Nový Mercedes-Benz B: kompletní informace, žádné fotografie

Autosalon ve Frankfurtu se stane dějištěm mnoha premiér. Jednou z nich bude představení nové generace Mercedesu třídy B.

O novém „béčku“ se mluví už delší dobu, my jsme vám například přinesli i první špionážní snímky. Spekuluje se především o jeho vzhledu, protože konstruktéři podle všeho změnili celou koncepci automobilu. Možná to je také důvod, proč stále prakticky nevíme, jak bude vůz vypadat. Kromě základních údajů týkajících se rozměrů karoserie a kromě pár nic neříkajících fotografií neuniklo na světlo světa nic. Uvidíme, co přinesou další dny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technikou použitou na nové generaci třídy B se ovšem výrobce nijak netají. Spolu s odhalením novinky bude představeno také několik zajímavých technických řešení, která si taktéž odbudou svou premiéru. Dr. Thomas Weber zodpovědný v představenstvu koncernu Daimler za vývoj Mercedes-Benz k tomu dodává: „Tolik novinek najednou se u žádné modelové změny v historii stuttgartské automobilky neuskutečnilo“. Těšit se prý máme na příkladně nízkou spotřebu a produkci emisí kombinovanou s radostí z jízdy.

Nová generace třídy B dostala míry 4359 mm / 1786 mm / 1557 mm (délka / šířka / výška). Oproti předchůdci je tedy delší (+89 mm), širší (+9 mm) a především je nižší o 46 mm. Díky designu, nižší konstrukci a pečlivému zpracování detailů nabízí karoserie hodně příznivý součinitel odporu vzduchu cx=0,26. Za příplatek si můžete dokoupit ještě paket ECO, díky kterému klesne součinitel o další dvě setiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podstatnými novinkami jsou motory. Benzinový čtyřválec dostal označení M270 a používá technologii přímého vstřiku původem z vidlicových šesti a osmiválců BlueDIRECT. Pohonná jednotka uložena vpředu napříč poskytuje 122 k (B 180) nebo 156 k (B 200), respektive 200 nebo 250 Nm. Vrchol točivého momentu má být dostupný už od 1250 ot./min.

Dieselový čtyřválec vychází z motoru OM651 využívající třetí generaci systému Common-Rail. Jeho objem byl snížen na 1,8 litru. U verze B 180 CDI nabídne 109 koní, v případě silnějšího B 200 CDI to je 136 k. Maximální příděl newtonmetrů (250 Nm) proudí na přední nápravu už od 1400 ot./min. U silnější varianty začíná vrcholných 300 Nm na hodnotě 1600 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V souvislosti s novou generací třídy B musíme zmínit také sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku 7G-DTC. Ta je velmi kompaktní a kvůli systému start/stop používá elektrické olejové čerpadlo. Alternativou je tříhřídelová šestistupňová manuální převodovka. Mercedes-Benz třídy B bude také první kompaktní vůz nabízející ve své příplatkové výbavě asistenční systém Collision Prevention Assist varující za podpory radaru řidiče (opticky a akusticky) před překážkami. Systém pracuje v rychlostech nad 30 km/h.

Světovou premiéru si nová generace Mercedesu třídy B odbude na autosalonu ve Frankfurtu (13 – 25. září). Prodávat se začne ještě letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků