Nový Ford Fiesta ST bude mít jen tříválec. Ale s 200 koňskými silami

Novinka značky s modrým oválem ve znaku se představí na autosalonu v Ženevě. Do prodeje ale vstoupí až příští rok.

Zbrusu nový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu válců se dostane pod kapotu sportovní verze Fordu Fiesta, který opět ponese označení ST.

Auto Ford přiveze na svůj stánek na autosalon do Ženevy. Na sériové provedení si však zákazníci budou muset počkat až do roku 2018.

Nový motor bude disponovat maximálním výkonem 147 kW (200 koní) a točivý moment může vystoupat až na 290 Nm. Akcelerace z nuly na sto by podle zatím neoficiálních měření měla trvat 6,7 sekundy.

Retro | Zajímavosti | Ford

Děti tajně opravily otcův Ford Fiesta, kterému je už 38 let

Zajímavostí je schopnost motoru pracovat pouze ve dvouválcovém režimu. Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá pouhých 14 milisekund. Pro řidiče má být změna nepostřehnutelná. Účelem systému je pochopitelně snížení spotřeby paliva v běžném provozu.

Ford si je zřejmě vědom poněkud problematického zvuku tříválce, proto nasadí systém elektronického vylepšení zvuku i aktivní klapku do výfukového systému.

Ford | Hatchbacky | Premiéry

Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Nová Fiesta ST také dostane volič jízdních režimů. K dispozici budou tři: Normal, Sport a Track. Stabilizační systém bude možné ve dvou stupních deaktivovat.

Fiesta ST bude jezdit na osmnáctipalcových kolech z lehké slitiny. V interiéru budoucí vlastníci vozu najdou sportovní sedačky Recaro a sportovní volant.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků