Nový Golf bez naftových motorů? Nahradit je mají hybridní jednotky

Vznětové pohonné jednotky mohou být minulostí už pro následující generaci VW Golf. Nahradit by je měl hybridní systém, který koncern neustále vylepšuje.

Nejnovější generace Volkswagenu Golf se stále nabízí s několika variantami čtyřválcových dieselů o výkonu 113 až 181 koní. Šéf koncernu Herbert Diess ale připustil, že by se tyto motory mohly již brzy stát minulostí. Hlavním důvodem je stále přísnější legislativa, a tím i nákladnější tvorba a údržba jednotek. Navíc by tu byla adekvátní alternativa - nový hybridní systém VW.

Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

„Příští generace Golfu pro nás bude první velkou vlnou aut s novým hybridním systémem,“ uvedl Diess. „Ty nahradí některé dieselové motory. Spotřeba bude stejná, výkon vozu lepší a náklady na vývoj se mohou snížit,“ popsal šéf koncernu důvody plánovaných změn.

Na novinku si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Facelift aktuálního Golfu se představil teprve nedávno a debut nové generace se očekává kolem roku 2020. Auto bude postaveno na platformě MQB a bude se jednat o první Volkswagen, který tento hybridní systém dostane. Slyšet jsme o něm mohli u prémiových koncernových modelů Audi Q7 a Bentley Bentayga.

Ceny | Volkswagen Golf

Nový VW Golf už v ČR pod 400 tisíc nekoupíte. Ceny změnil facelift 

Dieselové motory nemusí opustit jen nejpopulárnější model Volkswagenu, ale také vozy Polo. Ty využívají některé jednotky od Golfu a Diess v tomto případě znovu připomíná, že náklady na přípravu vozu s naftovým pohonem jsou stále vyšší. Volkswagen zatím oficiálně nepotvrdil, kdy se nové generace Pola dočkáme, spekuluje se o konci letošního roku.

Nová generace elektrického Golfu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků