Nový Ford Fiesta bude k mání také ve verzi s terénní vizáží

Ford chce s novou generací fiesty oslovit co nejširší vrstvy zájemců o auta této velikosti. Proto připraví také luxusní verzi Vignale a variantu tvářící se skoro jako malé SUV. Novinky jsme si prohlíželi přímo při premiéře v Kolíně nad Rýnem.

I když se nepochybně dočkáme také nové generace Fiesty ST, zatím Ford při premiéře další generace svého veleúspěšného malého auta ukázal vůz v jiných verzích. Mimo klasického provedení také s paketem ST Line, dále jako luxusní malý vůz Vignale, a rovněž s "terénní vizáží" Active.

Technické údaje zatím nebyly zveřejněny (měli bychom se je ale dozvědět ve velmi krátkém čase), nicméně je jasné, že značka s modrým oválem hodlá fiestu nabízet o něco bohatším zákazníkům než dosud. Pro ty, kteří si vystačí s nenáročným autem do městského a příměstského provozu bude teď mít v nabídce Ford Ka+.

Zajímavosti | Dacia | Ford | Hatchbacky | Ceny | Byznys

Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Zatímco design přídě sedmé generace evropského bestselleru není žádným překvapením, záď je oproti končící generaci zcela jiná. Například zadní skupinové svítilny se přestěhovaly pod okno v pátých dveřích a jsou rozdělené na dvě části. Ta druhá zasahuje do víka kufru. Stále si zájemci budou moci vybrat mezi verzemi s třemi a pěti dveřmi.

V interiéru, který jsme si ale zatím mohli prohlédnout pouze na obrázku, protože v sále vystavené exempláře byly uzamčené, jsme viděli zachování klasické páky parkovací brzdy, přítomnost šestistupňové manuální převodovky, a hlavně zcela nový multimediální systém. Dotykový displej je teď vytrčený z palubní desky směrem vzhůru, což se vznosně označuje jako plovoucí. Úhlopříčka měří úctyhodných osm palců. Díky displeji prý mohlo ubýt dvacet tlačítek, ale ovládání klimatizace naštěstí zůstalo analogové. Souhlasíme s tím, že interiér teď vypadá podstatně uklizeněji než dosud.

Technika | Ford | Byznys | Ford Mondeo

Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Jednou z technických zajímavostí v nové fiestě je nasazení nové verze litrového motoru, který v případě nízkého zatížení umí jeden z válců vypnout. To zatím nikdo u agregátu, který má jen tři válce, neudělal. Dělá se to samozřejmě kvůli úspoře paliva. Prý může jít až o šest procent.

I když hlavní událostí akce Fordu nazvané Go  Further bylo samozřejmě představení nové fiesty, představitelé značky informovali i o dalších plánech a událostech.

Například již během příštího roku hodlá automobilka začít v reálném provozu testovat v Evropě auta v autonomním režimu. První sériově nabízený automobil s touto technologií přijde k dealerům značky v roce 2021.

Ještě dříve (do roku 2020) se ale představí široká škála třinácti aut s elektrickým pohonem, do jejichž vývoje Ford investuje 4,5 miliardy dolarů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků