Nový Ford Focus RS: první oficiální foto a info

Spekulace okolo příchodu nového Fordu Focus RS začaly v posledních dnech značně nabírat na obrátkách. Když médii problesklo několik renderů, zobrazujících podobu vozu, doplněnou o pár kusých informací, považovali to mnozí za vtípek znuděného studenta. Ford ale nenechal veřejnost dlouho na pochybách a do světa vypustil první sadu fotografií a něco málo z napjatě očekávaných specifikací.

První dva oficiální snímky nejsou zrovna typickými katalogovými obrázky, ale spíše „oficiálními špionážními fotografiemi”. Zobrazují totiž ještě maskovaný vůz při testech na Nordschleife. Podobných obrázků jsme měli možnost vidět již několik, byť ne takto kvalitních, nicméně Ford k nim přidává dvě velmi podstatné informace - pod kapotou novinky se objeví znovu přeplňovaný pětiválec od Volva, tentokrát s výkonem přes 280 koní. Ten bude putovat na kola přední nápravy, mezi nimiž si najde místo speciální diferenciál s omezenou svorností. Řešení tedy bude podobné tomu použitému u Focusu RS první generace, který dnes patří mezi legendy ostrých kompaktů. Definitivně tak padají spekulace o použití náhonu na všechna kola, které se sice již dříve jevilo jako nepravděpodobné, ale nikoli nemožné.

Oficiální premiéra vozu se podle očekávání odehraje již zanedlouho na londýnské motorshow. Do prodeje by se pak nový Focus RS měl dostat začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Focus RS

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků