Nový Hyundai Grandeur: poprvé podrobněji

Konečně vám můžeme přinést konkrétnější údaje k novému sedanu Hyundai Grandeur připravenému pro rok 2011.

Nový Hyundai Grandeur, pro vybraná odbytiště pojmenovaný opět Azera, je připravován pro modelový rok 2011. V něm na některých trzích zaplní mezeru nabídky Hyundai mezi typy Sonata a Genesis, na jiných bude tvořit její vrchol. Nevíme zatím jistě, zda se znovu objeví i na tom českém, doufáme však, že ano.

První oficiální snímky novinky jsme vám nabídli na tomto místě, později jsme vám vůz ukázali i na videích z podivného korejského seriálu a také z tamní dálnice. Nyní máme k dispozici pád dalších fotografií, můžeme nahlédnout i do interiéru a potvrzenu máme část technických parametrů. A tak se pojďme na nový Grandeur poprvé podrobněji podívat.

Za pozornost stojí, s jakou péčí se Hyundai věnuje kategorii tříprostorových sedanů, které na řadě významných odbytišť stále hrají důležitou úlohu. Kompletní údaje zatím neznáme, nyní je však alespoň již jisté, že se můžeme těšit na další pokračování „fluidních tvarů“. Jak jsme předpokládali, nový Grandeur bude hodnotněji působící variantou koncernového sourozence Kia Cadenza. Na přídi novinky si všimneme svítilen LED pro denní svícení, světla LED budou vestavěna také v zadních sdružených svítilnách. Koncovky výfuků vystupují přímo z nárazníku, odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru opticky přechází až k patám zadních sloupků. Celkově se od prvního pohledu jedná o stylisticky vyvážený celek se zajímavými detaily.

První pohled do interiéru je prostý překvapení. Vidět můžeme opět „fluidní linie” známé ze Sonaty, v tomto případě ale s viditelně honosnějším ztvárněným, doplněným o výbavu plnou všemožných „vychytávek”. Co vše v tomto směru nový Grandeur nabídne ale zatím nevíme.

Nově se objevilo několik snímků z brožury pro domácí, jihokorejský trh, z nichž můžeme vyvodit alespoň kusé informace o mechanických skupinách Grandeuru. V nabídce pohonných jednotek se nachází dva zážehové motory s přímým vstřikováním benzínu a atmosférickým plněním. Základní čtyřválec 2,4 GDI se již montuje pod kapoty modelů Hyundai Sonata a Kia Optima a dává 201 koní (148 kW), silnější šestiválec V6 s objemem 3,0 l dosahuje výkonu 270 koní (199 kW) a točivého momentu 310 Nm. V přepočtu z km/l vykazují tyto jednotky (čtyřválec a šestiválec) průměrnou spotřebu v kombinovaném provozu ve výši 7,8 a 8,6 l/100 km. Více se můžete pokusit vykoumat z přiložených stránek korejského katalogu.

Zatím není jasné, jakými motory by chtěl Hyundai svůj nový Grandeur opatřit na ostatních trzích včetně těch evropských. Zatímco v USA se zřejmě mohou těšit výhradně na třílitrový šestiválec, u nás se Grandeur objeví nejspíš s nějakým z dieselů a základním čtyřválcem.

Severoameričtí zákazníci spatří produkční verzi nového středního Hyundai na autosalonu v New Yorku v dubnu příštího roku, my bychom jej mohli spatřit již v březnu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Hyundai Grandeur 2011
Hyundai ix35 1.995
Rok výroby: 2011
Stav: 78 559 km
Cena: 260 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků