Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel

Z pohledu českého publika byla nejsledovanější pařížskou premiérou nová Fabia, svoji novinku ve stejném segmentu však ukázal i Hyundai. Model i20 bude přinejmenším v Česku pro Fabii vážným soupeřem. Jak si stojí při srovnání vnitřních rozměrů?
Seznam kapitol
  1. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel
  2. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel (Fotogalerie)

Po Mondeu a Passatu jsme namířili červené světlo našeho laserového délkoměru také do útrob rivalů v segmentu nižší třídy: Hyundai i20 a Škody Fabia. Oba sice usilují o stejného zákazníka, ale jinými zbraněmi.

Nová Škoda Fabia usazuje svého řidiče nízko za mělkou, minimalisticky tvarovanou palubní desku, zatímco i20 s vyšším posazem a mohutnější masou plastů před řidičem působí tak trochu dojmem „malého MPV“. Řidiči a řidičky, kteří odvozují pocit bezpečí od toho, jak jsou v kabině autem obklopeni, se v Hyundai budou asi cítit lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia nabízí dramaticky víc prostoru pro kolena vzadu, ale jen za cenu nízko položených a krátkých sedáků

Hyundai i20 je širší než Fabia, a to jak v prostoru pro cestující, tak v kufru. Ten má ale Škoda delší a více prostoru na délku skýtá také cestujícím sedícím vzadu. Čísla ale neřeknou vše. Mladoboleslavští konstruktéři dosáhli výborných hodnot prostoru pro hlavu i kolena vzadu tím, že spustili sedák velmi nízko a udělali ho krátký. Vzadu prosto sedíte v nepříliš pohodlné pozici s koleny vysoko a špatně podepřenými stehny. Někteří kolegové si stěžovali i na úhel opěradla.

Škoda | Autosalony | Paříž 2014 | Byznys | Nová Fabia | Škoda Fabia

Nová Škoda Fabia: Naprostý základ od 234 900 korun

Nic proti tomu, navrhování malých aut je uměním kompromisu a každá značka se musí rozhodovat, kterým parametrům nebo vlastnostem udělí prioritu. U Škody je to tradičně zavazadlový prostor – sice užší, ale delší a dramaticky vyšší (ve verzi bez mezipodlahy) než v Hyundai. Vystavená i20 měla výškově nastavitelnou mezipodlahu v horní poloze, čehož jsme si bohužel na místě nevšimli. Naměřený údaj jsme proto po upozornění nahradili oficiálním údajem výrobce. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kufr Fabie Combi je stejně široký jako v hatchbacku, ale o plných 29 cm delší

Na první pohled je tedy jasno: přinejmenším pro přepravu dospělých osob je vhodnější i20. Kéž by to bylo takhle jednoduché! Opravdovou odpověď na otázku, který z obou soupeřů je lepší, nám samozřejmě dá až srovnávací test. 

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia: Srovnání vnitřních rozměrů
Rozměry (cm) Škoda Fabia Hyundai i20
šířka ložné plochy 96 100
délka ložné plochy 66 63
výška zav. prostoru (po plato) 57 58*
šířka interiéru v úrovni loktů vpředu 141 143
délka sedáku vpředu 48 47
prostor pro kolena vzadu (za řidičem vysokým 178 cm) 21 18
délka sedáku vzadu 43 47
šířka interiéru v úrovni loktů vzadu 139 140
výška od sedáku po strop vzadu 97 93

*Údaj výrobce

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel
  2. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel (Fotogalerie)
Škoda Octavia 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 153 242 km
Cena: 150 000 Kč
Škoda Octavia 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 145 496 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 112 516 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků