Nový Ford Ranger se ukáže již v Ženevě

Ranger vstoupí do další dekády ve výrazně modernizované podobě. V Evropě zatím výrazně neboduje, ale právě to chce Ford změnit.

V Americe se ukázal již dříve, ale prodávat se tam začne nejdříve za dva roky. Ve své evropské variantě se představí v Ženevě a do prodejů se zde dostane již v dubnu. Ranger se tradičně prodává na více než stovce světových trhů a rovněž nová generce bude sjíždět z pásů továrny v Thajsku. Modernizace přispěje k elegantnímu vzhledu, zvýšenému komfortu a nabídne nové výbavové prvky. Stávající Ford Ranger přitom patří k nejlepším a nejoblíbenějším pick-upům a o jeho kvalitách jsme se měli možnost přesvědčit v redakčním testu, jehož výsledky jsme publikovali na tomto místě.

Také nová generace bude nabízena s trojicí karosářských variant. Typickou zůstává i koncepce s tuhým žebřinovým rámem a rozměrnou ložnou plochou v zadní části. K dispozici bude dvoudvéřová verze Single Cab, prodloužená čtyřmístná RAP Cab a plně čtyřdvéřová Double Cab. Nový je systém druhé sady vzadu zavěšených bočních dvířek pro verzi RAP Cab, významně usnadňující přístup k zadním sedadlům. Buducí zákazníci budou moci vybírat z desítky odstínů laku včetně pěti nových barev: Highland Green, Wining Blue, Lagoon Blue, Copper Red a Desert Bronze.

Uvnitř nový Ranger nabídne řadu prvků, které u více méně užitkových aut nebývají často nijak obvyklé. Kromě automatické klimatizace do této skupiny patří též audioaparatura se vstupy a podporou MP3 či důmyslná soustava tlumicích materiálů potlačujících hluk od vozovky pronikající do prostoru posádky. Na počátku produkce budou k dispozici dva vznětové turbodiesely Ford Duratorq TDCi v objemových verzích 2,5 a 3,0 l. Kombinovány budou moci být s pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením či pětistupňovým „automatem“ a pohonem zadních, nebo všech kol. Slabší jednotka dosahuje výkonu 143 koní a točivého momentu 330 Nm, ta silnější pak disponuje 156 koňmi a 380 Nm točivého momentu. Obě motorové varianty mohou tahat přívěsy s homtností až 3 tuny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Ranger
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků