Nový Ford Fiesta bude k mání také ve verzi s terénní vizáží

Ford chce s novou generací fiesty oslovit co nejširší vrstvy zájemců o auta této velikosti. Proto připraví také luxusní verzi Vignale a variantu tvářící se skoro jako malé SUV. Novinky jsme si prohlíželi přímo při premiéře v Kolíně nad Rýnem.

I když se nepochybně dočkáme také nové generace Fiesty ST, zatím Ford při premiéře další generace svého veleúspěšného malého auta ukázal vůz v jiných verzích. Mimo klasického provedení také s paketem ST Line, dále jako luxusní malý vůz Vignale, a rovněž s "terénní vizáží" Active.

Technické údaje zatím nebyly zveřejněny (měli bychom se je ale dozvědět ve velmi krátkém čase), nicméně je jasné, že značka s modrým oválem hodlá fiestu nabízet o něco bohatším zákazníkům než dosud. Pro ty, kteří si vystačí s nenáročným autem do městského a příměstského provozu bude teď mít v nabídce Ford Ka+.

Zajímavosti | Ford | Byznys | Dacia | Hatchbacky | Ceny

Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Zatímco design přídě sedmé generace evropského bestselleru není žádným překvapením, záď je oproti končící generaci zcela jiná. Například zadní skupinové svítilny se přestěhovaly pod okno v pátých dveřích a jsou rozdělené na dvě části. Ta druhá zasahuje do víka kufru. Stále si zájemci budou moci vybrat mezi verzemi s třemi a pěti dveřmi.

V interiéru, který jsme si ale zatím mohli prohlédnout pouze na obrázku, protože v sále vystavené exempláře byly uzamčené, jsme viděli zachování klasické páky parkovací brzdy, přítomnost šestistupňové manuální převodovky, a hlavně zcela nový multimediální systém. Dotykový displej je teď vytrčený z palubní desky směrem vzhůru, což se vznosně označuje jako plovoucí. Úhlopříčka měří úctyhodných osm palců. Díky displeji prý mohlo ubýt dvacet tlačítek, ale ovládání klimatizace naštěstí zůstalo analogové. Souhlasíme s tím, že interiér teď vypadá podstatně uklizeněji než dosud.

Technika | Ford | Byznys | Ford Mondeo

Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Jednou z technických zajímavostí v nové fiestě je nasazení nové verze litrového motoru, který v případě nízkého zatížení umí jeden z válců vypnout. To zatím nikdo u agregátu, který má jen tři válce, neudělal. Dělá se to samozřejmě kvůli úspoře paliva. Prý může jít až o šest procent.

I když hlavní událostí akce Fordu nazvané Go  Further bylo samozřejmě představení nové fiesty, představitelé značky informovali i o dalších plánech a událostech.

Například již během příštího roku hodlá automobilka začít v reálném provozu testovat v Evropě auta v autonomním režimu. První sériově nabízený automobil s touto technologií přijde k dealerům značky v roce 2021.

Ještě dříve (do roku 2020) se ale představí široká škála třinácti aut s elektrickým pohonem, do jejichž vývoje Ford investuje 4,5 miliardy dolarů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford S-MAX 1.997
Rok výroby: 2008
Stav: 194 484 km
Cena: 118 000 Kč
Ford Focus 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 142 713 km
Cena: 155 000 Kč
Ford C-MAX 1.56
Rok výroby: 2005
Stav: 144 284 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků