Nový Ford Fiesta ST bude mít jen tříválec. Ale s 200 koňskými silami

Novinka značky s modrým oválem ve znaku se představí na autosalonu v Ženevě. Do prodeje ale vstoupí až příští rok.

Zbrusu nový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu válců se dostane pod kapotu sportovní verze Fordu Fiesta, který opět ponese označení ST.

Auto Ford přiveze na svůj stánek na autosalon do Ženevy. Na sériové provedení si však zákazníci budou muset počkat až do roku 2018.

Nový motor bude disponovat maximálním výkonem 147 kW (200 koní) a točivý moment může vystoupat až na 290 Nm. Akcelerace z nuly na sto by podle zatím neoficiálních měření měla trvat 6,7 sekundy.

Zajímavosti | Retro | Ford

Děti tajně opravily otcův Ford Fiesta, kterému je už 38 let

Zajímavostí je schopnost motoru pracovat pouze ve dvouválcovém režimu. Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá pouhých 14 milisekund. Pro řidiče má být změna nepostřehnutelná. Účelem systému je pochopitelně snížení spotřeby paliva v běžném provozu.

Ford si je zřejmě vědom poněkud problematického zvuku tříválce, proto nasadí systém elektronického vylepšení zvuku i aktivní klapku do výfukového systému.

Hatchbacky | Ford | Premiéry

Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Nová Fiesta ST také dostane volič jízdních režimů. K dispozici budou tři: Normal, Sport a Track. Stabilizační systém bude možné ve dvou stupních deaktivovat.

Fiesta ST bude jezdit na osmnáctipalcových kolech z lehké slitiny. V interiéru budoucí vlastníci vozu najdou sportovní sedačky Recaro a sportovní volant.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků