Nový Ford Ranger se ukáže již v Ženevě

Ranger vstoupí do další dekády ve výrazně modernizované podobě. V Evropě zatím výrazně neboduje, ale právě to chce Ford změnit.

V Americe se ukázal již dříve, ale prodávat se tam začne nejdříve za dva roky. Ve své evropské variantě se představí v Ženevě a do prodejů se zde dostane již v dubnu. Ranger se tradičně prodává na více než stovce světových trhů a rovněž nová generce bude sjíždět z pásů továrny v Thajsku. Modernizace přispěje k elegantnímu vzhledu, zvýšenému komfortu a nabídne nové výbavové prvky. Stávající Ford Ranger přitom patří k nejlepším a nejoblíbenějším pick-upům a o jeho kvalitách jsme se měli možnost přesvědčit v redakčním testu, jehož výsledky jsme publikovali na tomto místě.

Také nová generace bude nabízena s trojicí karosářských variant. Typickou zůstává i koncepce s tuhým žebřinovým rámem a rozměrnou ložnou plochou v zadní části. K dispozici bude dvoudvéřová verze Single Cab, prodloužená čtyřmístná RAP Cab a plně čtyřdvéřová Double Cab. Nový je systém druhé sady vzadu zavěšených bočních dvířek pro verzi RAP Cab, významně usnadňující přístup k zadním sedadlům. Buducí zákazníci budou moci vybírat z desítky odstínů laku včetně pěti nových barev: Highland Green, Wining Blue, Lagoon Blue, Copper Red a Desert Bronze.

Uvnitř nový Ranger nabídne řadu prvků, které u více méně užitkových aut nebývají často nijak obvyklé. Kromě automatické klimatizace do této skupiny patří též audioaparatura se vstupy a podporou MP3 či důmyslná soustava tlumicích materiálů potlačujících hluk od vozovky pronikající do prostoru posádky. Na počátku produkce budou k dispozici dva vznětové turbodiesely Ford Duratorq TDCi v objemových verzích 2,5 a 3,0 l. Kombinovány budou moci být s pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením či pětistupňovým „automatem“ a pohonem zadních, nebo všech kol. Slabší jednotka dosahuje výkonu 143 koní a točivého momentu 330 Nm, ta silnější pak disponuje 156 koňmi a 380 Nm točivého momentu. Obě motorové varianty mohou tahat přívěsy s homtností až 3 tuny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Ranger
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků