Nový Mercedes CLS 2011 je oficiálně venku

Po dlouhých měsících čekání, řadě špionážních snímků a úniku oficiálních materiálů Mercedes konečně představil nové CLS.

Půle první dekády 21. století se navždy do dějin zapíše jako doba rozmachu myšlenky „prestižního čtyřdveřového kupé“. Jedním z prvních, kdo se jí ujal, byl v roce 2004 Mercedes-Benz, když představil svůj model CLS. Pány od Mercedesu většina veřejnosti tehdy považovala za blázny, ale nyní podobné vozy vyrábí i Audi, Aston Martin nebo Porsche a BMW nedávno potvrdilo blížící se premiéru novinky vycházející ze studie Gran Coupe. Stroje s linií střechy navozující dojem kupé produkuje ale též exotický Hyundai (nová generace Sonaty) i sedlácký Volkswagen (Passat CC). Ačkoli většina z nás stále nehodlá opustit názor, že kupé více jak jeden pár dveří mít prostě nemůže, první generaci Mercedesu CLS nelze s odstupem času upřít svéráznou eleganci ani obchodní úspěch.

Zcela nová generace se proto drží původního tématu, je však ještě více stylová a moderní a představí se na letošním autosalonu v Paříži. Při prvním pohledu zaujmou především ostře zaříznuté přední světlomety, z nichž každý disponuje sadou 71 LED. Jejich shluky slouží potkávacím i parkovacím a dálkovým světlům, ale též nasvětlování zatáček a blinkrům. A to je velká věc.

Uvnitř najdeme i nadále místo pro čtyři pasážéry, ztvárnění interiéru je kombinací sportovních, elegantních a moderních prvků, celek navíc působí útulným a komfortním dojmem. Tedy alespoň soudě podle oficiálních snímků. Na nich si všimneme i nového sportovního tříramenného volantu, volič převodovky se přestěhoval po vzoru větších modelů CL a S ze středového tunelu pod volant.

O pohonných jednotkách zatím nepadlo ani slovo, přesto si trochu zaspekulujme. Základem nabídky se zřejmě stane model CLS350 a novým přímovstřikovým zážehovým šestiválcem o objemu 3,5 l, následovat bude CLS550 s osmiválcem o objemu 4,6 l, dvojicí turbodmychadel a výkonem okolo 430 koní (315 kW). Vrcholná verze AMG jistě chybět nebude, stejně jako dieselové verze, zejména CLS350 CDI, jež jistě zajistí většinu evropských prodejů.

Na detaily si musíme počkat do doby těsně předcházející plánované pařížskému autosalonu. Právě tam si nová generace Mercedesu CLS odbude svou premiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes CLS 2011
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků