Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type

Po modelu XE přichází nová generace XF. Těšit se máme na nízkou spotřebu a hmotnost, respektive na vysoké jízdní výkony.
Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF
  2. Fotogalerie: Nový Jaguar XF

Jaguar dnes hodně efektním způsobem odhalil novou generaci modelu XF. Ta je výrazně lehčí (proto také jezdila po lanech přes řeku), má být i prostornější a nabídne hned několik motorů. Vrcholný benzin má pod kapotou motor z F-Type S o výkonu 279 kW (380 k), nejsilnější diesel nabízí 221 kW (300 k) a plných 700 Nm.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Jaguar

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Nová generace Jaguaru XF je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchozí provedení, ale rozvor se protáhl o 51 mm na konečných 2690 mm, což má zařídit nejprostornější druhou řadu sedadel v daném segmentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prozatím nejsilnější motorizací v Jaguaru XF je kompresorem přeplňovaný šestiválec z F-Type S o výkonu 380 koní. Nadchne také naftový šestiválec bi-turbo s točivým momentem až 700 Nm. Nové auto je také o 190 kg lehčí

Stejně jako u XE byl také zde ve velké míře využit lehký hliník, takže výsledek je až o 190 kg lehčí. Jaguar uvádí, že nové XF je o 80 kg lehčí než nejlehčí zástupce tohoto segmentu. Zároveň ale narostla torzní tuhost karoserie, a to o 28 procent.

Video | Sedany | Premiéry | Jaguar

Jaguar XE: fakta, fotky, videa a první dojmy

Nabídka motorů samozřejmě obsahuje naftové jednotky Ingenium (120 kW / 163 k a 132 kW / 180 k). Základem je manuální šestistupňová převodovka, přičemž nejslabší motor v nabídce vyprodukuje pouze 104 gramů CO2 na kilometr jízdy. Alternativně můžete sáhnout po osmistupňovém automatu. Ostatní motory už nabízí pouze automat.

Řeč je o benzinovém dvoulitru s výkonem 177 kW (240 k) a dvojici kompresorem přeplňovaných šestiválců z modelu F-Type. Slabší třílitr vyprodukuje 250 kW (340 k), silnější pak 279 kW (380 k). Vrcholem naftové nabídky je už zmíněný dvakrát přeplňovaný šestiválec naladěný na 221 kW (300 k) a 700 Nm.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Nové XF používá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu nápravu Integral Link, kterou už najdeme v XE a Discovery Sport. I ta má být odpovědí na otázku, proč je v XF tolik místa. Zájemci budou moci sáhnout po adaptivních tlumičích a na vybrané trhy dorazí rovněž XF osazené pohonem všech kol. Mimochodem nastupující generace XF je první Jaguar, ke kterému můžete dostat také světlomety složené pouze z diod.

Kompletní technické údaje zveřejní automobilka prvního dubna přesně ve 12:00. Auto se bude vyrábět v továrně Castle Bromwich vedle modelů F-Type a XJ. Na trh se novinka podívá na podzim letošního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF
  2. Fotogalerie: Nový Jaguar XF
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků