Nový Mercedes-Benz B: kompletní informace, žádné fotografie

Autosalon ve Frankfurtu se stane dějištěm mnoha premiér. Jednou z nich bude představení nové generace Mercedesu třídy B.

O novém „béčku“ se mluví už delší dobu, my jsme vám například přinesli i první špionážní snímky. Spekuluje se především o jeho vzhledu, protože konstruktéři podle všeho změnili celou koncepci automobilu. Možná to je také důvod, proč stále prakticky nevíme, jak bude vůz vypadat. Kromě základních údajů týkajících se rozměrů karoserie a kromě pár nic neříkajících fotografií neuniklo na světlo světa nic. Uvidíme, co přinesou další dny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technikou použitou na nové generaci třídy B se ovšem výrobce nijak netají. Spolu s odhalením novinky bude představeno také několik zajímavých technických řešení, která si taktéž odbudou svou premiéru. Dr. Thomas Weber zodpovědný v představenstvu koncernu Daimler za vývoj Mercedes-Benz k tomu dodává: „Tolik novinek najednou se u žádné modelové změny v historii stuttgartské automobilky neuskutečnilo“. Těšit se prý máme na příkladně nízkou spotřebu a produkci emisí kombinovanou s radostí z jízdy.

Nová generace třídy B dostala míry 4359 mm / 1786 mm / 1557 mm (délka / šířka / výška). Oproti předchůdci je tedy delší (+89 mm), širší (+9 mm) a především je nižší o 46 mm. Díky designu, nižší konstrukci a pečlivému zpracování detailů nabízí karoserie hodně příznivý součinitel odporu vzduchu cx=0,26. Za příplatek si můžete dokoupit ještě paket ECO, díky kterému klesne součinitel o další dvě setiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podstatnými novinkami jsou motory. Benzinový čtyřválec dostal označení M270 a používá technologii přímého vstřiku původem z vidlicových šesti a osmiválců BlueDIRECT. Pohonná jednotka uložena vpředu napříč poskytuje 122 k (B 180) nebo 156 k (B 200), respektive 200 nebo 250 Nm. Vrchol točivého momentu má být dostupný už od 1250 ot./min.

Dieselový čtyřválec vychází z motoru OM651 využívající třetí generaci systému Common-Rail. Jeho objem byl snížen na 1,8 litru. U verze B 180 CDI nabídne 109 koní, v případě silnějšího B 200 CDI to je 136 k. Maximální příděl newtonmetrů (250 Nm) proudí na přední nápravu už od 1400 ot./min. U silnější varianty začíná vrcholných 300 Nm na hodnotě 1600 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V souvislosti s novou generací třídy B musíme zmínit také sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku 7G-DTC. Ta je velmi kompaktní a kvůli systému start/stop používá elektrické olejové čerpadlo. Alternativou je tříhřídelová šestistupňová manuální převodovka. Mercedes-Benz třídy B bude také první kompaktní vůz nabízející ve své příplatkové výbavě asistenční systém Collision Prevention Assist varující za podpory radaru řidiče (opticky a akusticky) před překážkami. Systém pracuje v rychlostech nad 30 km/h.

Světovou premiéru si nová generace Mercedesu třídy B odbude na autosalonu ve Frankfurtu (13 – 25. září). Prodávat se začne ještě letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků