Nový model značky TVR ukázal svoje šasi od Gordona Murraye

I když bude první série nových modelů TVR stát okolo 3,5 milionu korun, údajně je už 400 vozů zamluveno. Běžná cena pak bude kolem 2,2 milionu korun.

Už letos by se měl představit nový model znovuzrozené britské značky TVR, která doslova vstala z popela především díky snaze Lesa Edgara. Ten koupil zbytky TVR od ruského investora v roce 2013 a založil společnost TVR Automotive Ltd. Staral se především o servis a dodávky dílů majitelům starších aut značky TVR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Finální design je ještě tajný, značka TVR prozatím zveřejnila jen skicu a základní technické informace. Novinka má ukázat na váze jen 1150 kg

Vypracoval ale také dlouhodobý plán a podařilo se mu přesvědčit investory a známé kapacity v oboru k vývoji nového vozu. Na novém autě TVR tak má svůj podíl i legendární britský konstruktér Gordon Murray, který je znám především svým návrhem McLarenu F1. Poslední dobou ale proslul i výrobním procesem iStream.

A právě tento proces bude využívat i TVR, neboť právě iStream dává základ nové platformě značky TVR, na které mají stát další modely. Skládá se z karbonového tunelu pro motor a převodovku, ke kterému je připevněna konstrukce z kompozitů a hliníku. To si ostatně můžeme prohlédnout na grafickém řezu novým autem.

Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Ostatní značky

Znovuzrozený sportovní model britské značky TVR získává obrysy

Značka TVR také spojila síly s motorárnou Cosworth, která pro ni vyrábí pohonné jednotky. Nový model TVR bude pohánět atmosférický osmiválec o zatím nespecifikovaném objemu, který na zadní kola pošle výkon přes 294 kW (400 k). Hmotnost celého vozu má být jen 1150 kg a na 100 km/h bude akcelerovat za méně než čtyři sekundy.

Nový model TVR bude dostupný ve dvou edicích. První bude čítat jen 500 kusů a s cenou 100 000 liber (asi 3,5 milionu korun) bude mít lepší výbavu a některé exkluzivní díly. Zamluveno už je asi 400 aut. Běžný model pak bude stát kolem 65 000 liber (2 270 000 korun).

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků