Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Automobilka Mercedes se chystá na budoucnost bez řidiče, respektive bez nutné asistence řidiče. Už příští generace oblíbeného sedanu a kombi třídy E dostane systém pro autonomní jízdu, který zvládne auto řídit sám i ve vyšších, například dálničních rychlostech.

Zajímavosti | Bezpečnost | Video | Cestování | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Současný Mercedes-Benz třídy S nabízí za příplatek 2250 eur systém, který umí vozidlo řídit sám v rychlostech do 60 km/h především v koloně na dálnici. Jen v Německu si ho prý koupilo 90 % zákazníků nové třídy S. Nová generace třídy E má ale možnosti posunout ještě dál.

Auto bude schopné spolehlivě jezdit samo i na dálnici v rychlostech do asi 130 km/h. Mercedes v současné době intenzivně testuje možnosti a auto už je poměrně inteligentní, jak uvádí Thomas Weber, šéf vývoje Daimleru, pro Automotive News.

Bezpečnost | Video | Technika | Autosalony | Frankfurt 2013 | Mercedes-Benz

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Prototypy, které využívají senzory, radar a kamery, prý mají ještě občas problém třeba s ostrými stíny stromů či staveb, ale jinak je funkce již nyní uspokojivá. Ostré zatáčky ale systém neumí a ani nemá v plánu umět. Funkce autonomní jízdy je určena na dálnice a široké silnice. Navíc pořád vyžaduje od řidiče ruku na volantu.

Systémy autonomní jízdy se podle Mercedesu dostanou na trh poměrně rychle, ale v cestě jim možná bude stát legislativa. Prozatím je totiž řidič plně odpovědný za auto a automobilky se pojišťují tím, že vyžadují ruce na volantu. Podle Mercedesu pak ale plně autonomní systémy nebudou dávat smysl a zákazníci je nebudou kupovat.

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků