Nový Mercedes-Benz třídy S hodlá být nejlepším autem na světě

Mercedes představil novou generaci třídy S. Kromě toho, že by tento vůz měl nabídnout inteligentní jízdu, účinnou techniku a prvotřídní luxus, jde podle výrobce o absolutní špičku automobilismu obecně.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz třídy S, Videa
  2. Fotogalerie - statické a jízdní fotky, historie
  3. Fotogalerie - interiér, živé fotky z premiéry
  4. Fotogalerie - dokumenty, ostatní

Mercedes nás s příchodem nové generace třídy S ani moc nenapínal. Po sérii různých neoficiálních materiálů bylo prakticky jasné, jaký design auto dostalo, a samotná automobilka pak představila základní fakta týkající se interiéru. Dnes už konečně můžeme nabídnout kompletní představení, velké množství fotek a samozřejmě také první videa.

Design | Mercedes-Benz | Premiéry

Mercedes-Benz třídy S předčasně odhalen na oficiálních fotkách

Na design karoserie si asi udělá ten nejlepší názor každý sám. Tisková zpráva hovoří o dynamických tvarech, atletickém charakteru nebo masce chladiče, která je ještě větší, než tomu bylo dosud. Designéři chtěli, aby stejně jako dříve, každý na první pohled okamžitě poznal, že teď právě přijel Mercedes-Benz, což se myslím povedlo na výbornou.

Mimochodem u nového „eska“ vsadil výrobce na diody, kterých je na autě téměř 500. Nový Mercedes si tak připsal zajímavé prvenství, když jako první automobil na světě vůbec nepoužívá žárovky. V každém předním světlometu najdete 56 diod, vzadu to je 35 diod pro jednu svítilnu, 4 diody spotřebovala zadní mlhovka a v interiéru najdeme dalších cca 300 diod.

Design | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S opět na scéně. Unikl nafocený katalog

Interiér slibuje jenom to nejlepší. Jak už Mercedes oznámil dříve, u nové třídy S se nejprve postavila varianta s prodlouženým rozvorem a od ní pak byla odvozena běžná verze. Oproti končící generaci je v interiéru více prostoru, a to ve všech směrech. Například před koleny zadních cestujících přibylo 14 mm. V základu lze vybírat ze dvou variant zadních sedadel, v případě prodlouženého rozvoru máte k dispozici dokonce pět možností. Nechybí masáže, možnosti polohování zadních sedadel (sklon až 43,5°), lehátková úprava, verze s luxusní středovou konzolí vzadu, prvotřídní ozvučení a tak dále.

Nabídka motorizací zahrnuje čtyři položky, přičemž dvě z toho jsou hybridní. Na výběr mají zájemci dieselový šestiválec S 350 BlueTEC s výkonem 258 koní a vrcholem točivého momentu 620 Nm (při tabulkové spotřebě 5,5 l/100 km). Úspornější alternativou je S 300 BlueTEC Hybrid osazený dieselový čtyřválcem, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 27 koní. Spotřeba této verze má být 4,4 l/100 km. Příznivci benzinu mohou vybírat mezi S 400 Hybrid, který kombinuje šestiválec s maximem 306 koní a elektromotor o výkonu 27 koní, nebo klasikou v podobě S 500. Tahle varianta je aktuálně nejvýkonnější. Nabídne parametry 455 koní, 700 Nm, stovku za 4,8 s a maximálku omezenou na 250 km/h.

Design | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S zcela bez maskování (aktualizováno)

Z dalších novinek, které přicházejí spolu s třídou S do prodeje, stojí za zmínku systém rozpoznávající nerovnosti na silnici, kterým přizpůsobí aktivní podvozek (u nás si tedy přijde na své). Na zadních sedadlech najdete podavače zámků bezpečnostních pásů a také airbag integrovaný do pásu.

Nová vlajková loď automobilky Mercedes-Benz měří na délku 5116 mm, na šířku 1899 mm a vysoká je 1496 mm. Oproti starému provedení je tedy delší, širší, ale zároveň nižší. Co je také důležité, rozvor náprav nabral poctivých 130 mm (3035 mm). Dalších 130 mm získáte v případě, že si pořídíte verzi s prodlouženým rozvorem náprav. Cena na českém trhu bude startovat těsně za hranicí dvou milionů Kč.

Pokud by vás zajímaly další podrobnosti, najdete je tiskové zprávě. 


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz třídy S, Videa
  2. Fotogalerie - statické a jízdní fotky, historie
  3. Fotogalerie - interiér, živé fotky z premiéry
  4. Fotogalerie - dokumenty, ostatní
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků