Nový Ford Ranger: odolnější, výkonnější, elegantnější a úspornější!

Společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. uvádí na český trh novou verzi oblíbeného terénního pick-upu Ford Ranger, aktuálně nejprodávanějšího vozu svého v segmentu v Evropě i v ČR.

Nový Ford Ranger přichází s novým, modernějším vzhledem přední části vozu a také s karosářskou úpravou v zadní části:

Vyšší bočnice zdůrazňují optickou mohutnost nového Rangeru, současně však vytvářejí více prostoru pro náklad. Rozměrné světlomety, velká vnější zpětná zrcátka a robustní lemy blatníků sjednocují vzhled všech nabízených provedení a pomáhají zdůraznit agresivně sportovní vzezření Rangeru.  Luxusní verze  Wildtrak pak rozvíjí vzhled Rangeru ještě dále za pomoci jedinečného barevného předělu na přední části. Designéři zde vytvořili zvýrazňující linii, s níž kontrastuje spodní mřížka. Stejný barevný odstín byl použit rovněž na vnějších zpětných zrcátkách, klikách dveří a bočních ventilačních otvorech. Od ostatních verzí se Wildtrak liší také osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, střešním nosičem a exkluzivními emblémy Wildtrak.

Komfort na úrovni osobního vozu

Interiér nového Rangeru byl zcela přepracován, takže se teď ještě více blíží vnitřnímu prostředí moderního osobního vozu, zůstala mu ale potřebná robustnost. Vrcholem nabídky je znovu interiér verze  Wildtrak odrážející sportovní vzezření exteriéru. Sedadla jsou potažená kombinací kůže a tkaniny s ventilovanými sekcemi, inspirované sportovním oblečením. Poskytují dobré vedení těla a z toho pramenící jistotu i v náročném terénu. Kontrastní prošívání a diskrétní proužek v nezaměnitelném oranžovém odstínu Wildtrak akcentují prémiovou atmosféru interiéru.

Na druhé řadě sedadel verze Double Cab se pohodlně usadí tři dospělí cestující, kteří se mohou těšit na dostatek prostoru v příčném i podélném směru.

Hluboká schránka ve středové konzole pojme až šest plechovek chlazeného nápoje, zatímco schránka v palubní desce je dost velká na to, aby se do ní vešel i přenosný počítač o úhlopříčce 16 palců. Nechybí ani dostatek menších přihrádek pro odložení mobilních telefonů či jiných drobných předmětů.

Vyšší výkon, nižší spotřeba

Zájemci o nový Ford Ranger mohou volit mezi dvěma vyspělými zážehovými motory Ford Duratorq TDCi se vstřikováním common-rail, které spolupracují s novými šestistupňovými převodovkami.

Vylepšenou paletu vznětových motorů tvoří 2.2 TDCi ve variantách 96 a 118 kW (dosud 92 nebo 110 kW) a pětiválcový agregát 3.2 TDCi 147 kW. Na výběr je šestistupňová manuální i automatická převodovka a pro český trh se nový Ranger dodává výhradně s pohonem 4x4.

Výrazně nižší spotřeba paliva i emise CO2 jsou společné všem variantám nového Rangeru, ale motorizace 2.2 TDCi se pyšní zvlášť příznivým výsledkem: 6,5 l/100 km a 171 g/km.

Nová šestistupňová samočinná převodovka nabízí dva jízdní režimy. „Normal“ je přizpůsobený pro maximální cestovní komfort a co nejnižší spotřebu. Přesunutím páky do polohy „Performance“ aktivuje řidič dynamičtější režim, v němž převodovka řadí později a umožní také ruční volbu rychlostních stupňů pohybem volicí páky dopředu (podřazování) nebo dozadu (odřazování).

Vyspělá bezpečnostní výbava

Stejně jako všechny soudobé produkty značky Ford je i Ranger zkonstruován tak, aby zajistil cestujícím nejvyšší možnou úroveň ochrany. Bezpečnostní struktura je tvořena karoserií se značným podílem vysokopevnostních ocelí a novým rámem, který pohlcuje energii kolize. Předtím, než poslali proti překážce první prototyp, vykonali vývojáři Fordu více než 9000 virtuálních bariérových testů za pomoci nejmodernějších počítačových technologií.

Ranger však disponuje také mnoha technologiemi aktivní bezpečnosti, které pomáhají nehodám předcházet. Klíčovým prvkem je zde elektronický stabilizační program ESP, jenž v sobě zahrnuje řadu specializovaných elektronických systémů, včetně toho, který dokáže „zklidnit“ připojený přívěs. Při vývoji nového Rangeru přihlížel Ford také k bezpečnosti chodců. Výsledkem je pět hvězdiček Euro NCAP, tedy nejvyšší možné hodnocení aktivní i pasivní bezpečnosti. Ranger je prvním a dodnes jediným modelem ve své kategorii, který od této nezávislé autority hodnotící bezpečnost automobilů obdržel maximální možný počet hvězdiček.

Terénní dobrodruh

Nově upravený podvozek Fordu Ranger přináší do segmentu pick-upů komfort srovnatelný s osobními automobily, menší ovládací síly, preciznější ovladatelnost a lepší jízdní stabilitu. I přes velký rozvor náprav má vůz poloměr otáčení dost malý na to, aby se s ním snadno manévrovalo a parkovalo v úzkých ulicích evropských měst.

K lepší průchodnosti volným terénem přispěl tužší žebřinový rám, zvýšení světlé výšky až na 230 mm a strategické umístění komponentů hnací soustavy nad podélné nosníky rámu, aby nemohlo dojít k jejich poškození při kontaktu s povrchem. Ranger se pyšní také působivou schopností překonávat vodní toky – hodnota brodivosti až 800 mm patří mezi srovnatelnými pick-upy k nejlepším.

Všechny model jsou osazeny osvědčenou elektronicky ovládanou přídavnou převodovkou, která umožňuje řidiči kdykoli za jízdy do rychlosti 120 km/h přepínat mezi režimy 4x2 a 4x4 ovladačem na středové konzole mezi sedadly. Je-li zapotřebí více točivého momentu nebo naopak silnější brzdný moment motoru při sjíždění klesání s plně zatíženým vozem, je v záloze ještě redukovaný převod. V průchodu náročným terénem pomáhá i elektronická závěra zadního diferenciálu, na přání je možno mít i klasickou mechanickou uzávěrku.

V opravdu náročném terénu zvýší řídící elektronika odpor plynového pedálu a sníží jeho citlivost, aby zabránila neúmyslné akceleraci v důsledku nekontrolovaných pohybů chodidla při přejezdu velkých nerovností. Prudké sjezdy pak řidiči pomůže zvládnout automatický Asistent pro sjezd, který udržuje konstantní rychlost a dovoluje řidiči soustředit se na práci s volantem.

Dalším oborem, v němž nový Ford Ranger předčí své konkurenty, je jeho schopnost překonat brody až do výšky vodního sloupce 800 mm a také táhnout převěs o celkové hmotnosti až 3500 kg. To žádný jiný v Evropě prodávaný terénní pick-up nedokáže.

Skvělá konektivita a bezpečnostní systémy

Nový Ford Ranger je vybaven systémem SYNC 2, který umožňuje řidiči i členům posádky připojit jejich mobilní zařízení k systémům vozu a přehrávat si třeba hudbu ze svého iPhonu. Stejně tak umožňuje SYNC 2 hlasové ovládání mnoha funkcí vozu, od nastavení teploty interiéru přes zadání cíle v navigaci až po vytáčení čísel z mobilního telefonu bez dotyku řidičovy ruky.

Kromě toho je nový Ford Ranger vybaven spoustou elektronických bezpečnostních systémů, jako je např. automatická výstraha (či korekce) při opuštění jízdního pruhu, čtení dopravních značek, couvací kamera, asistent pro rozjíždění do kopce, systém hlídající řidičovu bdělost, atd.

Na českém trhu se nový Ford Ranger prodává ve verzích výbavy XL, XLT, Limited a Wildtrak, a to jako dvoumístný Single Cab, 2+2místný Super Cab a pětimístný Double Cab.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků