Nový Ford S-Max: „Mondeizace“ atletického MPV [první jízdní dojmy]

23 komentářů

Driver
27. dubna • 22:17

Jsem zvědav na Galaxy. S-Max vypadá lépe než Sharan i Espace. Není ani nudný ani šílený. Ford jde na to dobře. Ví, že Espace bude za 2-3 roky potřebovat malý Facelift! Vsadíme se? A Sharan je sice kvalitnější než Ford ale to, jak Ford umí auta nadesignovat a vybavit, to je jeho silná stránka. Teď záleží jak budou vypadat reálné ceny "po slevě" a jak to kvalitně budou vyrábět. (DPF+SCR+KAT+AdBlue+start+Stop=lepší kurvítko tu ještě snad nikdy nebylo) Ale že by to jako celek bylo špatně navržené nelze konstatovat. Vypadá to supr ač Ford design nemám rád, cílová skupina bude velmi velká. Bravo.

Antiautomat
29. dubna • 18:17

Sharan...kvalitnejsi, no zalezi v com. V tom podstatnom - a tym je motor, urcite nie. Porovnatelnym benzinakom nedisponuje - no a koncernove motory su jedna velka kopa nestastia. Jedn z mnohych: http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/353059-aut... ... Mne tu este chyba nieco na sposob lahuckeho cross country, rozumej dve-tri cisla k svetlej vyske, par praktickych ochrannych plastov a to uz by bolo uuuuuplne dokonale. Mam karu so zvysenou svetlostou /jemne, dve cisla/, uz ma na konte peknych par usetrenych pruserov. Ak nove auto, tak ford alebo mazda cx. Ford slape a to je dobre.

Tom
29. dubna • 19:52

No, ale ten clanek mluvi o motorech, ktere byly vyvinuty v dobe, kdy ostatni vyrobci o malych turbomotorech jen premysleli a cekali. A pote se poucili z chyb VW. Nyni jsou na trhnu zcela nove rady motoru pocinaje malymi EA211, ktere maji remen misto retezu a jsou kompletne prepracovane a diesely rady EA288 konce. Takze bych pockal a hondotil nyni jiz tuto novou generaci.
A dale me napada, ano mazda byla spolehliva asi kolem roku 2000, ale nyni dle me zkusenosti na pocet aut jezdicich u nas tech problematickych take neni malo...

Antiautomat
30. dubna • 14:05

ale no, ved sa tam jasne pise ze uz v r.2013 bolo jasne ze koncern motory stoja za staru belu. A propos, spomina sa tam aj amarok a ten je na trhu dost kratko. Odpoved je jasna a tou je co? Samozrejme ze pouzity material. No a to, ze to ma remen, nezmanena ze o par rokov budeme citat to iste o nadmernej spotrebe oleja (rozumej predcasne vymlety motor) o sucasnej generacii. Za poslednych 10 rokov je to pruser za pruserom, neverim ze sa to ako abrakadabra zazrakom zrazu zlepsi. Stoji to za to riziko? To, co posr.ali a to, nech si aj pekne a dokonca a do dna obs.ru. Pokial sa mysli tato lekcia, potom suhlas :-) Okrem toho su stale 100 rokov za opicami, viz vykonove parametre. Osobne som velmi zvedavy na top verziu toho ich 2.0TDi a kedy bude prva zvolavacka.

Hlinda
27. dubna • 21:20

V nabídce motorů mi chybí verze s pohonem na LGP, CNG a nebo E85!!! Na tyto zákazníky Ford nemyslí a očekává, že 85procent vezme "poruchové" diesly?

dejv
28. dubna • 16:15

Myslel jsem, že Ford jako jeden z prvních u nás prodával už před 2-3 lety modely s motory předělanými na E85. Že by od toho pro nezájem ustoupil? Ono taky ta úspora s ethanolem nevím nevím, asi o co levnější to palivo je o to větší má spotřebu.

Nornik
27. dubna • 11:41

Kdyz se tak divam na ty technicke udaje, tak mi prijde, ze mezigenracne ztloustl ...Napriklad Espace se dostal nekam ma 1.5t a tady je navic 200kg, coz mi na novou generaci neprijde nic super.Navic si nejsem jisty, zda udaje v technicaku uplne sedi se skutecnosti, jako v pripade testovani mondea, kde namerili dalsich 200kg navic.To se pak snadno zda, ze ti konici jsou nejaky linejsi ...

Pepa
27. dubna • 9:41

Předchozí model se mi líbil více (stejně jako focus a c-max)teď to vypadá jako kia.

Art Vandelay
27. dubna • 17:42

Aj ja som sklamany. Vyzera sice modernejsie, ale zaroven nundnejsie ako terajsia verzia. Interier sa mi naopak paci viac (aspon z tychto fotiek) Mam doma 5-rocny S-Max a je to neuveritelne vydarene auto, az som sam prekvapeny.

Antiautomat
27. dubna • 9:34

Hm, no ked uz niekto chce benzinaka s takýmito parametrami, predpokladam ze sa jedna o niekoho, kto sa nechce len pasivne vozit ako na PlayStatione. Pri dieseli, cert to vezmi, sa tak ci tak bavit nebude: ale k.rvit v akomto aute benzinaka nejakym automatom...
Nieco mi hovori, ze to malo byt presne opacne: diesel+automat & benzin+manual. Kazdopadne pekne auto, ma to nieco do seba. Zvedavy by som bol na zlatu strednu cestu: 1.5EB+manual. Za mna + :-)

Art Vandelay
27. dubna • 17:43

Neviem kde byvas, ale teba bavi v dopravnych zapchach prehadzovat prevodovkou a stlacat spojku dookola?

Art Vandelay
27. dubna • 17:44

prehadzovat rychlosti som samozrejme myslel

Antiautomat
29. dubna • 7:32

Jednoduche: do kazdodennych dopravnych kolapsov nechodim autom.
Nevidim dovod preco by som tam mal presediet cele hodiny.No a hadzat kvalty, no ano, to ma samozrejme bavi...o jeden o dva, s medziplynom, strielat to presne do otacok, to cloveka zacne bavit, je to nakazlive. Len netreba mat obe ruky lave, netreba byt totalne hnily a vyhody sa dostavia :-)

Art Vandelay
29. dubna • 10:50

Cize nechodis do kolapsov, to je super, asi by som aj ja mal prestat vozit deti do skolky a do skoly aby som sa im vyhol. Cize tym ze mam S-Max v automate, to znamena ze som hnily a mam obe ruky lave, no ty davas...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
29. dubna • 16:21

Do skolky ma nasi vzali dopravou. Do skoly som sa autom nikdy nevozil.
A nehovor mi ze do skoly a skolky v kazdom vacsom meste nejde doprava - kedze kysnes v zapche, asi nebyvas v obci o 200 obyvateloch, ze. A ak je moja dedukcia spravna, odpoved je samozrejme ano, potom s tou hnilostou mas pravdu, si hnily.

Art Vandelay
29. dubna • 20:49

Ty si taky isty dilino ako tvoj Nick

sir
27. dubna • 17:29

Pravý komfort je automat plus vykonny benzin.....a MPV je od komfortu a pohodlnem cestovani ;) ...opravdu je uroven jizdy pak nekde jinde.

Hlinda
27. dubna • 21:23

Manuál také poskytne komfort. A s výkonným benzínem souhlasím, ale 2.0 je nic moc. 3,0l V6 by bylo lepší.

Art Vandelay
28. dubna • 9:04

V6 benzin je velky luxus na tuto dobu. Ja by som bral k tomu 240k benzinu este 60k elektromotor s 8kwh baterkou (dojazd ciste na elektriku 30km) to by bola aj skvela spotreba aj zabava.

mrazik
27. dubna • 10:22

Jo ta 1.5 EB by me taky zajimala, protoze aktualne drazdim Smaxe s 1.6EB. Je jasne, ze to nebude dalnicni expres, i kdyz ani tam neni brzda provozu, ale bude podstatne lehci nez nafta a lehci nez 2.0. No musime si pockat a pripadne osobne vyzkouset.

Tom
27. dubna • 7:35

Konecne normalni clanek o aute, ktere lide bezne kupuji a pouzivaji a bez srovnani s nemeckou konkurenci. Dekuji.

Zelí
27. dubna • 19:17

Ford má vývoj v německu, takže to je německé auto. Steně jako jižní kimovci, kteří taky mají vývoj v německu. Takže je to srovnání německých aut na místě.

Tom
28. dubna • 5:52

Mas pravdu a vitezem se stava Ford SMax, bylo to o chlup, vlastne o par litru v zavazadlobem prostoru. Neboj, priste zase vyhraje Shade :-). Jsem uprimne rad ze se tomuto clanek vyhnul.

Doporučujeme

Články odjinud