Nový Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní

  • Nový Ford Focus RS je poháněn speciálně zkonstruovaným motorem 2.3 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 koní)
  • Sportovní hatchback se představí světu v dynamické premiéře na Festivalu rychlosti v Goodwoodu; za jeho volant usedne Ken Block
  • Ve výbavě vozu nechybějí pokročilé technologie jako pohon všech kol Ford Performance s dynamickým přesměrováváním točivého momentu, přepínatelné jízdní režimy včetně speciálního Drift Mode nebo systém Launch Control
  • Focus RS je jedním z dvanácti nových sportovních modelů, které Ford uvede na trh do roku 2020

/V Praze, 25. června 2015/ - Ford dnes oznámil, že nový sportovní hatchback Focus RS bude dosahovat nejvyššího výkonu 257 kW (350 koní). Model vyvinutý oddělením Ford Performance je poháněn speciální verzí nového motoru 2.3 EcoBoost, který debutoval v novém Mustangu.

Nový Ford Focus RS předvede veřejnosti svůj dynamický potenciál na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Za jeho volant při této příležitosti usedne Ken Block, závodník a hvězda videosérie Gymkhana.

„Slíbili jsme příznivcům rychlých automobilů opravdový sportovní stroj a přesně takový jim také nabídneme, o čemž svědčí i hodnota nejvyššího výkonu,“ řekl Dave Pericak, ředitel Ford Performance. „Díky strhující dynamice a inovativní technice se nový Focus RS může směle měřit se sportovními modely renomovaných značek.“

Ve Focusu RS bude debutovat nový pohon všech kol Ford Performance s dynamickým přesměrováváním točivého momentu. Tento inovativní systém zajišťuje mimořádnou úroveň trakce a přilnavosti v kombinaci s nevídanou agilitou.

Focus RS je první model řady Ford RS s přepínatelnými jízdními režimy. Jedním z nich je Drift Mode umožňující jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem. Focus RS má rovněž tzv. Launch Control, funkci zajišťující co nejrychlejší rozjezd z místa.

Speciální motor EcoBoost

Nový motor 2.3 EcoBoost sdílí základní konstrukci s celohliníkovým čtyřválcem, který pohání nový Ford Mustang. Pro Focus RS byl však upraven a jeho výkon vzrostl o 10 procent, na 257 kW (350 koní).

Za zvýšením výkonu stojí nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem a také výrazně větší mezichladič stlačeného vzduchu. K lepšímu proudění vzduchu motorem přispívá také nová konstrukce sání a výfuková soustava s větším průměrem a elektronicky řízeným ventilem, který pomáhá regulovat zpětný tlak v potrubí i zvuk motoru.

Hlava válců je vyrobena z hliníkové slitiny vyšší kategorie, vhodné pro větší tepelné namáhání. Blok válců dostal pevnější vložky z vysokopevnostní slitiny.

Chlazení motoru mělo nejvyšší prioritu. Cílem bylo zajistit potřebný chladicí výkon i při ostrém nasazení na závodním okruhu. Proto konstruktéři vytvořili v přední části vozu dodatečný prostor, aby se tam vešel výrazně větší chladič – vlastně největší, jaký byl kdy do Focusu namontován.

Díky pečlivé kalibraci se pohonná jednotka vyznačuje excelentní odezvou v nízkých otáčkách a silným zátahem ve středním rozsahu. Mezi 2000 a 4500 ot./min. je k dispozici točivý moment 440 Nm, avšak dočasné zvýšení plnicího tlaku (tzv. overboost) zvýší při prudké akceleraci maximální točivý moment na 470 Nm, a to po dobu až patnácti sekund. Hodnota maximálních otáček motoru činí 6800 ot./min.

Ohromující výkon vyžaduje ohromující soundtrack. Specialisté z Ford Performance naladili nový Focus RS tak, aby při rychlé jízdě vydával odpovídající zvukový doprovod.

Nový Focus RS je třetí generací takto označeného modelu a celkem 30. modelem značky Ford, jenž nosí legendární označení RS. Předchozí dvě generace Focusu RS byly uvedeny na trh v letech 2002 a 2009. Na vývoji nového modelu pracovali odborníci Ford Performance z Evropy i ze Spojených států, výrobu Ford svěřil továrně v německém Saarlouis.

Ford Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které Ford uvede na trh do roku 2020. V Evropě, včetně České republiky, se vůz objeví v prvním čtvrtletí roku 2016.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků