Nový Ford Fiesta bude k mání také ve verzi s terénní vizáží

Ford chce s novou generací fiesty oslovit co nejširší vrstvy zájemců o auta této velikosti. Proto připraví také luxusní verzi Vignale a variantu tvářící se skoro jako malé SUV. Novinky jsme si prohlíželi přímo při premiéře v Kolíně nad Rýnem.

I když se nepochybně dočkáme také nové generace Fiesty ST, zatím Ford při premiéře další generace svého veleúspěšného malého auta ukázal vůz v jiných verzích. Mimo klasického provedení také s paketem ST Line, dále jako luxusní malý vůz Vignale, a rovněž s "terénní vizáží" Active.

Technické údaje zatím nebyly zveřejněny (měli bychom se je ale dozvědět ve velmi krátkém čase), nicméně je jasné, že značka s modrým oválem hodlá fiestu nabízet o něco bohatším zákazníkům než dosud. Pro ty, kteří si vystačí s nenáročným autem do městského a příměstského provozu bude teď mít v nabídce Ford Ka+.

Zajímavosti | Ceny | Hatchbacky | Ford | Dacia | Byznys

Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Zatímco design přídě sedmé generace evropského bestselleru není žádným překvapením, záď je oproti končící generaci zcela jiná. Například zadní skupinové svítilny se přestěhovaly pod okno v pátých dveřích a jsou rozdělené na dvě části. Ta druhá zasahuje do víka kufru. Stále si zájemci budou moci vybrat mezi verzemi s třemi a pěti dveřmi.

V interiéru, který jsme si ale zatím mohli prohlédnout pouze na obrázku, protože v sále vystavené exempláře byly uzamčené, jsme viděli zachování klasické páky parkovací brzdy, přítomnost šestistupňové manuální převodovky, a hlavně zcela nový multimediální systém. Dotykový displej je teď vytrčený z palubní desky směrem vzhůru, což se vznosně označuje jako plovoucí. Úhlopříčka měří úctyhodných osm palců. Díky displeji prý mohlo ubýt dvacet tlačítek, ale ovládání klimatizace naštěstí zůstalo analogové. Souhlasíme s tím, že interiér teď vypadá podstatně uklizeněji než dosud.

Technika | Ford | Byznys | Ford Mondeo

Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Jednou z technických zajímavostí v nové fiestě je nasazení nové verze litrového motoru, který v případě nízkého zatížení umí jeden z válců vypnout. To zatím nikdo u agregátu, který má jen tři válce, neudělal. Dělá se to samozřejmě kvůli úspoře paliva. Prý může jít až o šest procent.

I když hlavní událostí akce Fordu nazvané Go  Further bylo samozřejmě představení nové fiesty, představitelé značky informovali i o dalších plánech a událostech.

Například již během příštího roku hodlá automobilka začít v reálném provozu testovat v Evropě auta v autonomním režimu. První sériově nabízený automobil s touto technologií přijde k dealerům značky v roce 2021.

Ještě dříve (do roku 2020) se ale představí široká škála třinácti aut s elektrickým pohonem, do jejichž vývoje Ford investuje 4,5 miliardy dolarů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků