Nový Hyundai i20 si brousí zuby na Fabii

Nová Škoda Fabia to nebude mít vůbec lehké, protože na autosalonu v Paříži se vedle ní a Mazdy2 ukázal i nový hatchback Hyundai i20, který i na našem trhu bude z mladoboleslavského koláče ukusovat velká sousta. Samozřejmě záleží na cenové politice, ale když už známe ceny nové Fabie, očekáváme, že Hyundai bude při stavbě českého ceníku velmi agresivní.

Hatchbacky | Paříž 2014 | Premiéry | Hyundai | Design

Hyundai i20 kompletně představen. Zatopí nové Škodě Fabia?

S délkou 4035 mm je Hyundai o trochu delší než nová Fabia a i20 má i proti své minulé generaci o pár milimetrů větší vnitřní prostor nad hlavou a v oblasti ramen. Ono se to nezdá, ale i 10 mm udělá v malém autě pocitově velký rozdíl. Kufr nabídne v základním uspořádání 326 litrů, po sklopení sedaček až 1042 litrů volného místa.

A jak jsou na tom motory? Základ tvoří benzínový čtyřválec 1,25 l s atmosférickým sáním o výkonu 55 kW (75 k) a točivém momentu 122 Nm. Silnější verze má stejný krouťák, ale výkon zvedlý na 62 kW (84 k). Čtrnáctistovka má pak sto koní a 134 Nm. Naftu budou spalovat motory 1.1 CRDi (tříválec) nebo 1.4 CRDi (čtyřválec) o výkonech 55, respektive 66 kW.

Hyundai novému modelu i20 opravdu věří. Na první pohled vypadá skutečně dobře a zejména v interiéru je znát významný posun dopředu. Teď jen zbývá čekat, jak si povede v testu a proti nové Fabii. Přímé srovnání na českých silnicích teprve ukáže, kdo je lepší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků