Nový Jaguar XE: Výkony, spotřeby a kompletní technická data

Jaguar konečně zveřejnil oficiální technické údaje k novému modelu XE. Prozatím všechny informace vydávala automobilka postupně a i když už jsme měli některé indicie, ze kterých se dala data odhadnout, přeci jen se pořád čekalo na konečně údaje.

Zajímavosti | Sedany | Premiéry | Paříž 2014 | Jaguar

Nový Jaguar XE odhaluje seznam motorů a všechny fotky

Nyní se tedy můžeme podívat na použité motory a převodovky v Jaguaru XE podrobně včetně udávané normované spotřeby paliva. Ještě připomeneme základní rozměry nového modelu, který míří například proti BMW řady 3.

Délka ŠÍřka bez zrcátek Šířka vč. zrcátek Výška Rozvor Objem kufru
4672 mm 1850 mm 2075 mm 1416 mm 2835 mm 450 - 455 litrů

Diesel 2.0 163

Zdvihový objem 1999 cm3
Uspořádání motoru, rozvod řadový čtyřválec, DOHC
Vrtání x zdvih 83,0 x 92,4 mm
Kompresní poměr 15,5 : 1
Způsob plnění přeplňování turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek
Výkon 120 kW (163 k) v 4000 ot./min.
Točivý moment 380 Nm v 1750 - 2500 ot./min.
Převodovka šestistupňová manuální / osmistupňová automatická ZF 8HP45
Zrychlení 0-100 km/h 8,4 s (man) / 8,2 s (aut)
Maximální rychlost 227 km/h (man i aut)
Spotřeba paliva (kombinace) 3,8 l/100 km (man) / 3,9 l/100 km (aut)
Hmotnost od 1474 kg (man) / od 1500 kg (aut)
Objem nádrže 47 l

Diesel 2.0 180

Zdvihový objem 1999 cm3
Uspořádání motoru, rozvod řadový čtyřválec, DOHC
Vrtání x zdvih 83,0 x 92,4 mm
Kompresní poměr 15,5 : 1
Způsob plnění přeplňování turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek
Výkon 132 kW (180 k) v 4000 ot./min.
Točivý moment 430 Nm v 1750 - 2500 ot./min.
Převodovka šestistupňová manuální / osmistupňová automatická ZF 8HP45
Zrychlení 0-100 km/h 7,8 s (man) / 7,8 s (aut)
Maximální rychlost 230 km/h (man i aut)
Spotřeba paliva (kombinace) 4,2 l/100 km (man) / 4,2 l/100 km (aut)
Hmotnost od 1550 kg (man) / od 1565 kg (aut)
Objem nádrže 56 l

Benzín 2.0 200

Zdvihový objem 1999 cm3
Uspořádání motoru, rozvod řadový čtyřválec, DOHC
Vrtání x zdvih 87,5 x 83,1 mm
Kompresní poměr 10,0 : 1
Způsob plnění přeplňování turbodmychadlem
Výkon 147 kW (200 k) v 5500 ot./min.
Točivý moment 280 Nm v 1750 - 4000 ot./min.
Převodovka osmistupňová automatická ZF 8HP45
Zrychlení 0-100 km/h 7,7 s
Maximální rychlost 237 km/h
Spotřeba paliva (kombinace) 7,5 l/100 km
Hmotnost od 1530 kg
Objem nádrže 63 l

Benzín 2.0 240

Zdvihový objem 1999 cm3
Uspořádání motoru, rozvod řadový čtyřválec, DOHC
Vrtání x zdvih 87,5 x 83,1 mm
Kompresní poměr 10,0 : 1
Způsob plnění přeplňování turbodmychadlem
Výkon 177 kW (240 k) v 5500 ot./min.
Točivý moment 340 Nm v 1750 - 4000 ot./min.
Převodovka osmistupňová automatická ZF 8HP45
Zrychlení 0-100 km/h 6,8 s
Maximální rychlost 250 km/h
Spotřeba paliva (kombinace) 7,5 l/100 km
Hmotnost od 1535 kg
Objem nádrže 63 l

Benzín 3.0 S/C

Zdvihový objem 2995 cm3
Uspořádání motoru, rozvod vidlicový šestiválec, DOHC
Vrtání x zdvih 84,5 x 89,0 mm
Kompresní poměr 10,5 : 1
Způsob plnění přeplňování kompresorem
Výkon 250 kW (340 k) v 6500 ot./min.
Točivý moment 450 Nm v 4500 ot./min.
Převodovka osmistupňová automatická ZF 8HP45
Zrychlení 0-100 km/h 5,1 s
Maximální rychlost 250 km/h
Spotřeba paliva (kombinace) 8,1 l/100 km
Hmotnost od 1665 kg
Objem nádrže 63 l

Jaguar ještě přidal oficiální video jako prezentaci nové modelové řady. Teď už jen čekáme na kompletní český ceník, zatím jenom víme, že nový Jaguar XE začíná na 1 037 212 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků