Nový malý Rolls-Royce se pomalu odhaluje (nové info)

V dubnu loňského roku britská automobilka Rolls-Royce oznámila, že dala zelenou vývoji a výrobě nejmenšího modelu, který se v produktové řadě postaví pod model Phantom. Nyní automobilka uvolnila první skici toho, jakým směrem se bude design zcela nového modelu ubírat.

Z nich se sice nic konkrétního nezjistíme, ale náčrty dávají tušit, že design bude stále v duchu aristokratických tradic a nedočkáme se tedy žádné extravagance. A je to jen dobře.

Nový model, který se prozatím označuje jako RR4, bude technologicky vycházet z nové generace BMW 7, se kterým bude sdílet nejen platformu, ale i mnoho dalších technologií. O pohon se má starat primárně benzínový agregát. Zde se hovoří o dvanáctiválci o objemu okolo šesti litrů, případně o novém dvakrát přeplňovaném osmiválci 4,4 l, který vyrábí BMW. Velkou revolucí pak má být nasazení naftového motoru, opět z dílny BMW.

Nový malý Rolls-Royce by se na trhu měl objevit zhruba za dva roky a s cenou mezi 250 a 300 tisíci dolarů. Automobilka chce díky tomuto modelu téměř zdvojnásobit roční produkci na zhruba 2500 vozů. Tím se dostane do zcela nové sféry masovější výroby a vozy Rolls-Royce mohou ztratí hodně ze svého kreditu i tím, že automobilka nabídne v podstatě jen převlečené BMW řady 7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků