Nový Hyundai Accent oficiálně odhalen, máme první foto a informace

Po shlédnutí přiložených fotografií zřejmě nedostanete srdeční infakrt z šoku, neboť nový Accent jsme už mohli bez maskování vidět na špionážních snímcích. Tedy pokud pro vás nebudou šokující sličné asijské dívky, které byly představení vozu v Pekingu přítomny a na fotografiích jsou též k vidění...

Nicméně i tak je vhodné si vůz prohlédnout na trochu kvalitnějších snímcích, navíc k nim Hyundai přidalo i solidní sadu prvních informací. Pojďme si ale vše projít pěkně popořádku.

Po stránce vzhledu opravdu není mnoho co řešit. Zdálo se, že nový Accent (pro jiné trhy nazývaný také Verna - to kdyby vám byl podezřelý nápis v pozadí vozu) bude taková malá Sonata a hle... Je to taková malá Sonata. Klínovitý profil vozu se blíží spíše dnešním „čtyřdvéřovým kupé” než klasickému sedanu či liftbacku a výrazná „orlí příď” v kombinaci s vysokou, sebevědomou zádí vytváří dojem, který v této třídě obvykle není k vidění.

Z toho, co není vidět na první pohled, stojí za zmínku snad jen LED blikače ve zpětných zrcátkách. Interiér už není tak extravagantní, jakkoli se snaží navázat na exteriérové prvky a lze jej označit za zdařilý.

Pod kapotou se zprvu objeví dva motory, oba benzinové. První má objem 1,4 litru a s výkonem 79 kW (107 koní), pětistupňovou manuální převodovkou a spotřebou v průměru 5,7 litru na 100 km neudělá vozu ostudu. Alternatině bude k dispozici čtyřstupňový „automat”, který spotřebu vyžene na 6,2 litru.

Druhý motor bude silnější 1,6 s výkonem 90 kW (122 koní), který bude z počátku v nabídce jen s automatickou převodovkou. I na tom je vidět primární určení vozu pro asijské a americké trhy, evropské specifikace budou jistě bohatší co do volby převodovek a motorů, jistě nebude chybět nějaký ten diesel.

Ze zbylých zveřejněných specifikací už můžeme zmínit jen na danou třídu vozu ohromný rozvor 2 570 mm a fakt, že vůz se začne vyrábět v červenci pro asijské trhy. Zbytek světa vč. Evropy by se měl dočkat do konce letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Hyundai Accent / Verna pro rok 2011
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků