Nový Ford Ranger se představí ve Frankfurtu v evropské premiéře

Ještě před zahájením prodeje na konci roku 2015 se na frankfurtském autosalonu v evropské premiéře představí robustní a chytrý pick-up značky Ford, nový Ranger. Pyšní se výrazným designem, vyspělou technikou a vynikající hospodárností.

Vlajková loď řady, model Wildtrak vystavený ve Frankfurtu, posouvá řadu Ranger na novou úroveň. Má exkluzivní design exteriéru, unikátní provedení interiéru a novou charakteristickou barvu karoserie, oranžovou Pride.

„S úchvatnou novou verzí Wildtrak, která je vrcholem řady, přináší Ford Ranger zákazníkům nepřekonatelnou kombinaci pohonu čtyř kol, nezaměnitelného designu a prémiových funkcí, jako je systém SYNC 2,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Ranger je připraven na každou výzvu. Nabízí vynikající spotřebu paliva, tažnou sílu a nosnost, stejně jako bezkonkurenční brodivost.“

Současný Ford Ranger zaznamenal od příchodu na evropské trhy koncem roku 2011 rychlý nárůst prodejů. Celkový počet 21 600 vozů prodaných v roce 2014 na 20 tradičních evropských trzích Fordu** je více než dvojnásobkem oproti roku 2012. V prvních sedmi měsících roku 2015 se prodalo 14 900 Rangerů – to představuje v meziročním srovnání zvýšení o dalších 36 %. Ranger získal prestižní ocenění „International Pickup Award 2013“ (pick-up roku) a příští měsíc se bude ucházet o toto ocenění pro rok 2016.

Wildtrak – špičkový Ranger

Ranger Wildtrak se jako vrchol řady Ranger odlišuje od ostatních verzí unikátním tmavým provedením nové lichoběžníkové masky chladiče, která má metalickou šedou barvu a výrazné postranní nasávací otvory. Stejné barevné provedení zdobí kryty vnějších zrcátek, kliky dveří, boční ventilační otvory, ližiny na korbě i zadní světla. Designéři tak zdůraznili sportovní vzhled vozu.

Dalšími exkluzivními znaky nového Wildtraku jsou obdélníková mlhová světla, unikátní rám na korbě, leštěná 18palcová kola z lehké slitiny a výrazná grafika Wildtrak. To vše podtrhuje nepřehlédnutelná barva exteriéru, nová oranžová metalíza Pride.

Uvnitř je oranžová použita jako kontrastní barva, která modernímu interiéru dodává sportovní styl. Výrazná horizontální lišta, která se táhne od řidičových dveří až ke dveřím na straně spolujezdce, zdůrazňuje šířku prostoru pro cestující. Na palubní desce se nacházejí dva barevné digitální displeje i osmipalcová dotyková obrazovka. Měkčený horní díl palubní desky s oranžovými doplňky i tmavě chromované rámečky otvorů ventilační soustavy propůjčují kabině prémiový nádech.

Nový Wildtrak má také specifická sedadla, ozdobená výraznými grafickými prvky a oranžovým prošíváním. Kombinují v sobě robustnost, odolnost a sportovní pojetí. Sedadlo řidiče je elektricky seřiditelné v osmi směrech.

Vylepšené vznětové motory s vynikající spotřebou

Díky úspornějším pohonným jednotkám může nový Ranger nabídnout vynikající hodnoty spotřeby paliva. K hospodárnosti provozu přispívá rovněž technologie Auto-Start-Stop, upravený stálý převod a elektrický posilovač řízení (EPAS). Souhrnným výsledkem všech opatření je snížení spotřeby paliva o 17 procent.

Vylepšenou paletu vznětových motorů tvoří 2.2 TDCi ve variantách 96 a 118 kW (dosud 92 nebo 110 kW) a pětiválcový agregát 3.2 TDCi 147 kW. Na výběr je šestistupňová manuální i automatická převodovka, zákazníci mohou také vybírat mezi pohonem čtyř a dvou kol. Model Wildtrak má pohon čtyř kol sériově.

Výrazně nižší spotřeba paliva i emise CO2 jsou společné všem variantám nového Rangeru, ale motorizace 2.2 TDCi 118 kW se pyšní zvlášť příznivým výsledkem: 6,5 l/100 km a 171 g/km. Předchozí Ranger s ekvivalentním motorem přitom dosahoval hodnot 7,8 l/100 km a 206 g/km.

Ford Ranger si i nadále zachovává vynikající průchodnost terénem, která patří k nejlepším v dané kategorii. Bezkonkurenční brodivost 800 mm a světlá výška 230 mm jej předurčují ke snadnému zdolávání náročného terénu. Díky nájezdovým úhlům 28° vpředu a 25° vzadu se řidič Rangeru nemusí obávat ani překonávání strmých překážek.

Robustní, elektronicky řízená přídavná převodovka u modelů s pohonem čtyř kol umožňuje přepínat mezi pohonem dvou a čtyř kol i za jízdy – stačí stisknout tlačítko na středové konzole. Navíc může řidič zařadit redukovaný převod, který v obtížném terénu zajistí více hnací síly na kolech nebo vyšší brzdný moment při sjíždění prudkých svahů. Elektronická uzávěrka zadního diferenciálu pomáhá zlepšit trakci v náročných podmínkách. Ranger může tahat přívěsy o hmotnosti až 3500 kg.

Pokročilá konektivita i asistenční technologie

Nový Ranger přináší celý zástup špičkových technologií, které pomáhají řidiči zůstat v kontaktu s okolním světem a mít vůz za všech okolností plně pod kontrolou. Patří k nim například hlasově ovládaný komunikační a zábavní systém Ford SYNC 2 s 8palcovou dotykovou obrazovkou.

Nabídku asistenčních technologií tvoří systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, přední a zadní parkovací asistent, zadní parkovací kamera a standardně dodávaný elektronický stabilizační systém s funkcí ochrany proti převrácení a stabilizací přívěsu.

K dalším chytrým technologiím nového Rangeru patří:

  • Asistent pro rozjezd do svahu – usnadňuje rozjezdy v kopci směrem vpřed i vzad
  • Asistent sjíždění svahů – pomocí regulace prokluzu kol udržuje konstantní rychlost při sjíždění prudkých kopců
  • Funkce adaptace na aktuální zatížení – upravuje zásahy stabilizačního systému v závislosti na zatížení vozu
  • Brzdový asistent, – zvýší tlak v brzdové soustavě, když je při rychlém sešlápnutí pedálu zapotřebí větší brzdná síla.
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků