Nový Jaguar XF se dočkal brzkého vylepšení. Přichází naftová čtyřkolka

Nedlouho po oficiálním příchodu na trh představuje Jaguar pro novou generaci modelu XF další vylepšení. Kromě několika drobností je zde jedna důležitá věc. Zájemci si budou moci nově koupit pohon všech kol také u dieselové varianty.

Sedany | První svezení | Jaguar

Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Při vstupu na trh nabízel Jaguar čtyřkolku v kombinaci se sedanem XF pouze k vrcholnému benzinovému šestiválci, nově nasadí tento systém také k naftovému čtyřválci řady Ingenium s výkonem 132 kW (180 k). Systém jako takový je shodný s tím, co už známe třeba z menšího XE nebo modelu F-Type. Jaguar používá mezinápravovou spojku, která připojuje přední nápravu.

Naftové XF s pohonem všech kol je dostupné pouze s automatem. Vyšší hmotnost ale znamená i horší dynamiku. Zatímco zadokolka se rozjede na 100 km/h za rovných osm sekund (s automatem), naftová čtyřkolka potřebuje o čtyři desetiny sekundy více. Maximálka činí 222 km/h.

Testy | Video | Sedany | Jaguar

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Další novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocí kterého si můžete nastavit samostatně odpružení, řízení, odezvu na plyn a chování převodovky. Toto bylo dříve dostupné pouze pro šestiválce, nově stejnou věc může opět nabídnout naftový čtyřválec o výkonu 180 koní spojený s automatem. Zájemci o manuál si pak mohou dopřát systém Adaptive Dynamics dříve dostupný pouze pro automatickou převodovku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků