Nový Jaguar XF se dočkal brzkého vylepšení. Přichází naftová čtyřkolka

Nedlouho po oficiálním příchodu na trh představuje Jaguar pro novou generaci modelu XF další vylepšení. Kromě několika drobností je zde jedna důležitá věc. Zájemci si budou moci nově koupit pohon všech kol také u dieselové varianty.

Sedany | První svezení | Jaguar

Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Při vstupu na trh nabízel Jaguar čtyřkolku v kombinaci se sedanem XF pouze k vrcholnému benzinovému šestiválci, nově nasadí tento systém také k naftovému čtyřválci řady Ingenium s výkonem 132 kW (180 k). Systém jako takový je shodný s tím, co už známe třeba z menšího XE nebo modelu F-Type. Jaguar používá mezinápravovou spojku, která připojuje přední nápravu.

Naftové XF s pohonem všech kol je dostupné pouze s automatem. Vyšší hmotnost ale znamená i horší dynamiku. Zatímco zadokolka se rozjede na 100 km/h za rovných osm sekund (s automatem), naftová čtyřkolka potřebuje o čtyři desetiny sekundy více. Maximálka činí 222 km/h.

Testy | Video | Sedany | Jaguar

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Další novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocí kterého si můžete nastavit samostatně odpružení, řízení, odezvu na plyn a chování převodovky. Toto bylo dříve dostupné pouze pro šestiválce, nově stejnou věc může opět nabídnout naftový čtyřválec o výkonu 180 koní spojený s automatem. Zájemci o manuál si pak mohou dopřát systém Adaptive Dynamics dříve dostupný pouze pro automatickou převodovku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků