Nový Lexus RX dorazil na český trh

Lexus uvádí na náš trh novou generaci svého SUV RX, jenž se bude nabízet ve verzích RX 350 a RX 450h. Známe ceny všech verzí.

Pojďme si nejprve v krátkosti zrekapitulovat, co vše nový RX nabídne. A začít nemůžeme jinde než u jeho špičkové verze 450h, ve které se představí již druhá generace pohonu Lexus Hybrid Drive.

Lexus RX 450h je plně hybridním vozem s paralelním uspořádáním pohonu, který nabízí relativně vysoký výkon s relativně nízkou spotřebou paliva. Hnací ústrojí vozu sestává z benzinového motoru V6, který pracuje v Atkinsonově spalovacím cyklu, a dvou výkonných elektromotorů. Výsledkem je celkový výkon systému 299 k a inteligentní, elektronicky řízený pohon všech kol se zapojením elektromotorů označovaný jako „E-FOUR“. Vůz tak nemá ani permanentní, ani klasický připojitelný pohon všech kol, ale stejně jako u jeho první generace se o náhon jedné osy stará výlučně spalovací motor a o náhon druhé příležitostně dva elektromotory. Řešení se to zdá být zvláštní, ale již první generace RX naprosto přesvědčila o tom, že je plně funkční.

Díky úpravě řady parametrů pohonu Lexus Hybrid Drive došlo u nového RX k nárůstu výkonu motoru o 10 % při současném snížení spotřeby paliva o 23 % na 6,3 l/100 km. Nízká je tak i hladina emisí CO2 na úrovni 148 g/km. K těmto hodnotám přispívá i špičková aerodynamika nového RX, která jej díky hodnotě čelního odporu (Cx) 0,32 řadí na samotný vrchol třídy.

V kokpitu nového modelu RX zaujme zcela nově pojatý panel přístrojů s řadou perliček, jako je např. projekční displej HUD (Head-Up Display) zobrazující klíčové informace na čelním skle, multifunkční přepínač na volantu nebo systém ovládání „Remote Touch“ - multifunkční zařízení pracující podobně jako počítačová myš. To nabízí centrální ovládání audio soustavy, navigace, klimatizace, telefonu a nejrůznějších nastavení vozidla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hybridní verze RX 450h dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 s. Za moderní technologii pohonu se - jak brzy zjistíme ze srovnání se základní benzinovou verzí - kupodivu neplatí příliš. RX 450h lze pořídit za 1 549 000 Kč, přičemž již základní výbava je takřka kompletní a zahrnuje kupříkladu airbagy pro kolena obou cestujících vřpedu a boční vaky pro cestující vzadu, bi-xenonové světlomety, audiosystém s devíti reproduktory, přehrávačem komprimovaných frmátů, konektory pro externí zařízení a technologií Bluetooth pro připojení telefonu, kožené čalounění nebo stratování tlačítkem. Výbavu tohoto „hybridu“ lze rozšířit v sadách Executive, Technology, Luxury a Premium, k jejichž obsahu se dostaneme za chvíli. Cena se tak může vyšplhat až na 2 039 000 Kč, přičemž hybridní verze se vždy odlišuje několika specifickými prvky, kam patří třeba potkávací světlomety vytvořené soustavou LED či aktivní stabilizátory.  

Benzinovou verzi RX 350 pohání vidlicový šestiválec s variabilním časováním ventilů, který dává z objemu 3 456 ccm výkon 277 koní při 6 200 ot./min. a točivý moment až 346 Nm při 4 700 ot./min. Doplněn je šestistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení, s níž při pohotovostní hmotnosti kolem dvou tun zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,0 s a dosahuje rychlosti 200 km/h. Hodnoty jsou to velmi podobné jako u hybridní verze, dramaticky rozdílná je však spotřeba - v kombinovaném provozu činí průměrně 10,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cena modelu RX 350 začíná na 1 349 000 Kč, za metalízu se připlácí 30 000 Kč. K dispozici jsou také již zmiňovaná další provedení se specifickým zaměřením. Model RX 350 Executive stojí 1 504 000 Kč (tedy 155 000 Kč navíc) a přidává třeba větší, devatenáctipalcová litá kola, lepší rádio, navigační systém, parkovací senzory vpředu i vzadu, adaptivní světlomety nebo elektrické ovládání pátých dveří. O 90 000 Kč je dražší verze RX 350 Technology, jež se vyznačuje zmíněným projektorem HUD nebo dřevěným obložením. RX 350 Luxury stojí 1 669 000 Kč a přináší také speciální kožené čalounění sedadel s vyspělejší regulací, boční kameru nebo vzduchové pérování. Řadu RX 350 završuje provedení Premium se základní cenou 1 834 000 Kč, které nabízí také adaptivní tempomat ACC, přednárazový bezpečnostní systém PCS či elektricky ovládané střešní okno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Lexus RX
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků