Nový Land Rover Discovery na prvním snímku. Premiéra v Paříži

Představení páté generace Land Roveru Discovery je na spadnutí. Není to tak dávno, co jsme si mohli jeden z maskovaných prototypů prohlédnout během testování na Nordscheife a v jejím okolí (video najdete níiže), přičemž i přes pořádnou dávku kamufláže musí být každému jasné, že jsou doby designu „cihly“ dávno pryč.

Tiskové zprávy | Land Rover

Land Rover Discovery přichází na trh ve dvou speciálních edicích

Ještě současná generace tradičního modelu sází především na hranaté, drsné tvary, nástupce už ale takový nebude. Je to patrné zejména z první fotografie, kterou automobilka zveřejnila jako upoutávku před premiérou na blížícím se autosalonu v Paříži. Tak schválně, co vám vůz připomíná? Podle nás jsou tvary přídi směsicí stylů Range Roveru Evogue a Land Roveru Discovery Sport, v minulé generaci nazývaného Freelander.

Klepněte pro větší obrázek

Vůz je elegantnější a je znát, že se chce zalíbit širšímu spektru zákazníků. Otázkou zůstává, jak se s tím poperou srdcaři, kteří si zamilovali neotřelý styl předchůdců. Podle současných informací vůz díky hliníkové konstrukci výrazně zhubne, což je ostatně potřeba. Vždyť současné vydání váží přinejmenším 2,5 tuny, byť se o ní dá jednoznačně hovořit jako o luxusním off-roadu. A ty přece něco váží…

Jde o zcela nový vůz, který pravděpodobně „zdědí“ systémy používané u současných Range-Roverů a Jaguarů. Řeč je například o novém infotainmentu s displejem o úhlopříčce 10,2 palce, digitálním přístrojovém štítu nebo vychytávkách fungujících prostřednictvím mobilního telefonu. Velký „range“ můžete díky systému InControl Remote Premium ovládat na dálku (lze například aktivovat topení, vypnout či zapnout motor nebo zatroubit), není tedy jediný důvod, proč by něco podobného nemohlo dostat také legendární „disco“.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků