Nový model značky TVR ukázal svoje šasi od Gordona Murraye

I když bude první série nových modelů TVR stát okolo 3,5 milionu korun, údajně je už 400 vozů zamluveno. Běžná cena pak bude kolem 2,2 milionu korun.

Už letos by se měl představit nový model znovuzrozené britské značky TVR, která doslova vstala z popela především díky snaze Lesa Edgara. Ten koupil zbytky TVR od ruského investora v roce 2013 a založil společnost TVR Automotive Ltd. Staral se především o servis a dodávky dílů majitelům starších aut značky TVR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Finální design je ještě tajný, značka TVR prozatím zveřejnila jen skicu a základní technické informace. Novinka má ukázat na váze jen 1150 kg

Vypracoval ale také dlouhodobý plán a podařilo se mu přesvědčit investory a známé kapacity v oboru k vývoji nového vozu. Na novém autě TVR tak má svůj podíl i legendární britský konstruktér Gordon Murray, který je znám především svým návrhem McLarenu F1. Poslední dobou ale proslul i výrobním procesem iStream.

A právě tento proces bude využívat i TVR, neboť právě iStream dává základ nové platformě značky TVR, na které mají stát další modely. Skládá se z karbonového tunelu pro motor a převodovku, ke kterému je připevněna konstrukce z kompozitů a hliníku. To si ostatně můžeme prohlédnout na grafickém řezu novým autem.

Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Ostatní značky

Znovuzrozený sportovní model britské značky TVR získává obrysy

Značka TVR také spojila síly s motorárnou Cosworth, která pro ni vyrábí pohonné jednotky. Nový model TVR bude pohánět atmosférický osmiválec o zatím nespecifikovaném objemu, který na zadní kola pošle výkon přes 294 kW (400 k). Hmotnost celého vozu má být jen 1150 kg a na 100 km/h bude akcelerovat za méně než čtyři sekundy.

Nový model TVR bude dostupný ve dvou edicích. První bude čítat jen 500 kusů a s cenou 100 000 liber (asi 3,5 milionu korun) bude mít lepší výbavu a některé exkluzivní díly. Zamluveno už je asi 400 aut. Běžný model pak bude stát kolem 65 000 liber (2 270 000 korun).

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků