Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type

Po modelu XE přichází nová generace XF. Těšit se máme na nízkou spotřebu a hmotnost, respektive na vysoké jízdní výkony.
Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF
  2. Fotogalerie: Nový Jaguar XF

Jaguar dnes hodně efektním způsobem odhalil novou generaci modelu XF. Ta je výrazně lehčí (proto také jezdila po lanech přes řeku), má být i prostornější a nabídne hned několik motorů. Vrcholný benzin má pod kapotou motor z F-Type S o výkonu 279 kW (380 k), nejsilnější diesel nabízí 221 kW (300 k) a plných 700 Nm.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Jaguar

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Nová generace Jaguaru XF je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchozí provedení, ale rozvor se protáhl o 51 mm na konečných 2690 mm, což má zařídit nejprostornější druhou řadu sedadel v daném segmentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prozatím nejsilnější motorizací v Jaguaru XF je kompresorem přeplňovaný šestiválec z F-Type S o výkonu 380 koní. Nadchne také naftový šestiválec bi-turbo s točivým momentem až 700 Nm. Nové auto je také o 190 kg lehčí

Stejně jako u XE byl také zde ve velké míře využit lehký hliník, takže výsledek je až o 190 kg lehčí. Jaguar uvádí, že nové XF je o 80 kg lehčí než nejlehčí zástupce tohoto segmentu. Zároveň ale narostla torzní tuhost karoserie, a to o 28 procent.

Video | Premiéry | Sedany | Jaguar

Jaguar XE: fakta, fotky, videa a první dojmy

Nabídka motorů samozřejmě obsahuje naftové jednotky Ingenium (120 kW / 163 k a 132 kW / 180 k). Základem je manuální šestistupňová převodovka, přičemž nejslabší motor v nabídce vyprodukuje pouze 104 gramů CO2 na kilometr jízdy. Alternativně můžete sáhnout po osmistupňovém automatu. Ostatní motory už nabízí pouze automat.

Řeč je o benzinovém dvoulitru s výkonem 177 kW (240 k) a dvojici kompresorem přeplňovaných šestiválců z modelu F-Type. Slabší třílitr vyprodukuje 250 kW (340 k), silnější pak 279 kW (380 k). Vrcholem naftové nabídky je už zmíněný dvakrát přeplňovaný šestiválec naladěný na 221 kW (300 k) a 700 Nm.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Nové XF používá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu nápravu Integral Link, kterou už najdeme v XE a Discovery Sport. I ta má být odpovědí na otázku, proč je v XF tolik místa. Zájemci budou moci sáhnout po adaptivních tlumičích a na vybrané trhy dorazí rovněž XF osazené pohonem všech kol. Mimochodem nastupující generace XF je první Jaguar, ke kterému můžete dostat také světlomety složené pouze z diod.

Kompletní technické údaje zveřejní automobilka prvního dubna přesně ve 12:00. Auto se bude vyrábět v továrně Castle Bromwich vedle modelů F-Type a XJ. Na trh se novinka podívá na podzim letošního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF
  2. Fotogalerie: Nový Jaguar XF
Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků