Nový Mercedes E Coupe stojí na platformě třídy C

Mercedes veřejnost překvapil, když nové kupé řady E nabídl za cenu nižší než výchozí sedan. V USA se totiž nový sedan třídy E prodává v základní verzi E350 za 49 475 dolarů, zatímco srovnatelné kupé E350 startuje s cenovkou 48 925 dolarů. Část té přemýšlivější veřejnosti jen kroutila hlavou, kupé přeci bývá situováno jako exkluzivní verze sedanu. A uznejte, který současný výrobce prodává své kupé levněji než běžný sedan?

Dobře, chlapci ve Stuttgartu možná cenu kupé upravovali podle přímé konkurence, kterou chtěli „podseknout“, ale co na to image tohoto modelu při pohledu do ceníku? Nyní je však již jasno. Ačkoli vypadají sedan a kupé řady E jako přímí sourozenci, pod karosérií je tomu jinak. Zatímco sedan disponuje zcela novou platformou, kupé stanulo na podvozku stávající generace třídy C. Ten je pochopitelně jednodušší, menší a... levnější. Novou generaci Mercedesu třídy E jsme vám v provedení sedan podrobně představili zde, jako kupé pak na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na první pohled působí sedan a kupé řady E jako rodní bratří, ale zdání někdy klame...

Teď je tedy již tato cenová politika pochopitelná, ale značce Mercedes-Benz bychom přesto křivdili, pokud bychom jejich rozhodnutí vnímali pouze jako snahu o absurdní snižování vývojových a výrobních nákladů, nebylo by to totiž tak úplně spravedlivé. Šéf amerického Mercedesu Ernst Lieb totiž použití podvozku třídy C v kupé E pro Automotive News obhajuje slovy, že platforma C se během vývoje ukázala jako tužší a vhodnější pro vůz se sportovnějšími ambicemi.

Na podobné „partyzánštiny“ jsou však ve Stuttgartu evidentně kadeti. Před několika měsíci k našim uším doléhala strohá oznámení Mercedesu o rušení řady kupé CLK. I tyto vozy svým designem odkazovaly na tehdejší sedany řady E, ačkoli ve skutečnosti vycházely z levnějších a menších platforem řady C. „Zaříznutí“ někdejšího typu CLK, o němž jsme psali třeba na tomto místě, většina veřejnosti vnímala tak, že u Mercedesu uznali podobné metody jako nedůstojné a že se jim v budoucnu vyvarují.

Nyní se však ukázalo, že šlo pouze o přípravu na změnu označení. Ve svém důsledku se tak opak stal pravdou - zatímco model CLK byl z řady E alespoň formálně vyčleněn, nové kupé je i svým jménem přímo součástí dané typové řady, přesto z ní technicky stále nevychází. Nemáme pochopitelně nic proti racionální regulaci nákladů, ale podle našeho názoru jsou podobná opatření drobným podvodem na méně informované zákazníky a stále prominentní značka Mercedes-Benz je nemá zapotřebí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E kupé
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E sedan
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků