Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: První tabulkový duel

34 komentářů

Thomas de Balder
28. ledna • 13:32
Mirek
7. října • 6:09

Pane Červenko, divím se, že Vás při výšce 1,79 cm vůbec pustí za volant. A ta opěrka nohy, ta Vám při této vaší výšce může být celkem ukradená, stejně na ni nedosáhnete.

sac
7. října • 14:17

Pan je asi basketbalista ? 179 cm je viac ako priemerna vyska Europana.

Mirek
7. října • 18:21

Jenže on to dovedl k dokonalosti, když neměří ani dva cm na výšky, vždyť podběhne pod zavřenými dveřmi.

Robin
6. října • 18:24

Prej Passat je jina liga ... bože kterej zoufalec to tady mohl napsat :-D :-D Mozna je ale kdyztak nižší liga! Passat ve srovnání s Mondeem vzdycky byl a je totálně strohá krabice na 4 kolech, bez špetky nápadu, emocí, s nudným podvozkem. Můžu srovnávat z vlastní zkušenosti a zkušenosti známích v okolí ..... co se týče kvality interiéru - Mondea klidne i po ctvrt milionu najetych km interier jak nový, spičkové jízdní vlastnosti po vsech stránkach - passat se nechyta. Spolehlivost .... co muzu rict ja a znamí, tak jednoznačně Mondeo. Samozrejme mluvim o predchozích generacích od cca roku 1998 do ted. Passat je urcite dobry auto, ale v zadnym pripade neni lepsi nez Mondeo a uz vubec ne rozdílem třídy. Můj názor je takový, že tyto auta vdycky byla a jsou velice vyrovnana po skoro vsech strankach a záleží jen na vkusu kazyho jedince co se mu libi, ktere parametry jsou pro nej dulezite.... a pak neudela chybu ani s jednim.Podle mě je Passat dobrej jako sluzebak, pokud jen clovek potrebuje prepravit z A do B a nic jinyho ho nezajima. Nebo pro nejakyho postaršího strejčka na podobny presuny.
Ale pokud člověk (jako já, řidič který si řízení auta užívá) chce od auta aby vyzarovalo nejaky emoce uz od pohledu, nejakej nápad v designu, trochu sportovnejsi, agresivnejsi vzhled, aby jizda s ním byla zazitek, zabava ... tak rozhodne Mondeo.

Sparrow 75
6. října • 23:30

Každopádně jízdne bylo vždycky Mondeo oproti pašíkovi o minimálně třídu výše.

Tom
7. října • 9:13

Subjektivne nebo objektivne? Ano, mondeo bylo vzdycky tvrdsi, ale to je otazka nastaveni. Staci sepodvat napr. na testy dle VDA, ktere dela treba Auto Motor Sport, kde uctivany Focus nezazaril ani v jedne discipline a predbehla ho i alfa a treba golf (nepr jizda v kruhu).Kdyz porovnam sveho pasika B5.5 s lichobeznikem vpredu, tak mondeo ma pouze Mc Pherson, vzadu ma oboji multilink. Ja mam navic torsen. Takze diky tomu muze pasik mit mekci naladeni podvozku, aniz by hure sedel.Kdy bude konecne to slibovane mondeo v 4x4?

kamilo
20. října • 19:16

S napravou Passata B5 (rovnaku ako ma B5.5, a aj prvý superb) som mal tu česť, dookola postupne meniť všetky silentbloky a čapy na nej, myslim že poruchovejšia náprava ani neexistuje - opýtaj sa u mechanikov ...

John
6. října • 15:19

Starsie Mondeo nedosahuje co sa tyka interieru kvalit Passata. Pristrojova doska je hrackarska a grafika je uboha. Motory Mondea to je kapitola sama o sebe.B-]

wha
4. listopadu • 17:13

:-D:-D napíše někdo kdo v životě neseděl ani nejel v mondeu...takový nesmysl by jinak nemohl napsat ;-)

Lukáš
6. října • 12:52

Jezdil jsem v Mondeu 4 roky a nedám na něj dopustit. Jediné, co mi chybělo a v čem jsem vzpomínla na své předchozí Oktávie je otvor pro lyže v zadních sedadlech. Na fotografii nového Mondea kombi to vypadá, že tam tento otvor je, i když vypadá docela malý. Zajímalo by mě, jak to vypadá u liftbacku, je tam také otvor pro lyže?
Jinak obě auta jsou krásná a myslím, že výběr bude spíš subjektivním rozhodováním budoucího majitele, kterou značku má raději.

bubulak
8. října • 15:27

Taky mám Mondeo aktuální generace a spokojenost. Ale dneska jsem byl prolézt to nové a musím říct, že mi to nepřijde jako posun k lepšímu ani po stránce interiéru ani exteriéru. Ta přední rozcabená tlama i ostatní linie karoserie jsou dost humpolácké, elegance žádná... Ale to není nic proti interiéru, to je prostě čistá Čína. Ani současný interiér není IMHO nic moc, ale dá se s tím žít. To co tam dali teď, po dvou letech čekání, to je opravdu ostuda. Čím začít? Úplně naprd je v první řadě posez. Já mám rád auta s trošku vyšším posezem a rád vidím na kapotu, což současné Mondeo splňovalo. U nového je hrana kapoty přilehlá k přednímu sklu o dost výše, takže vůbec nevidíš dopředu, kde auto vpředu začíná. Středový tunel je jak z traktoru, mnohem robustnější, než v aktuální generaci. Pod ovladačem klimatizace byl dřív popelník a pod tím ještě kus vybrání na blbosti. Místo toho je nyní ze tří stran vybraný, ale kloudně nepřístupný prostor, který je dobrý akorát tak k tomu, aby z něj v zatáčcce něco vypadlo pod pedály. Ta kulatá tlačítka ovladače radia a klimy, to si snad dělají srandu, to je tak Peugeot z 90 let. Display je sice velký a dotykový, ale odezva asi jako u mojí první čínské navigace před 10 lety - i zvuky jsou dost podobné.Jedním slovem zklamání - jak se současná generace povedla, tak tohle je skutečná ostuda. Jo a průvlak na lyže to má (i kombi). Asi takovej, že se tam vejdou tak jedny, s bídou dvoje.

Zelí
6. října • 13:22

Musíš si uvědomit, že ford je původem skot a šetření ja charakteristikou značky. Takže úspora za díru na lyže, u předchozí verze nedělený zadní sedák ...... to je ford standard.
Jinak srovnávat se ty auta dají, ale když položíš komplexní nabídku všech motorů, převodovek, výbav tak zjistíš, že ford je velmi úzká podmnožina passatu. Tím pádem to jsou nesrovnatelná auta. Jedinou srovnatelnou nabídku má Opel v insignii. Jinak nikdo.

homer
6. října • 20:01

to je marný házíš perly sviním, maj z toho oválu pocit že v každym fordu je kus mustanga

martin
8. října • 14:59

Tak ako kazdy majitel passatu si lepi Rko na zadok.. Magori su na kazdej strane, nemate si co vycitat. Aj VW aj ford setria tak ako vsetky automobilky.. snad si nemyslite ze vas oblubeny vw nesetri a pouziva iba kvalitne materialy..

Antiautomat
6. října • 14:20

Setri sa vsade, ale VW ma v jednom prvenstvo: setri tam, kde je to najmenej vhodne. Rozumej motor. Koncern momentalne nedisponuje do tohoto auta ani jednym benzinakom, ktoremu by som veril. Presnejsie material.

M!
6. října • 11:33

No subjektivně řekl bych, že Passat je jiná liga než Mondeo. Když opominu cenu, která je u Passatu asi vyšší, tak technicky i designově se Mondeo nechytá. I když ani v jednom autě jsem ještě nejel.;-)

q
7. října • 13:19

pasat je v prvom rade hnusny. mondeo tiez, ale aspon sa na to da pozerat

Kevil
6. října • 13:02

Obě auta si jsou dost podobná. Nový Passat jsem měl půjčený na 14 dní, připadal jsem si ale, že sedím v krabičce od sardinek. Dveře, a tedy ochrana před bočním nárazem, se mi zdály o dost lehčí. Je také nutné si zvyknout na trochu nelogické ovládání informačního systému (Němci...), který například na rozdíl od Mondea indikuje změny teploty (námraza) jen bílou barvou, Mondeo žlutě a červeně. Passat má také hroznou couvací kameru, malá citlivost a nevhodné provedení, které ji nechrání před nečistotou. Mám Mondeo Eco Boost 1.6 benzín kombi (160 HP/118 kW) a nedám na něj dopustit. Spotřeba při jízdě na dálnici 130 km/h na tempomat je 6,8 l/100 km (Praha Prostějov a zpět), při rychlosti 160 km/h pak 10 l/100 km. Skvělé jízdní vlastnost a velký zavazadlový prostor.

Kuzelka
30. srpna • 10:23

Potvrzuji, mám taky mondeo 1,6 benzin r.v.2012 a svezení je v něm výborné. Ovšem do doby když máš najeto 120tis.km a méně. Pak začínají problémy s motorem, který na to nemá a to nejsem žádná surikata. Měl jsem nyní možnost dva různé víkendy porovnávat obě auta ve stejné specifikaci a když pominu interiér, na který můžeme mít rozdílné názory dle svých priorit, pak pašík jasně vedl po motorické stránce včetně převodovky a mondeo se oproti předchozí generaci, kterou nyní jezdím značně zhoršilo v podvozku. Ten jsem doposud všem presentoval jako etalon kvality a pohodlí. Bohužel-kde ty loňské sněhy jsou??? Takže závěr - jasný Passat i když souhlasím, že se v něm ztrácí osobitost a je značně strohý. Pokud by ve Wolsburgu popřemýšleli nad nastavením tuhosti podvozku, tak v současné době by byla volba jednoznačná.

Kejbl
6. října • 21:26

Nový Passat jsi mít půjčený na 14 dní nemohl, leda by ses jmenoval Winterkorn. S tím běž oblbovat prosťáčky. ;-)

7. října • 8:28

No a neni tohle mondeo to co jezdi uz nejakou fobu v usa? Tam jsem s tim jezdil celkem dlouho a bylo to ok, ale nic vic. Podle me s tim prisli do eu desne pozde, ten exterier je out.

Kejbl
7. října • 10:33

Nemluvím o Mondeu, ale o Passatu. Mondeo jezdí v USA už dva roky, takže s ním jezdil už kde, kdo. Exteriér nového Mondea je evolucí starého Mondea, tak jako je design nového Passatu evolucí starého Passatu. Očekávat nějaké skopičiny třeba po vzoru Korejců nebo Francouzů, kteří každou generaci totálně překopou je u Fordu nebo VW nesmysl.

vanos
6. října • 14:56

Torzni tuhost
Passat B8: 30 000 Nm/stupen
http://www.netplate.net/download/VW%20-%20Passat%... ... Mondeo/Fusion: 1110 kNM/rad (cca 19 400 NM/stupen)
http://www.netplate.net/download/autosteel.org%20... ... Jinak vzhledem k tomu, ze Passat si zatim jeste neodbyl svou novinarskou prezentaci a zastupci nemeckych medii byly pripusteni jen na sedadlo spolujezdce, nezni tech tvych udajnych 14 dni stravenych za volantem prilis hodnoverne. ;-)

MuVo
6. října • 16:54

1. No, je mozne, ze je vazeny manazer vo VW vo Wolfsburgu a to auto na 14 dni dostal pocas dovolenky otestovat.
2. Alebo, ze strasne keca.Kazdy si uz musi zvazit, k comu sa prikloni, ja hlasujem za volbu 2 B-]

Mirek
7. října • 18:18

Nevím, jestli nemám prasknout smíchy, vážený manažer VW a jezdí Mondeem 1,6 EB, to je pěkné kombinace. Ještěže to nemyslíš vážně. :-D

Zdeněk
6. října • 12:24

Dobrý den, musím říci, že Váš názor je opravdu subjektivní, já jsem měl možnost porovnávat, byl jsem zatížený na VW, vždy mi vadila strohost interiéru a tvrdost a poruchovost podvozků, jedno VW T5 vlastním, měl jsem i Passata a nakonec jsem pro manželku pořídil Mondeo kombi 09 rok výroby 2.0 TDCI, a musím smeknout. Nedám na to auto dopustit, motor bez problémů, oproti Passatu špičkový podvozek, výbava , za kterou bych si musel u Passatu hodně připlácet, po všech stránkách bych řekl minimálně srovnatelný auto, v mnoha ohledech i lepší za rozumnější peníze. Spotřeba 6,5 - 7 L nafty po městě a ten kufr, troufám si říct asi největší. Prostě maximálně pohodlné a bezpečné auto i vzhledem ke stavu našich silnic.

M!
6. října • 13:32

No porovnával jsem aktuální auta které byly v článku, ne historii.

Petr
6. října • 23:21

tak co jste to kafral, když s žádným autem nemáte zkušenost, rozepište se, co vám připadá jako jiná lida, konkrétně, ať vidíme co vypotíte

Zdeněk
6. října • 15:09

OK, bohužel historie se opakuje. Tím netvrdím, že Passat je špatný, jenom mi přišlo mírně nefér tvrdit, že Passat je oproti Mondeu trochu jiná liga, nebo že se snad nedají srovnávat.

M!
6. října • 22:24

Určitě se srovnávat dají. Faktem ale je, že Passat nastavuje parametry dané třídy (stejně jako golf) a ostatní se jenom dotahují. Prodeje tomu navíc odpovídají. U tohoto modelu to nebude jinak.
Nicméně i v historii pokud jsem jezdil Passatem nebo Mondeem, prostě Passat byl dále než Mondeo (muj subj názor, no flame)
Jak někdo psal v diskusi, šíři modelů může konkurovat maximálně Opel. Mondeo pokrývá hodně slabou část. Myslím tím kombinaci motorů, AT, 4x4.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
7. října • 7:57

Passat nastavuje parametry dane tridy? Jaké tridy a z jakého důvodu? Cely koncern vzešel z toho, ze ukradli plany Trabanta a po celou historii jen nedokonale kopiruji jine automobilky. Proc by zrovna takova automobilka mela urcovat parametry dane tridy? Ano dari se jim prodavat to nezpochybnuji, ale historicky mylniky automobilismu vzdy vytvarely jine znacky. Reklama a PR nikdy nedozene historii!

Robert
15. října • 17:27

Přesně jak říká Tom! Celý koncern vzešel z kopirovaní a nápadů jinych, viz také motor TDi díky kterému se VW tak oblíbil. Ale jinak VW nikdy nic nedokazal, a jak píše Tom...,mylníky automobilismu, a prostě různé inovace a důležité věci byli u jinych značek, i u Fordu právě.
A taky nevím v čem by mohl Passat tak nastavovat parametry třídy :-D Design postupně cimdal ubožejší, jak exterier tak interier, zadnej extra podvozek atd atd. Mondeo je premiant třídy co se týče prostornosti a skvělých jízdních vlastností a celkově vyvážené auto. Každý ví, že třeba právě Fordy jsou ve všech třídách, dá se říct, etalony jízdních vlastností (nerikam ze nejsou auta jeste s lepšímy ale VW rozhodně ne, a BMW je zas cenově jinde)

zez
25. října • 19:08

Mylník od slova mýlit se? Radši už nic nepište, jste směšní.

Doporučujeme

Články odjinud