Nový Mercedes-Benz třídy V chce být „Mercedes mezi MPV“

Nový Mercedes-Benz třídy V nabídne zájemcům o velký luxusní van design ve stylu osobních mercedesů, v dané třídě nevídaně honosný interiér a výhradně čtyřválcové motory. Automobilka ho představila na speciální akci v Mnichově.
Seznam kapitol
  1. Design, technika, výbava
  2. Technické údaje a kompletní fotogalerie

Třída V s kódovým označením W447 nahrazuje v nabídce značky model Viano. Stejně jako on je technicky odvozena od užitkového Vita (v tomto případě příští generace) a bude se vyrábět ve španělské továrně Mercedesu na užitková auta, ale firma chce, abychom ho vnímali jako její největší osobní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příslušnost k osobním modelům symbolizuje i návrat k označení písmenem; slovní názvy mají zůstat vyhrazeny užitkovým mercedesům

„Je to Mercedes mezi velkoprostorovými vozy,“ řekl Dr. Dieter Zetche, předseda představenstva Daimleru, který novinku osobně prezentoval novinářům. To je krajně neobvyklé a ukazuje to, jaký význam ve Stuttgartu nové třídě V přikládají.

Základem pochopitelně zůstává prostor. K dispozici je až osmimístné provedení, ale větší dojem na klienty nepochybně udělá „osobní“ varianta s šesticí samostatných, komfortně zkonstruovaných křesel.

Nejen hotelové taxíky

Třída V bude hledat zákazníky nejen mezi provozovateli lepších hotelových a letištních „shuttle“ služeb, ale také u firem a u početnějších rodin s aktivním životním stylem. Oslovit je chce atraktivnějším designem a výbavou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na rodiny potvrzují i oficiální produktové fotografie nové třídy V

Vzhled nové třídy V spojuje nevyhnutelně „krabicovité“ proporce s vybranými znaky osobních Mercedesů. Světlomety s LED technologií hrdě přiznávají inspiraci u velké limuzíny třídy S, zatímco maska chladiče s velkou trojcípou hvězdou a dvojicí chromovaných lamel odkazuje na novou generaci třídy C. Celkem čtyři kusy, které byly k vidění naživo při světové premiéře, měly i efektní devatenáctipalcová kola.

Zejména z pohledu řidiče působí třída V skutečně spíš jako luxusní Mercedes než jako nastrojená dodávka. Klenutá, prostorově tvarovaná palubní deska s kruhovými výdechy ventilace opět odkazuje na novou třídu C. Touchpad na středovém panelu umožňuje ovládat komunikační a zábavní funkce systému Comand podobnými gesty jako na chytrých telefonech s dotykovou obrazovkou. Horní část palubní desky může být za příplatek potažená kůží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér dává zcela zapomenout na užitkový původ třídy V; displej ve tvaru tabletu i ovládací touchpad připomínají novou generaci sedanu třídy C

Za příplatek bude k dispozici také řada funkcí známých z osobních Mercedesů, od adaptivního tempomatu se systémem autonomního brzdění v případě hrozící srážky přes luxusní audio Burmester se 16 reproduktory až po nepřímé vnitřní osvětlení s přepínatelnými barvami.

Na rodinné využití pamatuje třída V samostatně výklopným zadním oknem a dvojitou podlahou zavazadlového prostoru. Horní patro unese až padesát kilogramů a má vybrání pro dvě skládací nákupní přepravky. Navíc je umístěné v příhodné výšce, aby se člověk průměrného vzrůstu nemusel při skládání věcí do přepravek ohýbat.

Čtyři válce, sedm rychlostí

Fanoušky Viana možná trochu zaskočí, že třída V bude k mání s jediným motorem – a to pouze čtyřválcovým. Jedná se o nejnovější evoluci agregátu OM 651 se dvěma turbodmychadly, který nadchl v třídě C, vzbudil kontroverzi ve třídě S a objevil se skoro všude mezi tím. Bude k mání ve třech úrovních výkonu, přičemž Mercedes až příliš často zdůrazňoval, že ta nejvýkonnější nabízí dynamiku šestiválce při spotřebě čtyřválce.

Základem je V 200 CDI s výkonem 136 koní a točivým momentem 330 Nm. Střed nabídky tvoří V 220 CDI (163 k, 380 Nm) a na vrcholu stojí V 250 BlueTec (190 k, 440 Nm).

Technické údaje všech motorizací najdete na další straně

Kombinovaná spotřeba nepřesáhne ani u nejvýkonnější verze hodnotu 6,0 l/100 km, což ve srovnání se šestiválcem představuje úsporu 28 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě samostatných otočných sedadel lze objednat i třímístnou lavici

Dokonce ani Mercedes nepředstírá, že za udávanou spotřebu budete opravdu jezdit. Nižší hodnota homologované spotřeby ale uspoří zákazníkům až desítky tisíc eur v zemích, kde se výše registrační či silniční daně odvíjí od nominálních emisí CO2. Vzhledem k předpokládanému flotilovému nasazení je vhodné zmínit i fakt, že automobilka prodloužila servisní interval z 25 na 40 000 km.

Testy | SUV | Mercedes-Benz | Luxusní auta

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Pro tradicionalisty zklamané odchodem šestiválce máme alespoň jednu dobrou zprávu: agregát je nadále uložen podélně a pohání zadní kola. Přenos síly zprostředkuje sedmistupňová samočinná převodovka 7G-Tronic Plus s přepínačem jízdních režimů Agility Select. Vedle výchozího módu Comfort je k mání ještě Eco, který mimo jiné omezí odběr spotřebičů jako vyhřívání sedadel, a Sport, který upraví i mapování plynového pedálu.

7G-Tronic je standardem pro vrcholnou motorizaci, obě slabší verze mají sériově šestistupňový manuál.

Podvozek je tvořen vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu. Třída V může mít dokonce adaptivní tlumiče, což je ve třídě „luxusních vanů odvozených z dodávek“ opravdová rarita. Elektromechanické řízení umožňuje Mercedesu mimo jiné nabídnout za příplatek aktivní parkovací asistent, který dokáže do parkovacího místa sám najet a následně ho i opustit. Vzhledem k úctyhodným rozměrům vozu tuto pomoc nepochybně čas od času ocení i ti nejzručnější řidiči.

Zpočátku bude nový Mercedes-Benz třídy V k dostání v provedení s dlouhým rozvorem 3200 mm, jehož celková délka karoserie dosahuje 5140 mm. Později budou následovat také zkrácená a naopak extra dlouhá verze. Automobilka už oznámila, že přijímat objednávky začne 6. března. První kusy by se měly fyzicky objevit u prodejců v květnu.

Na další straně najdete tech. údaje všech motorizací a kompletní galerii:

Následující kapitola
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2006
Stav: 341 928 km
Cena: 105 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků