Nový Mercedes-Benz třídy V chce být „Mercedes mezi MPV“

Nový Mercedes-Benz třídy V nabídne zájemcům o velký luxusní van design ve stylu osobních mercedesů, v dané třídě nevídaně honosný interiér a výhradně čtyřválcové motory. Automobilka ho představila na speciální akci v Mnichově.
Seznam kapitol
  1. Design, technika, výbava
  2. Technické údaje a kompletní fotogalerie

Třída V s kódovým označením W447 nahrazuje v nabídce značky model Viano. Stejně jako on je technicky odvozena od užitkového Vita (v tomto případě příští generace) a bude se vyrábět ve španělské továrně Mercedesu na užitková auta, ale firma chce, abychom ho vnímali jako její největší osobní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příslušnost k osobním modelům symbolizuje i návrat k označení písmenem; slovní názvy mají zůstat vyhrazeny užitkovým mercedesům

„Je to Mercedes mezi velkoprostorovými vozy,“ řekl Dr. Dieter Zetche, předseda představenstva Daimleru, který novinku osobně prezentoval novinářům. To je krajně neobvyklé a ukazuje to, jaký význam ve Stuttgartu nové třídě V přikládají.

Základem pochopitelně zůstává prostor. K dispozici je až osmimístné provedení, ale větší dojem na klienty nepochybně udělá „osobní“ varianta s šesticí samostatných, komfortně zkonstruovaných křesel.

Nejen hotelové taxíky

Třída V bude hledat zákazníky nejen mezi provozovateli lepších hotelových a letištních „shuttle“ služeb, ale také u firem a u početnějších rodin s aktivním životním stylem. Oslovit je chce atraktivnějším designem a výbavou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na rodiny potvrzují i oficiální produktové fotografie nové třídy V

Vzhled nové třídy V spojuje nevyhnutelně „krabicovité“ proporce s vybranými znaky osobních Mercedesů. Světlomety s LED technologií hrdě přiznávají inspiraci u velké limuzíny třídy S, zatímco maska chladiče s velkou trojcípou hvězdou a dvojicí chromovaných lamel odkazuje na novou generaci třídy C. Celkem čtyři kusy, které byly k vidění naživo při světové premiéře, měly i efektní devatenáctipalcová kola.

Zejména z pohledu řidiče působí třída V skutečně spíš jako luxusní Mercedes než jako nastrojená dodávka. Klenutá, prostorově tvarovaná palubní deska s kruhovými výdechy ventilace opět odkazuje na novou třídu C. Touchpad na středovém panelu umožňuje ovládat komunikační a zábavní funkce systému Comand podobnými gesty jako na chytrých telefonech s dotykovou obrazovkou. Horní část palubní desky může být za příplatek potažená kůží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér dává zcela zapomenout na užitkový původ třídy V; displej ve tvaru tabletu i ovládací touchpad připomínají novou generaci sedanu třídy C

Za příplatek bude k dispozici také řada funkcí známých z osobních Mercedesů, od adaptivního tempomatu se systémem autonomního brzdění v případě hrozící srážky přes luxusní audio Burmester se 16 reproduktory až po nepřímé vnitřní osvětlení s přepínatelnými barvami.

Na rodinné využití pamatuje třída V samostatně výklopným zadním oknem a dvojitou podlahou zavazadlového prostoru. Horní patro unese až padesát kilogramů a má vybrání pro dvě skládací nákupní přepravky. Navíc je umístěné v příhodné výšce, aby se člověk průměrného vzrůstu nemusel při skládání věcí do přepravek ohýbat.

Čtyři válce, sedm rychlostí

Fanoušky Viana možná trochu zaskočí, že třída V bude k mání s jediným motorem – a to pouze čtyřválcovým. Jedná se o nejnovější evoluci agregátu OM 651 se dvěma turbodmychadly, který nadchl v třídě C, vzbudil kontroverzi ve třídě S a objevil se skoro všude mezi tím. Bude k mání ve třech úrovních výkonu, přičemž Mercedes až příliš často zdůrazňoval, že ta nejvýkonnější nabízí dynamiku šestiválce při spotřebě čtyřválce.

Základem je V 200 CDI s výkonem 136 koní a točivým momentem 330 Nm. Střed nabídky tvoří V 220 CDI (163 k, 380 Nm) a na vrcholu stojí V 250 BlueTec (190 k, 440 Nm).

Technické údaje všech motorizací najdete na další straně

Kombinovaná spotřeba nepřesáhne ani u nejvýkonnější verze hodnotu 6,0 l/100 km, což ve srovnání se šestiválcem představuje úsporu 28 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě samostatných otočných sedadel lze objednat i třímístnou lavici

Dokonce ani Mercedes nepředstírá, že za udávanou spotřebu budete opravdu jezdit. Nižší hodnota homologované spotřeby ale uspoří zákazníkům až desítky tisíc eur v zemích, kde se výše registrační či silniční daně odvíjí od nominálních emisí CO2. Vzhledem k předpokládanému flotilovému nasazení je vhodné zmínit i fakt, že automobilka prodloužila servisní interval z 25 na 40 000 km.

Testy | SUV | Mercedes-Benz | Luxusní auta

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Pro tradicionalisty zklamané odchodem šestiválce máme alespoň jednu dobrou zprávu: agregát je nadále uložen podélně a pohání zadní kola. Přenos síly zprostředkuje sedmistupňová samočinná převodovka 7G-Tronic Plus s přepínačem jízdních režimů Agility Select. Vedle výchozího módu Comfort je k mání ještě Eco, který mimo jiné omezí odběr spotřebičů jako vyhřívání sedadel, a Sport, který upraví i mapování plynového pedálu.

7G-Tronic je standardem pro vrcholnou motorizaci, obě slabší verze mají sériově šestistupňový manuál.

Podvozek je tvořen vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu. Třída V může mít dokonce adaptivní tlumiče, což je ve třídě „luxusních vanů odvozených z dodávek“ opravdová rarita. Elektromechanické řízení umožňuje Mercedesu mimo jiné nabídnout za příplatek aktivní parkovací asistent, který dokáže do parkovacího místa sám najet a následně ho i opustit. Vzhledem k úctyhodným rozměrům vozu tuto pomoc nepochybně čas od času ocení i ti nejzručnější řidiči.

Zpočátku bude nový Mercedes-Benz třídy V k dostání v provedení s dlouhým rozvorem 3200 mm, jehož celková délka karoserie dosahuje 5140 mm. Později budou následovat také zkrácená a naopak extra dlouhá verze. Automobilka už oznámila, že přijímat objednávky začne 6. března. První kusy by se měly fyzicky objevit u prodejců v květnu.

Na další straně najdete tech. údaje všech motorizací a kompletní galerii:

Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků