Nový Hyundai Accent konečně v Česku (představení)

73 komentářů

Ivoš
3. června • 0:12

Omlouvám se, že jsem poněkud mimo mísu ale měl bych na zdejší přítomné dotaz. Při výběru příštího auta uvažuju o Elantře a tato diskuze je tomu asi nejblíž, co jsem zatím viděl. Někde jsem se tu dočetl, že příští rok se má začít vyrábět nová Elantra, takže otázka pro ty, kteří s ní jeli alespoň pár kilometrů - je to solidní auto, za které se vyplatí dát ty peníze nebo je rozhodně lepší počkat raději na tu novější verzi?

Díky, I*

Dusan
11. června • 11:03

Ahoj, mam Elantru 2001, 2.0 CRDi a to auto proste nema chybu. Je velmi pohodlne, ma velmi rozumnou spotrebu (da se jezdit dost pod 6l, ale koho by to s takovym autem bavilo, takze jezdim do 6.5), motor ma brutalni kroutak, takze napr. Passat 1.9TDI (DI cervene) nema do prudkeho kopce sanci, o Bora 1.8T benzin ani nemluvim. Interier strohy, ale prijemnejsi nez Oktavka, odhlucneni motoru trochu horsi nez Oktavka, stabilita v zatackach vyborna, nema tak ostre brzdy jako Okt, ale jsou velmi dobre - proste pohodlicko i v zadu a uspora. Novejsi Elantru jsem videl jen autosalonu, takze nemuzu hodnotit. Jsem maximalne spokojen. A navic - koupil jsem ji pred dvema lety jako bazar, porad je jeste v zaruce a stala mene nez nova Fabie Combi s 1.2 motorem...... Jo, design je trochu sverazny, ale pouze zepredu, jinak se mimoc libi. A jsem rad, ze H nedava firemni radia, kupovat (jako u Fordu) prumerne radio bez MP3 za 15000, to me teda nelaka. Odnimatelny panel to jisti.

Karel
8. června • 18:33

Taky na 99% plánuju Elantru a čekám na nový model. Doufám, že bude začátkem roku. Elantra je auto, které se opravdu pronikavě lepší model od modelu.

lukas
6. června • 21:40

cakat sa podla mna urcite oplati. mozno sice aj niekolko mesiacov, ale urcite oplati. nove je predsalen nove

Tomas
18. května • 21:16

siel som ho pozriet, vyskusat a ked som bol rozhodnuty, ze ho chcem tak mi az nakoniec bolo povedane, ze dodacia lehota je 4 mesiace.
Tak som sa na to vykaslal, potrebujem auto na leto a nie na jesen.

Este je to moc nove a na skladoch (aspon u nas) nie je.
A neviem ako sa im podarilo ten 1,5CRDi 81kW motor ,ktory ma v KIA RIO perfektne parametre v Hyundayi tak zhorsit. Zrychlenie a maximalka o dost horsie.
Asi ma hyundai tazsiu karoseriu (nechce sami to ani zistovat).

Hyundai Accent ma super vybavu a za dost nizku cenu, dokonca u nas lacnejsi ako menej vybaveny Getz so slabsim dieselom. Naozaj klobuk dole.

lukas
28. května • 11:01

tie parametre su uplne zle. treba pozriet oficialnu stranku importera. uz to tu tusim niekto opravoval, ale tak este raz :



MOTOR
1.4i 16V
1.6i 16V CVVT
1.5 CRDi VGT

Typ
zážihový radový DOHC
vznetový radový DOHC

Zdvihový objem motora (cm3)
1399
1599
1493

Druh paliva
BA 95 B
NM

Počet valcov
4

Kompresný pomer
10:1
17,8:1

Max.výkon (kW/k/ot/min)
71,3 / 97 / 6000
82,4 / 112 / 6000
81 / 110 / 4000

Max.krútiaci moment (Nm/ot/min)
125,5 / 4700
146 / 4500
235 / 1900-2750

Príprava zmesi
viacbodové vstrekovanie
Common Rail System

Objem palivovej nádrže (l)
45

VÝKONY

Max. rýchlosť (km/h)
177
168
190
176

Zrýchlenie z 0 na 100 km (s)
12,3
14,5
10,2
11,5

SPOTREBA PALIVA (l/100km) / CO2 (g/km)
MT
AT
MT

Cyklus - mestský
8,0 / 189
9,5 / 226
8,4 / 199
5,6 / 146

Cyklus - mimomestský
5,1 / 121
5,4 / 128
5,2 / 124
4,0 / 105

Cyklus - kombinovaný
6,2 / 146
6,9 / 164
6,4 / 152
4,6 / 120
ta dodacia lehota ma teda nepotesila. stale nemam cas ist do hyundaiu a vyskusat si ho, tak snad sa ta lehota bude dat nakoniec aj skratit. ti, co tu pisu, ze lacne a nekvalitne auto to maju trosku popletene. ak si niekto kupuje auto zvecsa do mesta a sem tam mimo, tak na derave cesty nepotrebuje znicit milionove auto, ktore preda za 4 roky za porovnatelnu zostatkovu cenu ako majitel ovela lacnejsieho vozidla. takze na normalnu jazdu uplne postacujuce a za tu cenu s takou vybavou. no momentalne lepsie auto s porovnatelnym motorom za porovnatelnu cenu absolutne nie je. zaruka uplne skvela a hlavne hyundai skvalitnuje, kdezto napr. nove ople sa so starsimi kvalitou nedaju porovnat. nepotrebujem byt neustale v servise. uz sa tesim na tu testovaciu jazdu, jedine co ma este odradza je to mekke perovanie, vraj pri dlhsich cestach a vlnitych korejske auta vnutri posobia naklanacie akoby clovek bol v lodi a potom pasazierom moze prist skor nevolno. tak dufam, ze sa toto nepotvrdi.

ropa
13. května • 9:06

proboha proč jsou v základu airbagy.Já je nechci, okamžitě bych je vymontovat,ale platit za ně musím. Cena by bez airbagů šla o 30 tisíc níž.

bingo
14. května • 17:56

Tak kvuli jednomu exotovi nebudou menit vyrobni plan Verim, ze dnes uz na pytlich trva drtiva vetsina.

tark
13. května • 9:53

Je důležitější cena nebo bezpečnost?

tark
12. května • 14:46

Jakou mají kultivovanost tyto motory?

tark
12. května • 17:40

Takze urcite o mnoho tissi jak Felicie (1.3 MPI) se kterou jezdim ted, teda doufam...

BTW, rozumime si pod pojmem kultivovanost "vibrace" motoru na volnobeh?

Tomas
12. května • 15:22

ja ti mozem povedat iba na zaklade cca 30 min. jazdy v KIA RIO 1,5 CRDi VGT 81kW :

co sa tyka hlucnosti tak som bol prekvapeny, ze to bolo celkom dobre odhlucnene a tichsie ako FABIA 1,9TDi 74kW PD a tichsie aj ako Ford Fiesta 1,4 TDCi 50kW.

Tah mal ten motor konstatntny a nezacal citelne klesat ani nad 3000 ot/min. Bohuzial vacsie testy som nemohol spravit nakolko to dopravna situacia neumoznovala.
Ford Fiesta 1,4TDCi zacal po cca 2800ot/min citelne vykonovo upadat a potom to uz bolo dost lenive auto. 1,5 CRDi vdaka variabilnej geometrii lopatiek turba ma plochejsiu krivku krutiaceho momentu. Ale svoje vlastne urobil aj 220Nm (235Nm) u CRDi oproti 160Nm u 1,4 TDCi. Su to neporovnatelne motory.

1,5 CRDi je proste velmi dobry motor a vykonom je velmi podobny 1,9 TDi 74kW PD co maju Fabie. Ale na tom RIU som nemal moznost dlhsie jazdit takze na zaklade kratkej jazdy nemozem vela hodnotit.
Kazdopadne sa mi ten motor velmi pozdava a velmi dobre na mna zaposobil.

Velmi som ho chcel vyskusat ako sa chova medzi 3000 az 4000 otacok ale nebola prilezitost. Ale kazdopadne neklesajuci tah ktory som pri 3000ot/min citil napovedal, ze priebeh momentu by mal byt aj dalej priaznivy. Predajca mi nevedel odpovedat ani orientacne pri akych otackach zhruba klesa pod 200Nm a nemam ani k dispozicii presne grafy.
Zohnal som iba jeden graf ktory bol v ceskych katalogoch ale onedlho sa z katalogov vytratil (aspon tych na Slovensku) a zostali tam iba grafy benzinakov. Tak neviem.

1,5 CRDi mal kultivovany chod. Keby tam este dali 6 stupnovu prevodovku tak by to bola parada najma pri dlhsich cestach na dialniciach a cestach mimo mesta.

U 1,4 TDCi som vo vacsej miere pocitoval uplne mrtvy motor pri 1500 otackach a vyrazny narast vykonu po 1800 ot. ale to je bezna vlastnost turbomotorov bez kompresora. 1,9TDi vdaka vyssiemu objemu resp. vyssiemu krutaku az taka mrtva pri nizkych otackach nie je ale na 1,4TDCi som niekedy pri rozbehu na malu silu motora musel mysliet aby mi to nesciplo.
Ford a Fabia maju velmi dobre a tvrde podvozky, Ford sa mi zdal este tvrdsi a sedel v zakrutak ako pribity ale na nekvalitnych cestach to bol obcas "kostitras". Ale taky mi vyhovuje.

Kazdopadne stvorvalec 1,5 CRDi VGT je velmi dobry motor.
Zaujima ma este 1,5dCi 105k a 1,6 HDi 110k.

Tomas
12. května • 16:08

>>1,9TDi vdaka vyssiemu objemu resp. vyssiemu krutaku az taka mrtva pri nizkych otackach nie je ale na 1,4TDCi som niekedy pri rozbehu na malu silu motora musel mysliet aby mi to nesciplo.

Aby som bol spravodlivy: bolo to okrem krutaku obcas aj pre toto:
Testoval som asi v r. 2000 Fabiu 1,9TDi v hornatej oblasti a pri testovanom rychlom prejazde prudkej zakruty ked som mal co robit s brzdenim a volantom som v urc. faze podradil na 2ku ale otacky neboli dostatocne na okamzitu akceleraciu a nejaka elektronika mi v sekunde jemne pridala plyn a umoznila okamzite akcelerovat a vykryt tak nielen nie uplne vhodne otacky ale aj oneskorenie el. plynu.
Bol som prijemne prekvapeny aj ked ma netesilo, ze nieco riesila elektronika za mna a sebe za to strham body. Musim vsak priznat, ze pri teste v zime tych/inych/ zasahov elektroniky bolo viac.

Takze Fabia asi tie vo vyssej vybave maju nieco co pomaha ked by sa mal motor dusit v nizkych otackach tak pridaju plyn. Napr. ked prichadzate na krizovatku za rad vozidiel ktore sa prave tarbavo rozbiehaju ale Vam klesnu otacky na taku medznu hranicu, ze na 1tku je to vela a na dvojku malo tak tam picnete dvojku ale otacky medzi 1400 a 1700 na rozumny rozbeh nicmoc tak vtedy to pozorujem. Ale to som pozoroval iba par krat.
Nevyhovuje mi oneskorenie el. plynu.

sorry za offtopic prispevok, ale nechcel som kydatna motor 1,4 TDCi ako taky kedze som pri porovnani nezohladnil vlastnost ktoru inemu motoru dodava elektronika a nie samotny motor.

Andy
12. května • 21:36

Priatelia precitajte si test Hyundai Getz 1,5 CRDI VGT spolu sio super videom vyhybacieho manevru na stranke http://auto.sme.sk/clanok.asp?cl=2711963 . Naozaj dobre zhodnotenie motora aj celeho vozidla. Az na tie pneu Kumho, vyrazne znizuje celkovy dojem z podvozka. Na videu je pekne vidiet, ze auto pekne drzi stopu, len pneu to zjavne nezvladaju. Na 110 koni treba kvalitnejsie obutie.   

patrik
13. května • 11:54

jj, Hundai zkrátka podporuje korejský průmysl a táhne Kumho za sebou do světa (btw, obouvá ještě Škodovka barumky?). I když se Hankooky a Kumha postupně zlepšují, udělá asi člověk opravdu nejlépe, když je rovnou dá do bazaru, poradí se s dobrým gumařem a koupí si něco jiného - v průběhu mnoha let se při testech Hyundaiů tohle opakuje: pokud je třeba matrix nebo elantra obutá do "nestandardních" gum, ihned je konstatováno výrazné zlepšení jistoty chování, držení stopy atd. - Bohužel se teď u nás (na Slovensku?) má stavět (nebo už staví?) korejská gumárna pro subdodávky pro Žilinu a pak Nošovice, takže problému se jen tak nezbavíme.

doubt
11. května • 15:36

u motoru CRDi máte nějaké blbé údaje, správně má být:

spotřeba 5.6/4.0/4.6
zrychlení 11.5
rychlost 176

Marek
10. května • 23:14

Fakt ma zaujala cena toho dieslu. Ked si porovname vykonovo skoro zhodne motory 1.6 benzinak a 1.5 diesel, vyjde nam rozdiel 20000. A ked si este z toho odratame take blbosticky ako predne hmlovky a vyskove reproduktory...vyssia cena o nejakych 10-15tis je super! Ake byvaju rozdiely u konkurencie? min 2-3x tolko

Dan
10. května • 22:04

Dalsi osklive, levne auto.Fuj. Neberte to spatne ale fakt je mi lito tech co musi zvazovat koupi takoveho auto.

patrik
11. května • 12:55

Dane, ošklivé a levné jsou dvě hodně různé věci. Mně se ten design taky nelíbí, hlavně ve srovnání třeba s prototypem Accent SR, ale beru jako fakt dvě věci: (1) stejně jako Toyota a jiní, snaží se Hyundai o globální design (takže na US chatech se např. najde hodně kladných názorů právě na design) a (2) budeme se asi muset smířit s těmi povadlými zaoblenými kapotami, dělá se to kvůli bezpečnosti chodců a zatím nikdo nic moc chytrého nevymyslel. A že je accent levný, to beru jednoznačně jako klad. Jako zákazník nevidím důvod, proč bych měl za standardní přibližovadlo platit nějaké peníze navíc - jako za co? Dobré motory, podvozek a výbavu accent má (ve své kategorii). Takže pak už jedině za image nebo nějaké okrajové zbytečnosti? Když budu chtít především image, rozbiju prasátko a půjdu třeba do civicu, ale to už jsme někde hodně jinde.

Dan
11. května • 13:41

V tomhle pripade vnimam 'levne' jako protivahu hezke, kvalitni apod. Proste me mrzi jak velkou roli hraje cena pri rozhodovani o nakupu vyrobku (a samozrejmne nejenom automobilu). Vysledkem je ze svet je zabydlen spoustou osklivych, casto nekvalitnich veci ktere jen przni okoli. Chapu ze spousta lidi na cenu musi hledet hodne a asi i predevsim. Ja to mam tak ze k naproste vetsine veci ktere 'potrebuji' hledam pozitni vztah a zakladni funkcnost neni jedinym hlediskem. Vzdyt to v jakem prostredi zijeme, cim se obklopujeme na nas ma vliv.

michal
11. května • 18:40

Dan : No neviem,ale pripadas mi,ze zamerne novy Accent hanis.Na tom aute sa vzhladom na cenu neda vela kritizovat,tak sa mnohi chytaju designu.Hyundai dobre predava v USA.A americky design aut je znacne odlisny od europskeho.Korejec sa preto prisposobuje USA trhom,preto moze na mnohych posobit design trocha cudne.Ale,ze by bol Accent vyslovene skaredy ? To pochybujem,aj ked design je cisto subjektivna vec.Accent zas nie je vyslovene lacny,ako budu cinske auta.Skor si myslim,ze tradicnyn znackam,co predavaju podmotorizovane auta za drahe ceny,sa zrodila silna konkurencia.Zatial masiruju reklamou zaujemcov a vyuzivaju svoju poziciu a image.Kazdy si sam zvazi,ci da na reklamu,a za par 100 tisic si priplati image,alebo bude pragmaticky a siahne po Accente.Zvlast s dieslom 1,5,vzhladom na lepsie jazdne vlastnosti ako Rio,bude toto auto fakt super pre pragmatickych ludi.

Dan
11. května • 19:06

Michale, me se vazne nelibi. Tenhle model jsem nevidel zevnitr ale ty co jsem videl tak me prisli hrozne. Svetle plasty, divne potahy na sedackach, prepinace jak z 80tych let a tak. Uprimne, kdyby me nekdo takove auto nabizel zadarmo tak ho nechci protoze by me pri kazdem nasedani stvalo. Ja vim ze je to o cene a je spousta lidi ktery jsou radi ze maji alespon na nejake nove auto proto jsem v uvodnim prispevku napsal co jsem napsal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
soudce
18. května • 10:00

vážený pane,mě tak ani nezájíma design,na co je mi design vozu,když auto není pohodlné.Já nehodnotím vuz podle toho jak vypadaá,ale jestli je pohodlné. Řekněme ,že bývalá volha byla také škaredá,avšak pohodlné.Měřím 180cm,váha 96 jsem pořez a proto to upřednusnuji.Důležité pro vůz:bezpečnost,pohodlnost,výkon vozu,výbava,cena...........a pak design.

patrik
13. května • 11:44

Došel jsem si accent prohlédnout na showroom, abych si to ještě jednou ujasnil. Interiér je ve své třídě kvalitně udělaný, s velmi dobrou ergonomikou (sedačky+opěradla+opěrky, područky, prostor na hlavu, pedály-voland-sedák řídiče), plasty a potahy mírně nad úrovní průměru); vada: přes prodloužený rozvor malý prostor na kolena v druhé řadě, nejspíš kvůli zvětšení kufru. Kufr: v dané kategorii dobrý průměr; vada: nesklopné sedáky vzadu = po sklopení opěradel schod. Doufám, že to auto někdo brzy vezme do jízdního testu, abychom mohli posoudit naladění podvozku a chování motorů. Zatím nemám proč měnit svůj názor: velmi slušná konfekční kvalita, vynikající záruční podmínky, vysoce konkurenceschopné ceny. Proto ti, Dane, také znovu opakuju: nezaměňuj levné a nekvalitní, nebo levné a ošklivé. Tohle auto je levné a kvalitní. Není zvenčí hezké - ale to se pak pojďme bavit o designu a zahrňme do toho sorvnatelné kokurenty: thalii, yaris sdn, rio, aveo, fabii... všechny trpí základním problémem malých sedanů derivovaných z hatchbacků - jako naroubovat co největší kufr a přitom neměnit (příliš) výchozí konstrukci. A všechny také trpí fenoménem "hermafrodit", tedy snahou zaujmout "nakupující maminy s dětmi", což je zvrhlá merketingová představa, která sužuje automobilový design už pár let a vede k produkci "méďů béďů" (přičemž ženy ve skutečnosti nejraději jezdí pořádnými offroady).

Marek
11. května • 10:28

Jojo, taky je mi líto těch co si koupí levné auto... Ale naštěstí jsou vyvolení jedinci co si radši připlatí

Tomas
10. května • 19:56

a preco tam uz nedali 1,6CRDi ?
U KIA Cerato uz podla mojich info nahradza 1,6 CRDi "starsi" 1,5CRDi.

1,5 CRDi bol najprv u KIA Cerato, potom trosku vylepseny v KIA RIO II a potom ho zacali davat do Hyundai Getzu, Matrixu atd.
1,5 CRDi na trhu nie je dlho.

Ale v novom Hyundai Accente som uz ocakaval 1,6 CRDi.
Ako to, ze u KII sa vyskytnu motory skor ?

Andy
10. května • 22:19

Prvykrat bol motor 1,5 CRDi VGTpouzity v Matrixe - niekedy na jar 2005, Cerato ho dostalo v lete, nasledoval facelift Getz september 2005 a Rio oktober 2005. Teraz je v ponuke v novom Accente. Motor 1,6 CRDi budu davat az do novych modelov ako Ceed a nastupca Elantry. V Cerate je 2,0 CRDi zo sucasnej Elantry. Mal som moznost odviest sa v Riu aj v novom Accente a musim povedat, ze Accent ma vyvazenejsi podvozok. Ulohu tu zohrava rozlozenie hmotnosti a lepsie odhlucnenie. Rovnako aj nove Santa fe je tichsie ako Audi Q7 (vysledok testu nemeckeho auto motor a sport). Vyzera to tak, ze Hyundai to s tou ofenzivou mysli vazne a vyraba vysoko spolahlive auta pre beznych ludi. Accent je vyslovene rozumna volba. Sutaz krasy nevyhra, ale majitelovi splni vsetky bezne poziadavky. A debaty o maximalke su akademicke filozofovanie. Ani s priemerne silnym vozidlom dnes na slovenskych a toboz na ceskych dialniciach nedokazete v beznej premavke udrziavat trvalu rychlost nad 150 km/h. Musite sustavne brzdit kvoli kamionom a pomalsim vozidlam. Potom zistite, ze po 100 km jazdy po dilanici takymto stylom stojite v najblizsom meste na semaforoch s autami, ktore isli 120-130 km/h. To ci je maximalka 190 alebo 200 je jedno - bezny vodic takuto rychlost nikdy ani len nevyskusa. Dolezite su ine hodnoty - pruznost motora, spotreba, odstupnovanie prevodovky a hlucnost. Bravo Hyundai               

Tomas
11. května • 13:08

>Prvykrat bol motor 1,5 CRDi VGTpouzity v Matrixe - niekedy na jar 2005, Cerato ho dostalo v lete, nasledoval facelift Getz september 2005 a Rio oktober 2005


ak si spravne pamatam tak RIO sa dalo objednavat uz v juli 2005 s dodanim v auguste(myslim, ze dokonca uz v Cechach) a v auguste sa dalo uz kupit vo viacerych statoch Europy (aspon co si pamatam tak nemecko, rakusko a neviem ci aj anglicko).
Presne detaily si nepamatam, ze viem, ze v cechach boli dost popredu a prave leto 2005 bol start KIA RIO. To ze prve RIO na Slovensku bolo na vystave v nitre a do realneho predaja sa dostalo az tusim v novembri je len tym, ze u nas to meskalo.
Viem, lebo som to sledoval skoro denne od juna 2005 ale je mozne, ze nejake detaily si nepamatam presne.

Kazdopadne viem, ze KIA RIO malo v ponuke motor 1,5CRDi skor ako Getz. Mozno mesiac dva trvalo pokial bolo v ponuke aj u Getzu (hovorim o ponuke aka bola na Slovensku)

KIU som chcel povodne kupit takze som bol v kontakte s predajcami a cakal pokial bude v predaji. O hyundayi nemam presne info lebo som Getz vylucil kvoli tomu, ze mojich 191cm sa na zadne sedadlo jaksi neposkladalo resp. som mal krk zlomeny skoro na 90 stupnov co v inych malych autach nebolo az tak kriticke.
Keby som bol mensi urcite by som Getz bral.

Kazdopadne som motor 1,5 CRDi (KIA Rio) vyskusal a je naozaj skvely.
Ten motor sa mi velmi paci a chcem auto s takym motorom.
Blbe je, (ako som mal moznost zistit) pruzenie aspon u KII RIO je pre mna privelmi makke a preto musim zacat hladat iny model alebo znacku.

Ale hovorim podla pamate neoveroval som si to v oficialnych zdrojoch.

Tomas
11. května • 12:48

>Motor 1,6 CRDi budu davat az do novych modelov ako Ceed a nastupca Elantry

KIA by ho uz mala mat teraz v Cerate aspon podla info od predajcu KIA s ktorym som komunikoval 13.4. a hovoril, ze o 2 tyzdne im pride Cerato s novym motorom 1,6 CRDi.

patrik
11. května • 3:16

Andy, velmi dobře řečeno. Hyundai jde ve stopách Toyoty - spolehlivá konfekce, do které jen lejete palivo a vodu do ostřikovačů a jednou za rok se stavíte v servisu na údržbu. Záruku máte na 3 roky bez omezeni - nic neřešíte, prostě jezdíte. A tohle je "image" Hyundaie v téhle základní spotřebitelské třídě subkompaktů až kompaktů - ne nažehlená snobárna, ale slušně vybavená spolehlivost za lidovou cenu, která slouží den za dnem, rok za rokem. Je zároveň dost zajímavé, že na našich trzích si v lifestylových autech mezitím získaly vysloveně špičkové postavení SUVčka Hyundai-Kia - Tucson a Sportage jsou jasné a nový Santa zřejmě udělá pořádný vítr v segmentu. Až to všechno spotřebitelům dojde, lze předpovídat i "objevení" Elantry a Sonáty.

michal
10. května • 22:34

Andy : Dobre si to napisal.Hyundai nie je auto na design.Korejci si to ani nemozu dovolit,keby prilis experimentovali,tak by o ich auto, ako modny vystrelok,nemusel byt zaujem.Preto sa orientuju na pomer ceny a uzitkovej hodnoty,spolahlivost a nenapadny konzervativny dizajn,taktiez neustale zlepsuju kvalitu.Ked sa niekomu paci viac iny design,nech si kupi take auto,otazka je spolahlivost a pod...
Novy model Accentu je naozaj kvalitne a spolahlive auto pre beznych ludi,{co na to maju } a nepotrebuju si pestovat ego...
Motory su slusne a nemaju tu taku disproporciu v cene a motorizacii ako ine,tradicne znacky.

LeonardoCupranek
10. května • 12:50

1) Jak se stalo, ze prakticky stejne vykonne CRDi a 1.6 VVTI maji o 20km/h rozdilnou maximalku? Bud je to preklep, nebo to CRDI ma prevodovku z KLDR. Jen zprevodovanim to ale nebude - stejne tragicky rozdil je i ve zrychleni (!?).
 
2) Ne priliz povedenemu designu by podle me prospel jednoduchy a osvedceny trik ala VW: trochu vytahnout blatniky a dat tam o 2 cisla vetsi kola. Na utopenych pidikolech to vypada tregicteji, nez by nez je nezbytne nutne.

blabla
10. května • 15:27

Tak za prve za to muze hlavne prevodovka, kera je velkou slabinou neni proste na diesel. Pokd se ale rozjedes na krizovatce, tak za sebou. 1,6 nechas celkem daleko. Maximalka je podobny problem, diesel nevytocis do takovych otacek jako benzin. A za druhe plne souhlasim.

LeonardoCupranek
10. května • 18:25

No muze za to jedine prevodovka (a samozrejme u akcelerace, ale ne u maximalky, trochu vyssi hmotnost dieselu).
Neni mnoho duvodu, aby diesel se stejnym vykonem, mel mensi maximalku, nez benzin. Pokud je prevodovka optimalne navrzena, nemuze mit nemoznost tocit diesel do otacek zadny vliv. Diesel zase zabira od nizsich otacek a ma vetsi kroutici moment - opakuji normalni prevodovka vse musi vyrovnat. Vzdyt se to tu jiz diskutovalo tolikrat, napriklad pri testu nove Mazdy 323 GT 2.0 16v 110kW, ktera ma horsi akceleraci i maximalku, nez stare Toledo 1.9 TDI 110kW (shodny vykon). Problem proste bude v prevodovce.

ACE.
10. května • 20:03

Kdoví, jesli se nejedná vo nějakej špatnej převod z jednotek používanejch v USA. Nedivil bych se takto banální příčině.

patrik
11. května • 2:44

To je klidně možné - přecejen těch 7 nových modelů za 24 měsíců je strašné tempo a přitom zákonitě nelze ošéfovat úplně všechno - teď by mělo začít vychytávání.

r.krauze
10. května • 14:45

To bude asi jen preklep, protoze 14s 0-100 mel ten starsi typ s naftovym 3 valcem...

LeonardoCupranek
10. května • 18:25

Tim by se to vysvetlovalo

Marek
10. května • 11:18

Neviem, ako vy ale mne sa celkom pozdava. Ten zadok sice mohol vyzerat lepsie, ale za tu cenu to tomu auto odpustim:). Mimochodom k tomu radiu...ja co som videl fotky, tak ma accent zabudovane originalne radio. Na stranke http://www.hyundaiusa.com/vehicle/accent/gallery/360viewinterior.aspx si mozete pozriet cely interier. Viem...je to verzia, ktora sa predava v USA, ale podla fotiek z casopisu Auto motor a sport, kde boli porovnavane Hyundai Accent, Chevrolet Aveo, Dacia Logan a Honda City, je interier rovnaky a radio tiez(skoro:))

patrik
10. května • 9:33

Trochu váhavý nástup accentu na český trh pouze ve verzi sdn (bez jinde už prodávané 3d) ukazuje na to, že Hyundai má ještě cosi za lubem - proto bych s konečným úsudkem zatím nespěchal. Kromě toho je zřejmé, že Hyundai věnoval vývoji accentu velkou péči, aby ho v této generaci přiblížil bezpečností, výkony a kvalitou co nejblíž na dohled svému "fantómu Toyota" (bohužel včetně bezpohlavního globálního designu). Jestli se tento záměr Hyundaii podaří (počkáme si na testy a posléze TÜV report), bude komické srovnávat accent s jeho předchozí generací nebo auty jako je thalia a bude naopak nutné srovnávat ho s yarisem/corollou nebo jazzem/city. Pokud jde o výbavy a ceny, už teď je accent svou standardní bezpečnostní výbavou, zárukou (3 roky bez omezení proběhu) a kvalitou základní motorizace na špičce, navíc při známé cenové agresivní politice Hyundaie lze brzy očekávat zahájení cenových akcí, které se budou zaměřovat na slabá místa soupeřů. - btw: Osobně je mi taky líto konce malého lifbacku (a nová elantra byla také představena pouze jako sedan). Předpokládám ale, že i Hyundai se je téhle díry v karosářských verzích vědom, stejně jako chybějící verze KB a morálního zastarání v subsegmentu mini MPV - takže trpělivě čekám. A ještě btw: málokdo asi ví, že Hyundai intenzivně pracuje na alternativních pohonech a že accent jde na US trh souběžně i s hybridním pohonem - kdyby nic jiného, je to důkaz vývojářské vyspělosti.

r.krauze
10. května • 10:21

No jen jestli ulohu HB verzi nema suplovat KIA - RIO(Accent) a Ceed(Elantra)

tw
10. května • 18:59

A tak to přesně je, proto se do ČR nedováží Kia Rio sedan. To je informace přímo od dovozce s tím, že důvodem je opravdu to, aby si s Accentem nelezli do zelí. Proto bude Rio hatchback a Accent sedan.
Mám čestvě zakoupenou Kiu Rio 1,6 Sport a musím říct že za 350k takto vybavené auto těžko seženete. Jak to bude s kvalitou je otázka, nicméně k dílenskému zpracování výhrady nemám. Nový Accent je interiérem naprosto přesná kopie Ria, stejně tak výběr motorů atd. Prostě koncernové auto s jinou kastlí. Trochu mě zarazilo, že není ani jako option aut.klimatizace, kterou Kia nabízí. U obou značek tradičně není v nabídce originální rádio i když v prospektech a na obrázcích se s ním prezentují. Myslím, že zde zmíněný názor o chybějící homologaci rádia není pravda, neboť v Německu se Kia prodává s build-in rádiem Kia-Clarion. Je sice k dispozici jen jeden druh, ale hraje i mp3. Zdá se že za tím stojí pouze jakási nesmyslná politika dovozce jak u Hyundai tak u Kia.

Tomas
10. května • 19:46

Ja som uz bol rozhodnuty a siel KIA RIO 1,5 CRDi kupit, ale este som si povedal, ze skusim testovaciu jazdu.
Motor paradny, tah vyborny, na diesel dost tichy, brzdy vynikajuce a kedze mi to dost sadlo (bol som zvyknuty na Fabiu 1,9 TDi) tak som to prevetral razantnejsie.
Autu mozem vycitat akurat nepresvedcivy makky chod radiacej paky (vo fieste je to o dost tvrdsie) ale co bolo najhorsie celu cestu sa auto hupalo hore-dole no proste take makke pruzenie az hroza. Po jazde (cca vyse 30 min.) bolo priatelke nevolno a predajca od polovice jazdy uz tiez nepovedal ani slovo iba ticho sedel a drzal sa /tak neviem/.

V zakrutach sedelo >>relativne<< dobre len to hrozne hupanie hore-dole, musim priznat, ze mne nikdy nebyva v aute zle ale po tej jazde som uz aj ja citil velmi slaby pocit "tazkej hlavy" co je napoveda, ze po niekolkohodinovej ceste by mi bolo pravdepodobne tiez asi nic moc.

Preto by som sa chcel spytat majitelov novej KIA RIO ci je to len moj pocit o tom hupani alebo to pozorujete aj vy. To auto u nas ma vybornu akciu ale nejako sa nepredava nemozem sa zbavit dojmu, ze mozno aj preto. Ale nikde som o tom necital ani nikto o tom nehovoril a to to auto sledujem od juna 2005 ked sa ku mne dostali prve spravy, ze sa na konci roka 2005 dostane do predaja.

Ak je tu aj niekto dalsi kto ma skusenosti v novym KIA RIO budem rad ked sa podeli o skusenost.

patrik
10. května • 10:40

Přesně tak - to je ta otázka. Trochu se to asi vyjasní na podzim, až spustí Žilina. Navíc na spy fotkách asi před rokem koloval ještě jeden kamuflovaný relativně velký HB (větší než Rio), možná to bylo pokračování kdysu avizovaného Talosu - o něm taky není nic známo.

Luki
10. května • 8:35

zrovna jsme koupili Accent předchozí generace. A to právě proto, že jsme chtěli 5D. Tím sedanem se Hyundai ošidil o docela početnou skupinu zájemců. Teď nemůže konkurovat ani Renaultu Thalia Expression Clima, který se prodává za 255 tisíc i s klimatizací ! S motorem 1.4 / 100 k, větším kufrem 511 litrů, a v elektrice má i okna. Tím mě Hyundai hodně překvapil, že v základu není el.stahování oken, jestli už se trochu neblíží evropským standardům, kdy v základní výbavě naleznete volant a sedadla

soudce
18. května • 8:39

v základu přeci jsou elektricky ovladaná okna,všechny.

blabla
10. května • 15:30

hatch prijde pozdeji, puvodne se mel u nas prodavat jen 3 a 5 dverak, ale sedan spolu 5D potahnou prodeje...

1zdavu
10. května • 8:52

Radsej budem mat v zaklade 2xairbag s ABS+EBD ako auto s jednym vakom a elektrickym stahovanim okien.

druhyzdavu
10. května • 19:45

však my tam samozřejmě máme 2 airbagy a ABS+EBD ! Už jsi viděl nějaké korejské auto jen s jedním airbagem ?

Petr
17. května • 11:58

Korejske auto s jednim airbagem chevrolet AEVO

Marek71
10. května • 8:29

Len ma zaráža, že nie je v ponuke žiadne rádio. Dnes už by malo byť štandardom rádio s CD, povedzme od strednej výbavy. A tým myslím zabudované rádio pevne do palubky za nejakú rozumnú cenu. Pretože potom si sice kúpim MP3 rádio za 3-4 tisíce, ale jednak tam moc nezapadne ako originál a jednak mi ho nejaký feťák v noci šlohne a marobí ešte spústu škody okolo ( vybité okienko, príp. zničené zámky ).

soudce
18. května • 8:31

ano i mě to zklamalo.Také jsem už předpokládal ,že když prospektovém materiálu je krásně vyvedené rádio se přehrávačem kazet i cd tak bude za nějakou c enu v novém acentu,třeba ve drazší verzi,leč to byla jen reklama .Co je mi to platné,že dovozci dodávají autorádia Sony v ceně,když to není zabudované pevně a hrozí vykradení.

ld
10. května • 8:44

Nekde jsem cetl, ze korejci nemaji homologaci pro evropsky trh, tak proto. Ani Hyundai, ani Kia radia do aut nemontujou (a kdyz uz, tak externi - sony, apod - tatranky). To byl taky jeden z duvodu, proc jsem pri kupovani auta odhledl od korejcu...

blabla
10. května • 15:22

ja si myslel, ze lidi kupujou auta, protoze chteji jezdit a ne proto, aby si v nich pousteli hudbu... aspon ja to tak delam a uz mam jeden accent objednany, protoze s touhle cenou nemuze konkurovat ani Honda City, které je jednak dražší, pak nema diesel a design je jak s osmdesatych let s trochou hran navic. Jo a spotreba je priblizne stejna (jen u huyndaie je vetsi, pak ridi mamut tezka noha).

Petr Broža
10. května • 10:38

Přesně tak, u korejských aut na cz trhu originální autorádio nenajdete; vždy musíte dokoupit neorig. Na druhou stranu bývají levnější a mají více funkcí; i když designově nezapadají do interiéru.

Marek71
10. května • 10:17

No práve, tiež som si to u nich všimol. Kedysi som mal ten názor, že orig. rádio je zbytočné a drahé, ale už mi 2x vykradli auto kvoli rádiu ( raz služobné a raz súkromné ) a zmenil som názor. Proste rádio pevne spojené s palubkou, na CD je tam len diera a je pokoj ! Neviem prečo to tí Korejci nerobia, je to škoda... nehľadiac na to, že to potom hyzdí interier, som nedávno videl nejakého Panasonica v Sonate, humus.

Prof. Ikebana
10. května • 7:27

Hyundai dela i auta? Ja myslel ze jenom mikrovlnky :o

mlok
10. května • 7:42

Hyundai dela nejenom mikrovlnky, ale skoro veskerou domaci elektroniku ... ty auta pro ne vyrábí jiní výrobci s tím, ze pouze nalepí znacku Hyundai na karoserii... Proto tomu taky odpovida kvalita.

mrazik
10. května • 9:41

Tohle mi vždycky připomene, jak se Kulhánek navážel do Hyundai Getz, že to není konkurence pro Fabii, jelikož ta je kvalitní. Odpověď od Hyundai je nádherná : ,,letošní prodej automobilů značky Hyundai jen na trhu v USA je vyšší než celoroční produkce Škody Auto. "
Myslím, že to mluví za vše.

Petr
10. května • 17:00

Já jsem zase četl rozhovor, kde připustil, že korejci konkurence jsou. Sám bych ho asi nekoupil, nelíbí se mi, ale doporučuji ve starších Autotipech test 100t km Getz (asi 4 menší připomínky) a pro srovnání třeba Polo (tuším, že mj. 2x odtah) . Z jiné kategorie se chystá Touran a už v poločase to bylo dost slabé. A to je z většiny článků v těchto časopisech silně cítit chvála Koncernu typu : "motor je slabší, hlučnější, mnohem dražší, ale stejně bychom ho radši volili.." apod. 1.5CRDI je kvalitní, výkonný motor, ceny jsou dobré, 3 roky záruka. Design nic moc, ale jinak proč ne. 

Pavel
10. května • 10:05

To Mrazík:možná je to ale taky tím,že se Getz v USA neprodává!

mrazik
10. května • 10:27

A ty vidíš někde v odpovědi od Hyundai slovo Getz ? A´t koukám, jak koukám, já to nevidím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
10. května • 10:55

Jo tak proč srovnáváš kvalitu Hyundaů prodávaných v USA s Getzem.Kulhánek nemluvil o Sonátách a spol.ale o Getzu což je dost velký rozdíl.

ml0k
10. května • 11:04

Sem slysel od lidi co maj autoskolu a maj getzy i fobie, ze na getzu toho odchazi mnohem min nez na fabii
 

1zdavu
10. května • 12:25

Som pocul od vesmirnych ludi ze komunikuju s anjelmi svetla. Oni tomu veria. Ja nie. Ty si tiez nieco pocul ale nic konkretne k tomu nevies. Takze vypovedna hodnota rovnaka.

Ocenil by som konkretne skusensoti a nie prazdne reci. Hlavne ak sa jedna o porovnanie, inak..

Skoda sa dalej rozpisovat

hyundaiclub.net
10. května • 8:38

Kvalita u novějších modelů je na vysoké úrovni. Mám Lantru a s Peugeotem co jsem měl předtím, se to nedá srovnat, pokud jde o spolehlivost, jízdní vlastnosti i pohodlí, Lantra je jasně lepší.

sn4pb4r
11. května • 10:42

hehe , mam toyotu a s lantrou sa to neda porovnat...

miko
18. května • 11:53

porovnaj cenu  a potom rieš

patrik
11. května • 12:27

Pokud jde o kvalitu výroby a bezporuchovost, nedá se s Toyotou srovnávat skoro nic, na druhé straně i Toyota má svoje mouchy, pokud jde o design, ergonomiku, podvozky, motory - ne zásadní, ale něco se najde. Jednu celkem mladou mám doma, vím, co povídám. Nikdo není dokonalý. A pokud jde o lantru: ta se už pěkných pár let nevyrábí, patří dnes k prehistorii Hyundaie a jako taková samozřejme srovnání s Toyotou atd. snáší obtížně - i když i tam by se našly plusy (agilní benziňáky, výborná ergonomika pro posádku a s odstupem doby i docela slušná spolehlivost). Ovšem tenhle nový accent je úplně jiný příběh a podle mého přesvědčení už je zralý na přímé srovnávání s yarisem sdn, případně i corollou, v kategorii spolehlivá konfekce. p.s. až přijde nová elantra, můžeme se bavit znovu

vedeni
10. května • 0:27

No zadna velka krasa to neni. To novy SantaFe je jiny kafe... asi nejhezci pocin Hyundaie.

Daffson
10. května • 1:30

Ale cena 1,6 CVVT elegance je teda taky jiné kafe. Super.

Petr Broža
10. května • 10:39

Alespoň ty boční bags by mohly být ve standardu; připlácet 15 000 Kč je dost.

Honza
10. května • 14:05

Myslím, že to je příplatek za boční i hlavové airbagy - a to není tak přemrštěné...

Doporučujeme

Články odjinud