, zda to bude mít EGR? Řada EA888 ho totiž nemá. Jak je na tom EA211, netuším.

honza
14. srpna • 12:42

Natáčení rozváděcích lopatek v kombinaci s turbínou s větší hltností umožňuje při velkém zatížení a otáčkách motoru, tedy velkém toku plynů turbínou, dosáhnout nižších špičkových teplot na turbíně, protože při vhodně nastavených (otevřených) lopatkách společně s hltnější turbínou plyny dostávají volnější průchod než u varianty s méně hltnou turbínou a škrtícím ventilem (wastegate) a tedy nehromadí se v turbu. To kdysi např. u slavného 1.9 TDI 66 kW umožnilo přejít na 81 kW. Nevýhodou je, že toto řešení naopak klade o něco vyšší odpory při malých zatíženích - lopatky samy o sobě kladou nějaký odpor a ještě se musí přivřít, aby turbo bylo připraveno na reakci bez zbytečné prodlevy. Z tohoto důvodu bude na dmychadle asi ještě obtokový ventil, aby u zážehového motoru nebyl porušen směšovací poměr kvůli udržování turba ve vyšších otáčkách. Na obrázcích je uvedena teplota 880 st. C, což je prakticky stejné, co bylo naměřeno na dieslových motorech v testu naft, který zde vyšel před cca 3 lety. To jen tak na okraj, až zase nějaký chytrák bude tvrdit, že proměnlivá geometrie u benzíňáků nebyla sériově možná pro vysoké teploty a tedy drahé materiály údajně "neskutečně složitých" rozváděcích lopatek. Naopak s wastegte jsou teploty i vyšší a tedy na samotnou turbínu, která je tím nejsložitějším a nejnamáhanějším dílem, jsou kladeny také nejvyšší nároky a přesto se sériově vyrábí i do těch nejlidovějších vozů.

Eurohujer
14. srpna • 12:37

Zustavam u atmosfery, 1,8 103Kw kombinovana spotreba kolem 7l

qwertz
14. srpna • 15:29

o bude fakt terno. :-D1.8TSI 132kW kombinovaná dlouhodobě kolem 6,5. Dynamika jízdy úplně někde jinde.

kukolar
11. ledna • 21:10

jojo 6,5 žere , když stojíš v garáži
protáhni to okreskama , přidej a hned seš na 13-18 podle toho jak seš posranejdo zákrut
mesto ani nevzpomínám, tam je pod 10 zázrak

bubulak
15. srpna • 17:55

Spotřebu uváděnou v internetových diskusích je třeba vynásobit objemem motoru. 6,5 bych věřil tak leda stylem klobouk někdy v neděli na výletě, nebo brzo ráno z nějaké vesnice do práce a ještě to nesmí být přes město. Na dálnici třeba při konstantní 160 nebo při poskakování ve městě si to vezme hooodně přes 10.

Sh.
16. srpna • 15:57

6,5 s 1,8 TSI ano ale jen kloboukem a očima přilepenýma na palubním počítači. Skutečnost a reálný provoz 7 a více.
Porovnávám s 1,4 TSI - tak je to 6,1 - 6,3 - zajíždění motoru a nevyužívání turba a přiznám jizda na spotřebu - nevěřím, že 1,8 a o 22 KW více bude brát jen o 0,2 více pokud ano je to eko jizda. Při normální svižné jízdě jsem 6,5 - 6,9 s 1,4 TSI - kombinovana. Dálnice 8,5. Navíc udaje palubního počítače jsou někdy dost nepřesné.

qwertz
17. srpna • 9:16

Jsou to sice o generaci starší motory, ale pro ilustraci stačí:
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-srovnan... ... Kromě města žere 1.8TSI méně než 1.4 i 1.2 TSI. Ekojízdu neprovozuji, nějakou desetinku uspoří DSG7.

qwertz
15. srpna • 17:59

Věřte si čemu chcete. 1.8TSI 132kW DSG7, spotřeba ve městě 8.5-9

Michal Kohlík (Potkan007)
15. srpna • 20:35

1.8 TSI 118 kW (na brzdě 147) DSG7 ve městě kolem 7.5, když jen popojíždím, dostanu se na 8, ale jezdím klidně.
1.8 TSI 132 kW DSG7, jezdí jen město, mimo něj jednou za čtvrt roku, dlouhodobá průměrná 7.2, taky klidný řidič.edit: S tím prvním zmíněným jsem dnes jel 100 km po okreskách, na spotřebu jsem nekoukal, vezl jsem se svižně, ale plynule, co pár kilometrů 5000 otáček, doklouzávání k vesnicím - nebyl provoz. Spotřeba 6.0 na 100 km. Průměru 6,5 při převaze cest mimo město nemám důvod nevěřit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cupra
16. srpna • 5:31

S Cuprou 290 mám průměrnou spotřebu 8,8 - 9 l, což je dobrý, s AR 1,75 TBI 235HP nešla spotřeba pod 10 l.

eLzyx
15. srpna • 7:40

a kolik to žere oleje?

qwertz
15. srpna • 7:45

Prakticky nic. Zatím nebylo třeba dolévat. Výměna vždy po 15 tisících.

Cechystan
15. srpna • 8:21

Kecas

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ja
17. srpna • 11:28

To vis ze keca, TSi je olejovej zrout, temer stejne jako TFSI of Audi :) Tak byl podle vyrobce standard 1L na 1000km :-D
- tak si Amici nechali udelat tenhle potist na auto a jezdili s tim aby udelali Audi v US vostudu jak se patri :)

ZM
20. května • 20:40

Už je to dávno, ale ježiš to jsou kecy 3-[

Jack
29. března • 21:10

:-D souhlasím např škoda octavia II RS pápne tak 1l-1000km když tomu dupneš...:-D

qwertz
15. srpna • 8:25

Kdyby to nebylo hloupe, bylo by to mozna i zabavne. ;-)
Zkuste o tom vykladat nekomu, kdo ten motor nema. Tam mozna pochodite.

tom
15. srpna • 16:07

Ale pokud ma verzi 132 kW nebo 118 r.v. 2013 a pozdejsi tak ty nemaji problem s nadmernou spotrebou oleje. Ale pripoustim, ze jako majitel jednoho kusu nejsem reprezentativni vzorek:-)

WinNatural
14. srpna • 18:28

A měl jsi ten svůj tsi-zázrak za stejnou cenu jako jako ten, co ho kritizuješ? Nebo jsi dal za něj n-násobek, samozřejmě nový vs. nový...

HyperMasterTurboDieselCyp
14. srpna • 22:57

Hmm, a za kolik se teď tedy dá koupit Vaše auto, mistře naturalisto? Nové.
:-D

Valdert
22. května • 11:48

510000

qwertz
15. srpna • 7:44

To je ale skodoliby dotaz. :-D
Daewoo alias Chevrolet uz pred nejakou dobou stáhl ocas a v evrope oficiálně neprodává.

Buffalo
14. srpna • 11:45

Motor od lidovejch vozítek :)) Prostě další shit po 30tý... i ti skopčáci samotní teď mají jiný problémy a ví o tom a vůbec neví co s tím :))

Míra
14. srpna • 12:16

Napsat 30tý (třicettý), to je zase pro mě shit, evidentně vůbec nevíš co s tím ;-)

Scarab
14. srpna • 9:36

VW se i s ostatními evropskými automobilkami vydalo cestou neustálého zvyšování složitosti svých motorů a spoléhá na to, že většina jejich zákazníků jsou techničtí nedoukové (tak jako ta tlupa v Bruseli, která vymýšlí zákony týkající se techniky, ale která nemá o technice ani páru), kteří netuší nic o základní technické poučce, že spolu se zvyšováním složitosti klesá i spolehlivost a životnost. Samozřejmě, že VW to vyhovuje, protože cílem automobilky není vyrobit, ale vyrábět, takže jestli se motor těsně po vypršení záruční lhůty rozpadne, bude to pro ni jen dobře.
Jak to asi dělají ti Japonci, kteří se obejdou bez turba a downsizingu?

neodborník
14. srpna • 12:31

Ti "Japonci" byli první, kdo začali dělat maloobjemové motory, ta minivozítka co jezdí po Japonsku mají jaké maxikubatury ? To je to down. A bez turba, která automobilka to je, kromě Mazdy, která raději z nouzectnost inovuje, protože komplet nový vývoj by finančně neutáhla. No a techničtí doukové by se neměli plést do politiky, když jí nerozumí. Že se to dělá kvůli emisím a popostrčení vývoje k alternativním možnostem, aby bylo řešení připravené, až ropa opravdu nebude. Ne kvůli nějakému bazarovému šetřílkovi, co nemá na nové auto, ani na opravy staršího a tak si namlouvá pohádky a nespolehlivosti a nějakých držácích. Je na firmách, jak toho zadání dosáhnou, nikde není psáno, že to bude navždycky jenom pomocí spalovacích motorů.

Bouce
15. srpna • 22:54

tak 96 pokud se pamatuji Honda 1,5 VTEC 115 koníků a 6 litrů benzínu. emise o pár destinek vyšší. To je tedy pokrok od té doby. a poruchu toho motoru nikdo neznal.

kotevní lano
14. srpna • 12:38

Mazdí skyactiv je u benzínových motorů rozhodně větší inovace, než tupý downsizing (tj. zmenšení objemu a dohnání výkonu turbem) , který předvádí VW. Čili turba do malých motorů žádná velká věda není, je to levnější a proto to VW dělá. To co si Mazda možná nemůže dovolit jsou velké emise v rámci značky, kvůli EU.

Tom
14. srpna • 22:25

Mazdu Skyactive je v realnem provozu takovy hnuj, ze 1.0 TSI je proti tomu raketa. Mej jsem tu cest, ze jsem dostal M6 v 2.0 Skyactiv v servisu jako nahradni auto a jestli je toto pokrok, pak budu radeji preferovat VW i s podvodnym softwarem...

bubulak
15. srpna • 12:51

To je pěkná blbost. Nevím, jak dvoulitr, ale ten dvaapůllitr v M6 je podle mě v současné střední jasná jednička. Ano, někde se dá sehnat i trochu více výkonu, ale to auto má naprosto geniální mix výkonu a jízdních vlastností, je lehké a je radost s ním jezdit. Třeba takové Mondeo má sice na vrcholu nabídky silnější motory, ale ve výsledku jezdí hůře, protože je to těžký tank. Ano, koncern má u Supa i Passata ty top verze, které si asi M6 dají k snídani, ale také si je nechá pořádně zaplatit. Zatímco M6 se dá koupit v plné palbě za 850 tisíc a je tam všechno. Pro auto na denní jěždění je to prostě naprosto nepřekonatelná nabídka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Miguel
15. srpna • 16:28

Tak tak... Na bezne jezdeni i me staci atmosfera 1.8 s 92 kw a to jezdim denne do prace 150 km...Takze 2.0 nebo 2.5 Skyactiv v m 6 je na pohodu..Ty mrnavy TeeSIcka mi prijdou postaveny,tak pro uspechany patecni chatare..Moc toho za rok sice nenajedou,ale muzou zkusit tam bejt v patek prvni..

Kankunen
15. srpna • 12:59

Taky záleží za kolik se vozíš. V Mazdě tě netrápí vědomí, že když na to šlápneš, tak tě to sežere.

Mirek
17. srpna • 11:21

Kde jsi přišel na to, že když na to šlápneš, u atmosféry, tak tě to sežere? U přeplňovaného benzínu při "šlápnutí na to" je pořádný vír v nádrži, u atmosféry rozhodně ne.

qwertz
15. srpna • 17:57

plus když na to šlápneš, nic se neděje.... :-D

Valdert
22. května • 11:47

Tak to neumíš řídit a držíš se jen volantu. Asi zvyklý z TSI DSG 😊

tom
15. srpna • 16:04

To je pravda, ale zase musim mit nohu na tom plynu o dost dele, takze se to vyrovna.

qwertz
14. srpna • 15:25

Hlavně že mazda plánuje ve velém prodávat turbobenzíny. S atmosférou dneska rádi jezdí jenom exoti.

Valdert
22. května • 11:40

1.8 atmo 103kW stačí na běžný provoz

Ja
17. srpna • 8:46

Tak jsem exot ;) Mam 1.6 99 KW/166NM s variabilnima sac. i vyf. ventilama a primym vstrikovanim, auto jede a jede, ma najeto 277 000 KM a mimo meneni oleje po kazdych 15 000km a filtru a po jistem najezdu uz i rozvody. Jinak nic a po letech na brze motor ukazal minus 3 kone a komprese ve valcech, opotrebeni soucasti motoru vse OK.
Je ale pravda, ze s autem jsem zachazel vzdy s citem a rozumem ;)Firemni preplnovane nizkoobjemove motory bohuzel i pri stejnem najezdu jak muj vlastni rocni najezd tolik stesti nemeli, odesli k panu anebo strajkuji. Spotreba plus minus pul litru stejna jako 1.6 atmo. Tak ja Vam pane nevim, moje osobni zkusenost je takova, ze bych sel do toho stejnyho. Nepotrebuji 213 KW, staci tech 99 KW ;) Hlavne at sem uzu spolehnout ze me to doveze do prace, z prace, na i z dovolene bez nutne asistence od pojistovny :)

Mirek
14. srpna • 19:20

No páni, na tuto úvahu musíš mít určitě nějakou hodně vysokou školu, alespoń tak 200 m.
Mám Focuse 1,6 EB a kdyby Mazda přišla s těmito motory alespoň o rok dříve, tak jsem asi další exot, který bude s atmosférou rád jezdit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
15. srpna • 7:47

Na tuhle úvahu stačí statistika prodejů.
Mimochodem Mazda začala Skyactive G osazovat taky turbem.... (viz nová CX-9)

Mirek
15. srpna • 11:19

A u nás se CX-9 prodává? A copak to má společného s prodejem aut u nás?
Statistiky prodejů říkají, že od doby zavedení motorů Skyactiv, Mazdě prodeje aut, s těmito motory, výrazně stouply a to celosvětově. Takže dle tebe o ně není zájem?

qwertz
15. srpna • 11:55

Argument k ničemu, když se mezi modely změnilo všechno možné, těžko můžete dokazovat, že je to motorem. Krom toho Skyactive D jsou solidní průser, ale nikdo to kolem nich nebleje, neb to není IN.
Jestliže by byl Skyactive G takové prodejní terno, jak tvrdíte, proč ho mazda začíná osazovat turbem (CX-9 je první model, už se nechali slyšet, že 3 a 6 budou mít turbo taky). Podle vás si asi chtějí skazit prodeje. Prakticky každá automobilka se souběžnou nabídkou atmo a turbo benzínů postupně atmo motory vyřadila vzhledem k následnému mizernému zájmu. Zákazníci hlasují nohama, ať už si o jejich rozhodnutí myslíte co chcete. I ta mazda deklaruje, že atmosféry nechá jen pro "sportovní" auta.

Mirek
16. srpna • 18:01

Tady nikdo nepsal, ani já, že je to terno, ale z mého pohledu bych dal přednost tomuto motoru a evidentně nejsem sám. Pokud chtějí přidat turbo, tak zatím je jen v jednom autě. A pokud ho tam dají, není nikde napsáno, že atmosféry přestanou vyrábět. A pokud ho tam dají, tak chtějí evidentně nalákat lidí jaky ty, kteří vidí jen přes turbo. Jinak se tady řeší benzínové motory, ne dieselové, ty jsou přeplňované dávno a spolehlivost těchto motorů, u Mazdy, neznám a nezajímá mne. Navic je potřeba osvěžit příčinu tohoto tlachání: "S atmosférou dneska rádi jezdí jenom exoti." Ještě máš nějakou námitku?

František 59
14. srpna • 16:37

Kdysi jsem si koupil fokusa s 1,6 benzínem. Od té doby jsem ho už 3x obměnil a vždy se stejným motorem protože to prostě jezdí a nic nechce. Skutečně jsem takový exot?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
14. srpna • 19:18

Tak tady je ale rec o soucasnsych autech...

qwertz
14. srpna • 19:59

Focus je výjimka (otázka na jak dlouho). V nejnižší výbavě se dá koupit s motorem 1.6 Duratec.
Koupí to pár exotů....

honza
14. srpna • 13:09

Mazda sice své motory optimalizovala pro vyšší kompresní poměr, ale v zásadě je to jen optimalizace, která sama o sobě zas tak velké navýšení výrobních nákladů nepřináší na rozdíl od turba, které je prostě se svým mezichladičem kusem navíc, i když do motoru menšího. Mimoto, turbomotory mají kompresní motor menší, ale to je jen geometrický, skutečný kompresní poměr je vyšší o turboládování a tedy i přes přítomnost mezichladiče musely motory projít optimalizací zabraňující samozápalům. Dále je zde otázka teplotního namáhání, protože plyny jsou koncentrovanější do menších objemů a tedy jsou hustší a teplejší, což vede k intenzivnějšímu teplotnímu namáhání povrchů. Pravděpodobnější je také častější přítomnost olejového chladiče a pomocného čerpadla chlazení s patřičnými ventily u turbomotorů.

Adof
14. srpna • 9:32

Vidím v tom velký ekologický potenciál :-D Vysoký kompresní poměr dovolí ekonomičtější spalování E 85,spaliny budou čistějí a jejich zpětné vedení do válců (EGR) tedy nebude takové svinstvo. Přímé vstřikování nebude produkovat tolik sazí(spíše žádné) Zelený Bůh se usměje . B-]

WinNatural
14. srpna • 9:08

A co o něm neví ani automobilka? Že je to odfláknutá mr.ka, která se bude sr.t po 40-80 tis. km :-)) Naštěstí se najde dostatečné množství betatesterů, kteří to ověří během dvou let, další dva roky to bude xindlwagen zatloukat a nakonec jich pár neochotně vymění za částečnou úhradu :-P

Josef Nosalek
14. srpna • 10:32

No, já jsem k dnešnímu dni najel na 1,4 tsi 103 kw (nová EA 211) 140 tis. km a kromě běžného servisu jsem zatím řešil jen drobný problém s klimatizaci? A jezdi to skvěle.

asda
16. srpna • 11:28

s timhle novym 103kw v octe jsem najel 25tis km, nerekl bych ze to jezdi skvele, jede to normalne jako konkurencni turbo benziny, reakce plynu jsou ale mdlejsi a ten zvuk pod zatezi je fakt hnus... vrr vrr, podvozek s torzkou do mesta vpohode ale na dalnici taktez zoufalost (hlavne ve vyssich rychlostech je to neklidny) servis pouze pravidelny predepsany, co ale zacal motor delat, ze po startu sel nepravidelne, kolisani otacek, plivat do vejfuku, po zahrati se uklidnil. V servise to nedokazali vyresit, asi karbon, takze jsem se s nim rozloucili (diky tomu ze je to skodovka tak se ani moc neprodelalo, ale jako zkusenost stacilo)

Ja
17. srpna • 8:35

obdobna zkusenost s firemnim 1.4 TSI a 1.2 TSI plus roztrhle rozvody co byla definitiva pro motor v jendom pripade. Vyrobce od toho dal ruce pryc, zadna nahrada, tak se to odepsalo ze seznamu firemnim aut a vyhodilo.
1.4 TSI 110 KW jel fajn, ale kazronizoval a kdyz jsem pak videl fotky ze servisu jak to vypada uvnitr, tak hruza. Spotreba pri bezne jizde kombinovane mesto, dalnice, obcas okresky byla 7 - 8, tedy taky normalni prumer srovnatelny s atmo 1.6. Jedinou vyhodou byl pomerne plochy krutak v sirokem spektru ale jinak nic.
Kolem a kolem jsou to technicke problemy, spotreba prumerna a porizovaci cena vysoka, zvuk motoru normalni, pod zatezi divny, a fenomenalni spotreba oleje :)
Snad jen ten rkoutak se mi libil, jo a displej na palubovce :-D
Jako soukrome auto bych si to uprimne nekoupil.

pacho
14. srpna • 11:54

keď máš toľko šťastia, tak si rýchlo podaj športku, určite vyhraješ.

qwertz
14. srpna • 15:22

je zajímavé, že nejvíce držkují zpravidla ti, kteří to auto vlastně vůbec nevlastní...:-D

WinNatural
14. srpna • 18:22

Já nevěděl, že musím vlastnit min. jedno auto od každé značky, abych se k němu mohl vyjádřit. Prosím - nestačilo by s ním mít zkušenost, třeba negativní?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
14. srpna • 18:55

To jistě ne, ale kvalifikační kritérium s úrovní vyjadřování minimálně IQ houpacího koně nebo vyšší, by se zavést mohlo. Kdo má ty vaše výblitky číst.

WinNatural
14. srpna • 10:43

Hitlerwagen a jezdí skvěle? :-D
Ty lži máte předepsaný od stejně prohlaného výrobce?

Pepa
14. srpna • 9:29

A jinak co novy? Logan porad rezavi, ale jezdi?

WinNatural
14. srpna • 10:41

"A jinak co novy?" Co to je za odpověď - nějaký hotentot nebo začínající demence?
Logan - nevím, mám Chevyho a ten je super ;-)

Tom
14. srpna • 22:13

Chevy Matiz??? :-D:-D:-D

Duševně Slabčí
14. srpna • 16:50

Chevy? A to je co za značku? Ňákej číňan?

WinNatural
14. srpna • 18:19

Chápu, ještěže si uvědomujete svůj mentální nedostatek v nicku...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
HyperMasterTurboDieselCyp
14. srpna • 21:17

Je to takto lepčí?Už jsem našel odkud máš auto:
automobilrevue.cz/rubriky/automobily/predstavujeme/chery-automobile-co-ltd-podivny-podnik_42203.html
Se máš čim chlubit, čéče...

Marek Plašil
14. srpna • 9:06

Variabilní natáčení lopatek není u benzínového motoru žádnou novinkou. Více jak 20 let starý Peugeot 405 T16 redaktorům není znám ?

clichy
15. srpna • 20:33

nie tak úplne, ono totiž 405 T 16 nemalo natáčanie lopatiek, ale naklápanie jedinej klapky čo je trochu rozdiel...

meta
14. srpna • 10:02

myslím, že aj v sučasném motoru 1,2 puretech 96kw je použité turbo s proměnlivů geometrijů lopatek, Meta

Lukas
14. srpna • 11:30

Nie tam je obycajne WGT. PSA 1.2 je taky malicky spuntik:) Take pekne malicke ale to Porsche je blud! Neviem presny rok ale variabilne lopatky Porsche vyuziva viac ako 10rokov!

Lukas
14. srpna • 11:34

Tu je to... The Peugeot 405 T16, launched in 1992, used a Garrett VAT25 variable-geometry turbocharger on its 2.0-liter 16-valve turbocharged engine.The 2007 Porsche 911 Turbo has twin VNT turbochargers on its 3.6-liter horizontally-opposed six cylinder gasoline engine.

czhunter
15. srpna • 16:36

Peugeot 405 T16 však rozhodně není "volume production" auto (jak je to psáno v té prezentaci).
Ani Porsche 911 Turbo není - a to se jich vyrobilo aspoň 100x víc než těch Peugeotů.

Adof
14. srpna • 9:06

Proč to nemá 3 válce? 4 válce jsou zastaraléB-]

Honza M.
14. srpna • 13:20

Tento motor bude technicky na špici. Standardně bude mít ACT, tedy občas bude pracovat na dva válce. Podle testu Superbu 1.4 TSI ACT to funguje skvěle.

Martin
14. srpna • 23:05

Já nesouhlasím s tím technicky na špici. Moje Toyota má 99kW z atmosférické 1.6. Žádné blbosti typu ACT nepotřebuje. Spotřeba je lehce pod 7,5 litru. Nevěřím tomuhle motoru lepší parametry dynamiky se stejnou spotřebou...

Pepin
13. března • 22:14

Takze mam Golf 1.4tsi 103kw 2014. Ted jsem minul 173tkm. Krome pravidelnych servisnich prohlidek, vymen steracu, pneumatik a brzd jsem neinvestoval do niceho. Dlouhodoba spotreba 6.1l/100km. Dynamika tohoto motoru oproti atmosfericke 1.6 Toyote je uplne nekde jinde. Ver mi, ma ji muj otec a uznavam, ze je vhodna pro duchodce, nebo lidi co nikam nespechaji. Najezdim opravdu hodne v ramci zamestnani a nebojim se ze s timto motorem bych nepokoril jeste jednou tolik. Bezi jako bych ho cerstve vyzvednul ze salonu. Nicmene pravidelne po trech letech menim za nove. Ted jdu do nove 1.5tsi. Jinak hodne zdaru vsem pisalkum o spolehlivosti neceho co nikdy nevlastnili.

Ivan
12. července • 23:40

Cauko, mas uz tu 1.5ku? Ako si spokojny?
Diky

lopi
17. srpna • 9:51

Ahoj ja jezdim za 4,5 l na sto

tom
15. srpna • 15:59

A prubeh vykonu a kroutaku? BMW ma taky z litru 100 kW u motorek, dal by sis podobny motor do auta? Uz chapes v cem je rozdil?

qwertz
15. srpna • 15:58

To si děláte prdel ne? Kolik to má kroutící moment? 150Nm při 6000ot? :-P
1.4TSI žere kolem 6 dynamika úplně jinde. Dokonce i 1.8TSI je úspornější (měřeno tankováním)

Petr
14. srpna • 22:09

technicky koncern uz hezkou radku let nebyl na spici a tento motor na tom nic nezmeni.

Takurcite
16. srpna • 11:02

Rozlisoval bych technologickou uroven neceho a pak aplikaci v praxi. Ackoliv to je rozhodne mnohem sofistikovanejsi nez nejaka pitoma atmo 1.6 v toyote, to snad pochopi -temer- kazdy, vetsina poukazuje spis na to, ze to bude zase a opet pruser a o trvanlivosti lze vest jiste taky diskusi.
Tady je to z casti cost-cutting, z casti vylepseni, ale VW v minulosti opakovane dokazalo, ze ma s motory problem. Ja bych se rozhodne zdrahal koupit takovy motor minimalne v prvnim roce vyroby, at jim to otestuji jini ;)
Uz to vidim, jak to zas bude drazsi, jezdit to bude (v realu!) za stejno a sr*t se to bude vic. A vsichni na strane vyrobce a dodavatele(!) budou nadseni :)

tom
15. srpna • 16:00

A co je podle tebe na spici? Snad ne skyactive s velkou kompresi?

tomm1k
18. srpna • 14:11

Evidentně tomu rozumíš....protože srovnávat zrovna motory od MAZDY s motory od wagenšajze může jen retard nebo reklamou nahoněný pablb :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Player
18. srpna • 23:04

Přesně! Koncernová vymývárna mozků funguje...

Wolfsteen
16. srpna • 20:19

Projeď se někdy s Mazdou a pak tady mudruj:-)

Honza M.
14. srpna • 20:36

S čím konkrétně kdo nesouhlasí??

Jogurt
30. září • 12:15

No s tím že by něco od VAG fungovalo skvěle. Že na ty infantily reaguješ, člověče.

Vana666
14. srpna • 8:10

Zajímalo by mě k čemu je dobré v článku zmíněné přenastavování vačky až o 300°. Je to snad nějaká finta aby se mohly programově potkat písty s ventily nebo pouhé blouznění redaktora ??

14. srpna • 8:47

To bude rychlost změny 300°/s. Rozsah bude třeba jenom 60°.

Lančarič
15. srpna • 7:53

Kdyby autor motorům alespoň částečně rozuměl, tak přepracuje tabulku, ve které jsou nesmyslné jednotky " KW " a ještě k tomu stupně. Pokud to je nějaká americká míra, tak ji pro evropany přepočti a neopisuj, to dělá jen retard!
Pak zde nebude nikdo spekulovat.

honza
15. srpna • 9:35

Redaktor je možná retard, který tomu nerozumí, ale ty očividně taky nevíš, o co jde. O nějakou spekulaci ses ani nepokusil Asi proto, že retardace ti to nedovolí.

Vana666
15. srpna • 8:51

Přepočítat netřeba, KW není americká míra ale nejspíše zkratka německého slova Kurbelwelle což znamená kliková hřídel. Znamená to tedy že dotyčné údaje o úhlu otevření ventilů ve stupních se vztahují k otáčení klikové hřídele a ne vačky, což je samozřejmě rozdíl.
Ale iluze že by tomu autor článku rozuměl si taky nedělám

Vana666
14. srpna • 11:57

To bych souhlasil akorát že ten rozsah nebude 60° ale nejspíše jen poloviční nebo ještě méně. A ani těch 300°/s není žádná pecka, tuším že některé VANOSy od BMW umí i 500°/s i když nevím jestli je zrovna tohle tak důležité.
V každém případě je škoda že odborný redaktor nemá moc potuchy o tom co vlastně píše.

Jogurt
30. září • 12:12

U motorky s max rpm 14000 a obrovským kladným i záporným zrychlením kliky dejme tomu, u běžného motoru do osobního auta je i 300°/s řádově nad potřebnou realitou.

Doporučujeme

Články odjinud