Kapitoly článku:
Ceny a výbavy
|
2,0 Duratec |
1,8 TDCi 100 k |
1,8 TDCi 125 k |
2,0 TDCi |
Core |
844 990 |
844 990 |
x |
x |
Trend |
885 990 |
x |
945 990 |
980 990 |
Ghia |
935 990 |
x |
995 990 |
1 030 990 |
Výbava CORE mj. obsahuje - přední a zadní nárazník v barvě vozu, boční ochranné lišty v barvě vozu, chromované kliky dvdří, vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná s bočními ukazateli, střešní úchyty, přední mlhovky, zadní stěrač s cyklovačem, palubní počítač, dig. hodiny, přední a zadní okna v el., zadní výklopné okénka, manuální klimatizace, airbag řidiče, spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, stropní airbag, ABS s EBD, centrální zamykání na DO, sedadlo řidiče výškově stavitelné, příprava pro rádio, ocelová kola 6,5x16",
Výbava TREND navíc obsahuje - zadní výklopné okénka el. ovládaná, rukojeť ruční brzy potažená kůží, volant potaženy kůží, duální automatická klimatizace, rádio 500C a 10 repro,
Výbava GHIA navíc obsahuje - vyhřívané čelní sklo a vyhřívané trysky ostřikovačů, automatické stěrače s dešťovým senzorem a automatickou aktivací světlomtů při snížené viditelnosti, přední a zadní okna v el. s funkcí proti sevření, sedadlo řidiče výškově stavitelné s bederní opěrkou, tempomat, kola z lehké slitiny 6,5x16", sada pro lepší viditelnost
Tip: kompletní ceník vč. příplatkové výbavy si můžete stáhnout ve formátu PDF zde (230 kB)
Technické zajímavosti a řešení
Adaptivní tempomat ACC varující na překážky před vozem
ACC je vylepšený tempomat, který pomáhá udržovat nastavenou rychlost jízdy. Pokud ACC zjistí, že je v určité přesně definované vzdálenosti před vozem jiný vůz (nebo podobná překážka), vůz automaticky zpomalí a udržuje nastavenou vzdálenost. Pokud se pak silnice uvolní, systém samočinně zrychlí na původní nastavenou rychlost. Systém výstrahy navíc vizuálně i zvukem upozorní na to, že vůz se příliš přiblížili k vpředu jedoucímu automobilu. Tento výstražný systém také zvýší tlak v brzdách, aby zvýšil efektivitu elektronického brzdového asistenta a zkrátil brzdnou vzdálenost.
Nový systém ACC funguje jako pokročilý systém pomáhající řidiči, který řidiče podporuje ve třech krocích:
- Pokud je vozovka volná, systém nijak nezasahuje, nevydává žádné výstražné signály. ACC udržuje stálou rychlost vozu nastavenou řidičem.
- První fáze pomoci: Vzdálenost od vpředu jedoucích vozů se sníží nebo radarové snímače zjistí překážku. ACC „přivře plyn“ a nechá vůz zpomalit. Vůz řízený ACC udržuje neměnný pevně daný časový odstup (lze převést na vzdálenost při konkrétní rychlosti). Při tom může docházet ke zrychlování na rychlost nastavenou původně na tempomatu, nebo ke zpomalování (se zpomalením max. cca +/-3 m/s²), které je velmi mírné a odpovídá běžnému způsobu jízdy v koloně. Poznámka: Nejvyšší možné zpomalení při tzv. panickém brždění je přibližně třikrát vyšší (přibližně 9,81 m/s²).
- Pokud se radarovými snímači kontrolovaný odstup mezi vozy zmenší pod kritickou mez, objeví se na přístrojové desce varování: „Příliš malý odstup od vozu jedoucího vpředu!“ a může se ozvat zvuková signalizace. Navíc (řidič si toho obvykle ani obvykle ani nevšimne) dojde k mírnému zvýšení tlaku v brzdové soustavě a posilovači řízení, aby bylo dosaženo maximálního a rychlého účinku brzd, pokud se řidič rozhodne brzdit. Při brždění je tedy soustava plně natlakovaná a připravená podat maximální brzdný výkon. Nový asistent výstražných blikačů Ford přitom varuje řidiče vzadu jedoucích vozů rozsvícením výstražných blikačů.
ACC se systémem varování FA (Forward Alert) funguje v rozmezí rychlostí 30 - 180 km/h. Systém varuje zvukovými i vizuálními signály v situacích, kdy hrozí srážka s vozem jedoucím vpředu.
I pokud není aktivován systém ACC, funguje trvale v pozadí systém zmírnění následků kolize bržděním (CMbB), který zasáhne středně intenzivním bržděním jen pokud je jasné, že ke srážce dojde.
Interaktivní řízení dynamiky IVDC s plynule regulovanými tlumiči pérování CCD
Plynule řízený adaptivní systém tlumení reguluje boční náklon a stáčení vozu díky nepřetržitému sledování pohybů. Charakteristika tlumičů pérování se reguluje každé dvě desetiny sekundy. Řidič si může vybrat ze tří nabízených charakteristik podvozku: Sportovní, normální a komfortní. IVDC sleduje vozovku a chování vozu a podle aktuálních podmínek automaticky nastaví režim „Sport“ bránící přílišnému naklánění a smýkání vozu. To současně znamená, že na kvalitních vozovkách nový model Galaxy využívá pouze jemného tlumení pro komfortní jízdu. V zatáčkách ale systém automaticky přitvrdí odpružení, aby zajistil optimální chování. Vše probíhá zcela samočinně.
Pokud je vůz objednán s IVDC, je dodán i s asistentem pro rozjezd do kopce HLA. Tento systém využívá brzdovou soustavu k tomu, aby se vůz při rozjezdu do kopce nezačal pohybovat dozadu.
Souhrnně lze říct, že IVDC s CCD a HLA zlepšuje komfort a bezpečnost díky zlepšené úrovni ovladatelnosti a stability a kratší brzdné vzdálenosti.
Systém FFS (FoldFlatSystem) pro stavebnicové uspořádání a variabilitu
FFS slouží ke snadné přeměně sedadel ve 2. a 3. řadě na rovnou ložnou plochu, aniž je třeba sedadla demontovat a uložit mimo vůz. Pasažéři potom mohou cestovat plně naloženi do místa určení a stále mají k dispozici všech sedm sedadel pro návrat. V souhrnu FFS umožňuje až 32 různých kombinací sedadel. Systém „sklop a posuň“ zajišťuje snadný přístup mezi 2. a 3. řadu sedadel. Uspořádání sedadel ve druhé řadě lze snadno měnit pouze jedinou operací. Třetí řada sedadel vyžaduje jen jednoduchý dvoufázový pohyb.
Na rozdíl od modelu první generace je nastavení sedadel ve druhé řadě větší o 50 mm a ve třetí řadě o 60 mm. Tím je interiér více přístupný pro cestující nebo zavazadla. V porovnání s druhou řadou sedadel u předchozího modelu je u nového Galaxy volný prostor pro hlavu větší o 59 mm (1022 proti 963 mm) a volný prostor pro hlavu vzadu je větší o 24 mm. Podobně jako u modelu S-MAX se i Galaxy vyznačuje zvětšením vzdálenosti od paty ke vztažnému bodu kyčelního kloubu (poloha kyčle cestujícího) o 64 mm (380 mm proti 316 mm).
Třetí řada sedadel u nového Galaxy rovněž nabízí několik výhod, pokud se jedná o vnitřní prostornost, včetně zvětšení volného prostoru pro hlavu směrem do boku o 66 mm, zvětšení prostoru pro ramena o 180 mm a prostoru pro nohy o 33 mm. Dokonce i ve sklopené poloze poskytuje třetí řada více volného prostoru pro hlavu směrem dozadu než předchozí generace.
Rovná, ale mírně skloněná podlaha dovoluje umístit druhou řadu sedadel výše než první, a třetí řadu výše než druhou. Tím vzniká efekt divadelního hlediště, který cestujícím vzadu zaručuje dobrý výhled přes čelní sklo.
HMI - Rozhraní člověk-stroj
U nového Galaxy zjednodušil ovládání vozidla a informačních systémů řízení. Dvě soupravy spínačů na volantu v kombinaci s centrálním displejem sdruženého přístroje tvoří základ HMI.
HMI je standardem u všech modelů Galaxy. Obsluha je jednoduchá a intuitivní. Řídí se přesně danými, přímočarými a logickými pravidly, pro optimalizaci součinnosti řidiče a systémů zajišťujících komfort a zábavu. Galaxy je rovněž vybavený nově vyvinutým signalizačním systémem, který rozděluje výstražné zvuku do kategorií podle jejich účelu a umožňuje řidiči větší kontrolu nad vydávanými zvukovými výstrahami.
Kromě standardních funkcí, jako je běžný cestovní počítač, poskytující informace o spotřebě paliva a rychlosti, HMI řidiči umožňuje zvolit individuální nastavení. Systém usnadňuje řízený dialog mezi řidičem a různými podpůrnými systémy – rádiem, navigačním systémem, tempomatem a mobilním telefonem. Důležité funkce jsou zobrazovány na sdruženém přístroji a jsou snadno čitelné a použitelné. Některé funkce, například nastavení hodin a volba jazyka na displeji a přístroji lze ovládat také z volantu.