Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type

Po modelu XE přichází nová generace XF. Těšit se máme na nízkou spotřebu a hmotnost, respektive na vysoké jízdní výkony.
Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF
  2. Fotogalerie: Nový Jaguar XF

Jaguar dnes hodně efektním způsobem odhalil novou generaci modelu XF. Ta je výrazně lehčí (proto také jezdila po lanech přes řeku), má být i prostornější a nabídne hned několik motorů. Vrcholný benzin má pod kapotou motor z F-Type S o výkonu 279 kW (380 k), nejsilnější diesel nabízí 221 kW (300 k) a plných 700 Nm.

Testy | Kupé | Sportovní auta | Jaguar

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Nová generace Jaguaru XF je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchozí provedení, ale rozvor se protáhl o 51 mm na konečných 2690 mm, což má zařídit nejprostornější druhou řadu sedadel v daném segmentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prozatím nejsilnější motorizací v Jaguaru XF je kompresorem přeplňovaný šestiválec z F-Type S o výkonu 380 koní. Nadchne také naftový šestiválec bi-turbo s točivým momentem až 700 Nm. Nové auto je také o 190 kg lehčí

Stejně jako u XE byl také zde ve velké míře využit lehký hliník, takže výsledek je až o 190 kg lehčí. Jaguar uvádí, že nové XF je o 80 kg lehčí než nejlehčí zástupce tohoto segmentu. Zároveň ale narostla torzní tuhost karoserie, a to o 28 procent.

Video | Premiéry | Sedany | Jaguar

Jaguar XE: fakta, fotky, videa a první dojmy

Nabídka motorů samozřejmě obsahuje naftové jednotky Ingenium (120 kW / 163 k a 132 kW / 180 k). Základem je manuální šestistupňová převodovka, přičemž nejslabší motor v nabídce vyprodukuje pouze 104 gramů CO2 na kilometr jízdy. Alternativně můžete sáhnout po osmistupňovém automatu. Ostatní motory už nabízí pouze automat.

Řeč je o benzinovém dvoulitru s výkonem 177 kW (240 k) a dvojici kompresorem přeplňovaných šestiválců z modelu F-Type. Slabší třílitr vyprodukuje 250 kW (340 k), silnější pak 279 kW (380 k). Vrcholem naftové nabídky je už zmíněný dvakrát přeplňovaný šestiválec naladěný na 221 kW (300 k) a 700 Nm.

Testy | Fascinace | Sportovní auta | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Nové XF používá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu nápravu Integral Link, kterou už najdeme v XE a Discovery Sport. I ta má být odpovědí na otázku, proč je v XF tolik místa. Zájemci budou moci sáhnout po adaptivních tlumičích a na vybrané trhy dorazí rovněž XF osazené pohonem všech kol. Mimochodem nastupující generace XF je první Jaguar, ke kterému můžete dostat také světlomety složené pouze z diod.

Kompletní technické údaje zveřejní automobilka prvního dubna přesně ve 12:00. Auto se bude vyrábět v továrně Castle Bromwich vedle modelů F-Type a XJ. Na trh se novinka podívá na podzim letošního roku.

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků