Nový hybrid Hondy se začne prodávat již příští rok v dubnu

Japonská automobilka Honda představí na Pařížském autosalonu zcela nový hybrid, kterým hodlá zasadit tvrdou ránu velice úspěšné Toyotě Prius. Porazit jej má přitom nižší cenou a vyspělejší technikou, což však nebude tak snadné, jak se na první pohled může zdát. Jen loni se totiž prodalo více než 180 000 Priusů, přičemž představitelé Hondy počítají, že ročně prodají jen v Americe 100 000 kusů. V prodejích však ještě může ve výrazné míře pomoct Japonsko a Evropa, zde totiž vzbuzují hybridy stále větší zájem, nicméně při vysokých pořizovacích cenách si jej může jen málokdo dovolit. Konkurence ovšem nepředpokládá, že by jej mohl příchod nového hybridu na trh nějakým vážnějším způsobem ohrozit.

Co se týče cenové politiky, současná Toyota Prius již čeká na svého nástupce, který by měl být představen nejpozději v příštím roku a tak je zřejmě, že ceny budou klesat, nyní se však stále drží kolem 21 500 dolarů (322 500 Kč). Naopak, dosavadní zástupce Hondy na trhu s hybridy, model Civic Hybrid se prodává za cenu kolem 22 600 dolarů (339 000 Kč). Nový model však má být určitě levnější a to nejen proti svému staršímu příbuznému, ale i konkurenční Toyotě.

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků